Någon kunnig mekare i Kalmartrakten..

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
..som kan svänga förbi mitt garage och visa mig hur ZX:ans kablage ska kopplas?
Jag vill ut o åka!

Garagefika utlovas förstås, o möjligen en kall Miller : )

Vad är det för kablage? Hela härvan eller?

Vad är det för kablage? Hela härvan eller?

- Allt kablage är fullt fungerande och i sina respektive buntar med anslutningar, men de ska matchas mot motsvarande sladdar.
Jag byter de analoga mätarna mot ett digitalt, som har motsvarande kablar. Problemet är att jag inte kan något om el.
Den digitala mätaren: http://ebutik.nccr.se/mc-shop-1/spa...asura-digital-cockpit-chrome-speedotachometer

Det har gjorts förr på ZX7:or och det verkar vara en enkel match....för den som har någon somhelst koll på hur och vad man kan koppla ihop.
Jag har bruksanvisningen och även manualen för motorcykeln.

"Motsvarande kablar" är att hoppas för mycket. Brukar bli många adaptrar, sensorer och givare som man får fixa fram, mäta, testa, byta, psykbryta osv osv sen slutar det med att de flesta åker runt med en hastighetsmätare som visar fel och en blinkande bensinlampa ( kan inte göra smiley )

"Motsvarande kablar" är att hoppas för mycket. Brukar bli många adaptrar, sensorer och givare som man får fixa fram, mäta, testa, byta, psykbryta osv osv sen slutar det med att de flesta åker runt med en hastighetsmätare som visar fel och en blinkande bensinlampa????

- Den här mätaren ska vara fullt kompatibel med ZX7R och det andra skrivit är att det är en enkel installation. (lyssnade för säkerhets skull med en svensk återförsäljare, som sa att det går fint).
Det enda man kan behöva skaffa om man vill ha det, är bensinmätare som inte är standard på min hoj. Uttag finns på instrumentet för det iallafall.
Det finns filmer på Youtube bl.a. som visar hur den fungerar.

Jag hoppas givetvis att det löser sig, men att en ÅF säger det är ju rätt typiskt, eller hur. En Youtubevideo med en bigott Amerikan är inte heller något facit, min åsikt givetvis.

Visst, svänger förbi i juli om du kan hålla dig :)

Vad det nu än är så inte är det en installationsinstruktion som jag skulle vara nöjd med. :död
Den nämner Harley 4 ggr och Kawasaki, gissa hur många ggr? Ingen. :fakta
Lycka till.

- Instrumentet är framtaget för den typen av hojar initialt, men det finns ett antal som installerat det på helt andra typer av motorcyklar, och då bl.a. just ZX7 som min...så jag har goda förhoppningar : )

- Instrumentet är framtaget för den typen av hojar initialt, men det finns ett antal som installerat det på helt andra typer av motorcyklar, och då bl.a. just ZX7 som min...så jag har goda förhoppningar : )
Jag hoppas förstås att du får till det på något sätt.
Men ett rimligt mått av google-fu ger märkligt lite träffar som inte har med HD eller andra hojar som har ett vanligt styre där en sån där passar nog rätt så mycket bättre än på din Kawa.

Ok. Hade tänkt mig en sväng förbi på söndag. Hoppas det går bra på Jonssons Bikes. Berätta hur det går eller hellre visa upp hojen en dag. Bor vid Sandra så det är rimligt avstånd.

Jag började min mek-karriär med slipon, stötdämparbyte och annat småplock.

Avbröt mek-karriären helt efter att ha försökt montera eftermarknadsmätare och sålde skiten (hoj+mätare) till underpris.

Instruktionen jag fick med var det slutgiltiga beviset på att skillnaden mellan teori och praktik är mycket större i praktiken än i teorin...

Bra du lämnade moppen till ett proffs.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...