Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

axfpkp.gif

Tid är nåt som finns och existerar i allra högsta grad. Människan har väl snarare kommit på ett sätt att hantera det och kallar det tid.

Jo fast om man ska definiera tid så relaterar man ju alltid till något fysiskt eller kemiskt skeende.

Tex det tar si och så lång tid att för 1 g uran att halveras. Men så accelererar man upp den biten i 99% av ljushastigheten och vips så tar det mycket mycket längre tid för uranet att halveras. Tid måste hela tiden relateras till en hastighet.

Finns det inga fysiska skeenden så finns det inga krafter => inga accelererande partiklar => ingen hastighet.

Jo fast om man ska definiera tid så relaterar man ju alltid till något fysiskt eller kemiskt skeende.

Tex det tar si och så lång tid att för 1 g uran att halveras. Men så accelererar man upp den biten i 99% av ljushastigheten och vips så tar det mycket mycket längre tid för uranet att halveras. Tid måste hela tiden relateras till en hastighet.

Det är just därför jag alltid kör fort som fan. På det sättet åldras man mycket saktare.

:yoparty

Finns det inga fysiska skeenden så finns det inga krafter => inga accelererande partiklar => ingen hastighet.

Om du hänger med den biten Uran upp i 99% av ljushastigheten så är väl halveringstiden fortfarande lika lång för dig fast inte för mig som står på marken och ser på. Det är ju det relativitetsteorin bygger på.

Last edited:
Jag tror att gud är en datorprogrammerare som programmerade vår värld för att den riktiga världen inte blev som han hade tänkt sig :tummenupp

Jag citerar de bästa böckerna någonsin...

"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. There is another which states that this has already happened."

"The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move."

"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. There is another which states that this has already happened."

"The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move."
Liftarens guide till galaxen.
En trilogi i fem delar.
Bara det..

Håller med! Måste vara de bästa böckerna någonsin! :fakta

Ja det var det jag visste, mentalvården skulle inte behålla honom för evigt.

Religion has actually convinced people that there is an invisible man living in the sky, and he has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these things he will send you to a place full of fire, and smoke, and burn and torture forever and ever 'till the end of time.... but he LOVES you. And he needs money...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti