Någon här som på fullaste allvar tror på Big Bang-teorin? (Här 15 tunga motargument)

Det är roligt att diskutera sånt här.
Kan vi inte starta en ny tråd och blanda religion, vetenskap, etik, moral, övernaturligt och politik och sen bara luta oss tillbaka och låta allt balla ur ordentligt. :D

Det är ju allt det där som forskarna nu försöker ta reda på. Vem vet vad som döljer sig i den mörka, mystiska materian eller den ännu mer mystiska anti materian. Tänk om det kommer fram att du kan lagra precis hur mycket energi som hellst i en liten gnutta mörk materia???

Mysko är vad det är, men om dom nu kanske kan lösa frågan om hur man botar cancer utan att förstöra levande, osmittad vävnad så är jag nöjd! ;)

(Någon jefla osynlig dimma, aka: GUD är då faen inte!! Gud är ren hittepå av någon ensam stackare som inte ville vara ensam längre....)

Visst, ingen kan bevisa något, men jag tror på big bang till 100% Angående alla mysterier i big bang teorien så kan förhoppningsvis LHC reda ut några hemligheter iaf. Om jag har fattat det hela rätt så är väl en av meningarna med LHC att reda ut om higgs boson existerar eller inte, Finner man att den gör det så har man ju iaf klarat ut mer om sambandet mellan energi och materia som torde vara en av de största mysterierna med big bang.

(Någon jefla osynlig dimma, aka: GUD är då faen inte!! Gud är ren hittepå av någon ensam stackare som inte ville vara ensam längre....)

Nepp, det är den obildbares ursäkt för allt som denne inte förstår;

Gud är arg = Missväxten
Gud är god = gott om mat

Således, gud är god mot överviktiga :va

Nåväl..

Varför måste universum ha skapats?

Tja...våra egna vetenskapsmän säger ju att universum skapades för x antal miljarder år sedan... :rolleyes:

Det skedde förmodligen i en tid av icke tid och rum av icke rum. Fattardulaförfaa...

Förstår du hur nära båda teorierna är utan att endera fatta ?

Grattis, du gav just ett tydligt svar på att det är precis så, icke tid och icke rum
:yoparty

1. Hur kan något ske i en icke-tid?

Enligt Big Bang-teorin så fanns det inte någon tid innan den uppdiktade smällen/explosionen.

Frågan man då osökt ställer sig är:

Hur kan något överhuvudtaget ske i en icke-tid, med tanke på att händelser och skeenden omöjligen kan ske i en icke-tid?!

Finns det ett EFTER händelsen, måste det även finnas ett FÖRE händelsen!

Varför?

Just det, eftersom man aldrig kan tala om en verkan (händelsen) utan en orsak som orsakat den!

Dessutom, det som exploderade måste ha existerat INNAN själva explosionen, för hur skulle det annars ha kunnat explodera?

_____________________________ _______________________

2. Hur kan något äga rum i ett icke-rum?

Enligt Big Bang-teorin så var det rummet som började expandera, men hur kan rummet överhuvudtaget börja expandera, när det enligt teorin inte ens fanns något rum till att börja med?

Hur kan något överhuvudtaget börja expandera från ett icke-rum?

Last edited:
Hur kan något överhuvudtaget ske i en icke-tid, med tanke på att händelser och skeenden omöjligen kan ske i en icke-tid?!

Finns det ett EFTER händelsen, måste det även finnas ett FÖRE händelsen!?

Så det du säger är att det måste finnas något före vinnaren? (för att använda din egen liknelse).

Om begreppet tid inte existerar så kan du ju heller inte definiera något före och efter.

men vem skapade vår skapare då?:va

man ska inte fundera över sånt man inte kan få ett svar på, lika bra att låta det vara.

redan skriivet såg jag

Fundera, forska och diskutera kan man väl göra. Men att utge sig för att sitta inne med svaren på den här typen av frågor är faktiskt lite korkat.

Smartman är den största kuksugaren av alla.

Citerat en mongolid kuksugare som kallar sig smartman:

15. IQ-befriade smällar och explosioner kan inte skapa någon ordning!

Jo visst men när smartman satt o sugde feta kukar så missade han faktumet att det inte finns nån ordning - snarare kaos.

Denna efterblivna mongolide vindögda smartman...:D

Gud :confused:

Moahahahahahahahaha

Tror verkligen folk fortfarande på Gud?

Hur kan man tillbedja någon som påstås ha skapat hela universum, men som inte kan se till att oskyldiga barn inte svälter, våldtas mm?

Nä, religion är opiun för folket. Någon smart snubbe i respektive del av världen har kommit på att det är ett otroligt enkelt sett att styra och kontrollera folk. "Gud ser dig, gör som jag säger så kommer du till paradiset"

Så säger jag till barnen om tomten.....

Väx upp, ta eget ansvar för livet (lägg inte allt i en påhittad Guds händer).

Så det du säger är att det måste finnas något före vinnaren? (för att använda din egen liknelse).

Om begreppet tid inte existerar så kan du ju heller inte definiera något före och efter.

1. Vinnaren är evig och verkar i den absoluta rumtiden, medan den uppdiktade smällen bara är en temporär händelse...

2. Tiden är evigt existerande!

Smartman är den största kuksugaren av alla.

Citerat en mongolid kuksugare som kallar sig smartman:

15. IQ-befriade smällar och explosioner kan inte skapa någon ordning!

Jo visst men när smartman satt o sugde feta kukar så missade han faktumet att det inte finns nån ordning - snarare kaos.

Denna efterblivna mongolide vindögda smartman...:D

Hört talas om att universum är ett kosmos?

Kosmos = Världsalltet, ett harmoniskt ordnat helt

Om det var kaos som styrde i universum, så skulle inte allt vara så lagbundet och designat... :tummenupp

Last edited:
Hur man än tycker och tror så tycker jag det är intressant att folk är så tvärsäkra på en teori som inte ens är lite bevisad.

Gud :confused:

Moahahahahahahahaha

Tror verkligen folk fortfarande på Gud?

Hur kan man tillbedja någon som påstås ha skapat hela universum, men som inte kan se till att oskyldiga barn inte svälter, våldtas mm?

Nä, religion är opiun för folket. Någon smart snubbe i respektive del av världen har kommit på att det är ett otroligt enkelt sett att styra och kontrollera folk. "Gud ser dig, gör som jag säger så kommer du till paradiset"

Så säger jag till barnen om tomten.....

Väx upp, ta eget ansvar för livet (lägg inte allt i en påhittad Guds händer).

Hört talas om den gudomligt rättvisa karmalagen?

Som man sår får man skörda...karmat fäljer med en från tidigare liv...därför vi är ansvariga för våra egna handlingar, till skillnad mot djuren, som inte har skänkts den gudagivna fria viljan... :tummenupp

Ge dig nu , om du inte är på mentalsjukhuset innan 8 så blir du efterlyst.

Jag måste återgå till min tjänst som skräp samordnare på Kloggerman institutet så jag har inte tid med dig just nu.

Svaret på alla gåtor ligger i den fjärde dimensionen :tummenupp

Vad är tid egentligen? Det är något som människan har hittat på.

Skulle vilja kalla det ett slags referenssystem till fysiska och kemiska skeenden av olika styrka/intensitet.

Säger inte att det är rätt men det är mitt sätt att se på saken :pannkyss

Hört talas om den gudomligt rättvisa karmalagen?

Som man sår får man skörda...karmat fäljer med en från tidigare liv...därför vi är ansvariga för våra egna handlingar, till skillnad mot djuren, som inte har skänkts den gudagivna fria viljan... :tummenupp
Så du menar att barn som slås ihjäl har förtjänat det?

Vart bor du?

Tja...våra egna vetenskapsmän säger ju att universum skapades för x antal miljarder år sedan... :rolleyes:

Återskapades kanske.
Finns en teori om att det har varit flera Big Bang.
Var inte den teorin på tapeten för många år sedan då forskare märkte att universum krymper och blir mindre så att det till slut skulle klumpas ihop igen?! Nu på senare år expanderar universum enligt forskarna.
Sen finns det teorier om att universum krymper på vissa ställen och expanderar på andra. Enligt den teorin handlade det om universums form och den form som kallas för Hypersadeln om jag inte minns heeelt galet.

Svaret på alla gåtor ligger i den fjärde dimensionen :tummenupp

Vad är tid egentligen? Det är något som människan har hittat på.

Tid är nåt som finns och existerar i allra högsta grad. Människan har väl snarare kommit på ett sätt att hantera det och kallar det tid.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...