Någon gång måste man sätta ner foten

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Eller? Det börjar bli vingligt när hastigheten går mot noll. Likförbannat försöker man att undvika att sätta ner foten när rödljusen eller framförvarande bilister får en att sakta in.

Vet inte om det är en prestigegrej att få till en så vingelfri kryp^2-körning som möjligt, eller om det bara är kul? Vet att jag blir förbannad när jag låter fokus förflyttas från körningen till "finlir", vilket nästan alltid resulterar i att finliret blir lidande. Oh, the irony.

Stoppskyltarna ska också tas utan nån fot i backen, när det går! Frågar mig dock om det verkligen är helt stilla man står? Nån ms möjligtvis.

Jaja. Hojåkning ska vara aktivt.

Cheers! :öl:
 
Själv brukar jag stanna och sen backa en halvmeter (utan att sätta ner fötterna) bara för att visa övriga trafikanter who´s the man vid just den korsningen.
 
Jag tycker man lägger sig till med massa hyss när man har kört länge, själv kan jag inte låta bli att varva lite innan jag trycker i en lägre växel :va Varför det:confused: Ingen aning, låter lite fränare :fyllisar
 
Stör mig förbannat på motorcyklister som har fötterna från pinnarna och använder dom som något jävla landningsställ ett 10-tal meter innan det faktiska stoppet. Ser så jävla ocoolt ut :zpy

IMGP2055.JPG

La till en bild för att illustrera.
 
Last edited:
Stör mig förbannat på motorcyklister som har fötterna från pinnarna och använder dom som något jävla landningsställ ett 10-tal meter innan det faktiska stoppet. Ser så jävla ocoolt ut :zpy

Du borde vara tacksam. Deras mesande ökar givetvis din coolhetsfaktor exponentiellt tills den blir för mycket även för dig. Det är en skitjobbi sits!
 
Stör mig förbannat på motorcyklister som har fötterna från pinnarna och använder dom som något jävla landningsställ ett 10-tal meter innan det faktiska stoppet. Ser så jävla ocoolt ut :zpy

Måste man hålla fötterna på pinnarna hela tiden så har man en taskig balans och sits :D
 
Fötterna skall vara på pinnarna, hUr svårt kan det vara :confused:
Det ser även töntigt ut med folk som släpar vänsterfoten flera hundra meter efter ett rödljus:gnissla
 
Jag brukar undvika att stanna för om det går för sakta brukar jag välta. Men det är en fin balans, för går det för fort brukar jag ramla av.
 
Otroligt vad folk kan reta sig på konstiga saker. Retar ni er på förarna i Moto GP eller motorcross när dom sätter ut benet inför/i kurvorna också? Snacka om fåfänga.. huvva
 
Jag tycker man lägger sig till med massa hyss när man har kört länge, själv kan jag inte låta bli att varva lite innan jag trycker i en lägre växel :va Varför det:confused: Ingen aning, låter lite fränare :fyllisar
Amen!

Jag varvar alltid till när jag står vid ett rödljus och det slår om till gult, sedan släpper jag ut kopplingen. Varför vet jag inte, förmodligen för att jag gillar att lyssna på enstånkan.

Det låter ungefär: BRAP, brrrrraaaap.
När jag åker iväg från ett rödljus.
 
Det som är mest störande är nog alla som envisas med att ha lite gas när dom startar för att sen vara väldigt noga med att varmköra ordentligt. Vilket är värst, varva en motor utan oljetryck eller för lite varmkörning?:dummer
 
Prestigegrej. Är jag ute och kör med polarna ser jag till att vuxenmobba den/dom i gänget som sätter ner fötterna för mycket.
 
Snarare mer irriterande med gubben på gatan nedanför som måste starta hojen och stå och varva i hundra jävla år innan han ska iväg bara för att han tror att folk ska tycka att han är cool. Mest av allt tror jag att varenda jävel vill släpa en stor blomkruka i huvudet på honom.
 
Klart man inte vill sätta i fötterna vid rödljus... något ska man väl ha för att man klarat den där jävla krypbanan... :näsblod
 
Äntligen någon som förstår mig och också delar några av mina mc-tics!
 
Fötterna skall vara på pinnarna, hUr svårt kan det vara :confused:
Det ser även töntigt ut med folk som släpar vänsterfoten flera hundra meter efter ett rödljus:gnissla

+77
Alltså varför kör vissa 100 m eller så med foten strax ovanför asfalten? Helt obegripligt! Och snarare en risk än någon säkerhetsgrej.

Ser väldigt oproffsigt ut också.
 
+77
Alltså varför kör vissa 100 m eller så med foten strax ovanför asfalten? Helt obegripligt! Och snarare en risk än någon säkerhetsgrej.

Ser väldigt oproffsigt ut också.

Har man kört en bra bit på en hoj med sittställning av den sportigare sorten kan det vara rätt skönt att sträcka ut benen ibland. Personligen gör jag då hellre det i 10 än 100kmh. Men man skäms ju lite medan man gör det.
Annars är det ju "The ground is lava" som gäller :rock

Edit: Så är ju en annan iofs nära 2 meter lång också :huvet så jag talar kanske inte för den generella hojföraren.
 
Last edited:
Har man kört en bra bit på en hoj med sittställning av den sportigare sorten kan det vara rätt skönt att sträcka ut benen ibland. Personligen gör jag då hellre det i 10 än 100kmh. Men man skäms ju lite medan man gör det.
Annars är det ju "The ground is lava" som gäller :rock

Edit: Så är ju en annan iofs nära 2 meter lång också :huvet så jag talar kanske inte för den generella hojföraren.

Håller helt med, är bara 1.70 men finns inget skönare för kroppen att låta bena hänga fritt fritt några minuter var 10 mil ^_^ .. att stanna går inte. DET är fjolligare :-)
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top