Någon gång måste man sätta ner foten

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Kul tråd eftersom jag för några dagar sedan satt och väntade på hämtmaten och fördrev tiden framför TV.n.
Höjdhopp med Crosshoj. Efter hoppet vänder de tillbaka och kör uppför en brant slänt. På krönet stannar en av dem med båda fötterna på fotpinnarna och vinkar åt publiken. Helt stilla och fullständigt obesvärad! Stod där en bra stund! :Bugar
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Ni vet väll att kexlockarförmågan är kvadratiskt beroende på fotpinnehåll-tid vid stillastående.

T(t)=(1/b)t^2

Där T=tros-släppvinkel, b=bulten tid, t=fotpinnehålltid.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kul tråd eftersom jag för några dagar sedan satt och väntade på hämtmaten och fördrev tiden framför TV.n.
Höjdhopp med Crosshoj. Efter hoppet vänder de tillbaka och kör uppför en brant slänt. På krönet stannar en av dem med båda fötterna på fotpinnarna och vinkar åt publiken. Helt stilla och fullständigt obesvärad! Stod där en bra stund! :Bugar
Det var inte Trial?
I inomhustrial har de ofta höjdhopp som en del.
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Motvilligt ställer jag mig i skaran av dom som sätter ner foten, och hittils måste ägna 99% koncentration på dom sista metrarna innan stopp.
Jag är en ganska kortväxt kille på en Dr650 som inte suttit på någon tung/mellanklassare sen uppkörningen för snart 14 år sen. Inser hur lökigt det ser ut, men det tar sig. Tillbringade en timme i det lokala industriområdet enbart med att öva broms, stopp och krypkörning för att snabbare bli av med ofoget.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är en klar fördel att ha fötterna på pinnarna, när det slår om till grönt :yoparty
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Sedär. Menade inte att idiotförklara dig på något sätt, men just detta att han behöll fötterna på pinnarna tydde på att det var trial.
Det är lite skoj att gyroeffekten hos svänghjulet stabiliserar hojjen även när den står still.
Naturligtvis självklart, men det känns konstigt när det är en kapslad enhet som står för krafterna.
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Sedär. Menade inte att idiotförklara dig på något sätt, men just detta att han behöll fötterna på pinnarna tydde på att det var trial.
Det är lite skoj att gyroeffekten hos svänghjulet stabiliserar hojjen även när den står still.
Naturligtvis självklart, men det känns konstigt när det är en kapslad enhet som står för krafterna.

På vad sätt idiotförklarade du mig? Riktigt så ömskint är jag inte! Fast det där med gyroeffekten fattar jag ju inte.... :D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top