zopilote
I minoritet
Jag bestämde mig för att göra en ordentlig rengöring av förgasaren på vinterhojen (Suzuki DR600 -85), så jag rev förgasaren i molekyler och rengjorde och blåste ur alla munstycken och kanaler. Var noga med att notera lägen på allting så jag skulle få ihop den igen. Passade även på att ställa ventilerna när allting var nedplockat iallafall.
Efter återmontering startade hojen på andra kicken, men med ganska varierande tomgång och den smäller ordentligt vid avslag. När motorn fått lite bättre arbetstemperatur avtog smällandet en del, men det är fortfarande betydligt mer än innan... Nålen står i samma läge som förut och den enda andra justeringsmöjligheten jag kan hitta är luftskruven på undersidan. Vad kan det tänkas vara för fel?
Förgasaren är en Mikuni Flatslide 38 eller 40 mm med accpump.
Efter återmontering startade hojen på andra kicken, men med ganska varierande tomgång och den smäller ordentligt vid avslag. När motorn fått lite bättre arbetstemperatur avtog smällandet en del, men det är fortfarande betydligt mer än innan... Nålen står i samma läge som förut och den enda andra justeringsmöjligheten jag kan hitta är luftskruven på undersidan. Vad kan det tänkas vara för fel?
Förgasaren är en Mikuni Flatslide 38 eller 40 mm med accpump.