Någon bilsäljare här (Chevrolet)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, jag söker väl kanske skaffa en extrabil o det måste vara en riktigt liten bil. Den enda som funkar är en sådan som vår granne har, en Chevrolet Matiz. Anledningen den ska vara så liten är att den ska få plats på uppfarten där det redan står en större bil...

Vad för andra, lite nyare bilar... finns det som är riktigt små och kostar under 50k? Det ska endast vara en andrabil så inget värstingdyrt helst.

Kanske finns någon Chevrolet-säljare som kan berätta en massa positivt om Matiz'en? :D

Swedie skrev:
2677368 Ja, jag söker väl kanske skaffa en extrabil o det måste vara en riktigt liten bil. Den enda som funkar är en sådan som vår granne har, en Chevrolet Matiz. Anledningen den ska vara så liten är att den ska få plats på uppfarten där det redan står en större bil...

Vad för andra, lite nyare bilar... finns det som är riktigt små och kostar under 50k? Det ska endast vara en andrabil så inget värstingdyrt helst.

Kanske finns någon Chevrolet-säljare som kan berätta en massa positivt om Matiz'en? :D

OT: fråga en dawo handlare istället. cheva höjde priset med 25 000 kr när dom bytte märket på bilen...

Ojsan då... hmm. Snacka skit om bilen då :) så får vi se om det är nå att ha.

En lite dyrare jag kan tänka mig är en Audi A2. Den verkar rättså smal (det är breddan som är det kritiska). Finns som 1.4 diesel. I tyskland kostar billigast 65000 kr... damn. Värt resan lätt. Billigaste i Sverige ligger på runt 100!!

Verkar som en Audi A2 TDI är vettigt val. Den är sjukt bensinsnål! Någon Audi-försäljare här istället som kan fixa en deaaal!? :D

Nä, nu hitta jag Mercedex A-serie... diesel verkar bra! Bensin funkar väl, fast de drar ju massa soppa i jämnförelse.

Lam-Kaka skrev:
2677501 Disel Lupon...bilig bil säger jag bara den drar runt 0.35l milen :tummenupp
VW Lupo 3L. Men den är lite svår att hitta för under 70' i Sverige. I stort sett samma motor som Audi A2 1.2 TDi.

Och sedan köper man en KCR-box (ca 7000kr) så har man ca 75hk istället för 61hk som är original. :näsblod

Swedie skrev:
2677403 Verkar som en Audi A2 TDI är vettigt val. Den är sjukt bensinsnål! Någon Audi-försäljare här istället som kan fixa en deaaal!? :D

Konstigt att en dieselbil är bensinsnål? ;D

Har kört flickans Renault Clio en hel del på senaste. Visst, den är liten, och det är en Renault, men går på en halv liter hård körning, helt ok väghållning, visst låter ltie vägljud, men får en tidig 90 talare för ca 10 loppor.

Finns dieselbilar som INTE är snål oxå...

Tråkiga med Diesel är att de kostar så mycket i skatt. Vilket gör att det inte riktigt blir värt det egentligen mot en bensinbil. Fast det är inte fel att känna att man kan köra på 0.3... eller 0.2 om man är lam på gasen.

Har hittat en Mercedes Benz A170 CDI... är det en bil man vågar äga?

Det tråkiga med diesel oxå verkar att de är DYRARE i försäkring...

Allt detta miljötänkande och inte på något sätt blir dom billiga att äga.

En A170 kostar mig nära 800 kr i månaden för HALV-försäkring. Nej tack.

Last edited:
Kör du mindre än 2000 mil om året är det kappt lönt att ha diselbil...

Köp en hyffsad europe, typ peugeot 206, 306, halvliter i soppa , billig skatt å försäkring....du måste koll apå helhetskostnaden, inte stirra blint på bränsle förbrukningen...:tummenupp

God hjul å ett gott nytt år på dig förresten...tack för att du fixar sporthoj så bra...

Var och skulle skaffa en liten extra bil för ett tag sen och började med matiz men det är inte mycket bil tyvärr.. För mig vart det en seat ibiza som jag är klart nöjd med! ganska pigg och någorlunda snål :tummenupp

billig bil som funkar..
hyndai accent..åker en 99a
såna får man för runt 30 o då har dom ofta inte gått så långt heller..
har haft ett problem med min på 3,5 år nu o de va generatorn..
kostade 700 spänn o fixa..
kamrem kostade 1800 bytt o klar.
de som e fel på dom är att dom rostar lite runt hjulhusen, inge allvarligare ställen, grenröret kan spricka på dom ibland.
lättmeckade..ser ut som en motor då man öppnar huven :D

Swedie skrev:
2677385 Ojsan då... hmm. Snacka skit om bilen då :) så får vi se om det är nå att ha.

En lite dyrare jag kan tänka mig är en Audi A2. Den verkar rättså smal (det är breddan som är det kritiska). Finns som 1.4 diesel. I tyskland kostar billigast 65000 kr... damn. Värt resan lätt. Billigaste i Sverige ligger på runt 100!!
Audi A2 är lite risky; det finns en anledning till att man aldrig ser dem i Sverige. Mycket småfel. Om allt är åtgärdat kan den dock vara ett skapligt köp.

Swedie skrev:
2677748 Finns dieselbilar som INTE är snål oxå...

Tråkiga med Diesel är att de kostar så mycket i skatt. Vilket gör att det inte riktigt blir värt det egentligen mot en bensinbil. Fast det är inte fel att känna att man kan köra på 0.3... eller 0.2 om man är lam på gasen.

Har hittat en Mercedes Benz A170 CDI... är det en bil man vågar äga?

Det tråkiga med diesel oxå verkar att de är DYRARE i försäkring...

Allt detta miljötänkande och inte på något sätt blir dom billiga att äga.

En A170 kostar mig nära 800 kr i månaden för HALV-försäkring. Nej tack.
2-3 l / 100 km kan du glömma. Finns ingen bil som klarar det, oavsett bränsle.

Hagster skrev:
2677682 Konstigt att en dieselbil är bensinsnål? ;D
Nej, dieselbilar är riktigt bränslesnåla.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...