Någon bilsäljare här (Chevrolet)

Hade en A160 som var mer på verkstaden än i trafiken... Helt plötsligt bara dog bilen utan förvarning, då var man tvungen att lyfta av + polen på batteriet en liten stund så funkade den igen... en kompis hade precis samma fel.

Rostskydd existerar inte äns...

Mitt tips... köp inte en A- klass

valmers skrev:
2677954 Audi A2 är lite risky; det finns en anledning till att man aldrig ser dem i Sverige. Mycket småfel. Om allt är åtgärdat kan den dock vara ett skapligt köp.

2-3 l / 100 km kan du glömma. Finns ingen bil som klarar det, oavsett bränsle.

Det är från nordicaudi.se som jag läste det. Det var flera som sa sig få den förbrukningen på 1.2'an. Det finns även en 1.4 motor men den drar 0.4-0.5 snålt. Jag söker 1.2-modellen som det verkar finnas ytterst få av även i tyskland.

Vad för småfel är det på dom? Berätta gärna så man vet.

gixxermf skrev:
2677973 Hade en A160 som var mer på verkstaden än i trafiken... Helt plötsligt bara dog bilen utan förvarning, då var man tvungen att lyfta av + polen på batteriet en liten stund så funkade den igen... en kompis hade precis samma fel.

Rostskydd existerar inte äns...

Mitt tips... köp inte en A- klass
Den visar sig oxå vara rättså stor. Dock är A150 rätt så liten, det är 2-dörrasvarianten. Ser ut som det kanske blir bensinare ändå, såvida jag inte hittar en dieselbil som är miljöklassad och därmed får skattereducering på 6000 kr första 3 åren eller vad det är.

De enda bilarna i rätt mått är egentligen Smart City och Chevrolet Matiz. Vilken är bäst av dessa två?

Last edited:
Swedie skrev:
2678114 Det är från nordicaudi.se som jag läste det. Det var flera som sa sig få den förbrukningen på 1.2'an. Det finns även en 1.4 motor men den drar 0.4-0.5 snålt. Jag söker 1.2-modellen som det verkar finnas ytterst få av även i tyskland.
Då snackar de skit på nordicaudi.se. Den lägsta förbrukningen jag hört talas om på en Audi A2 1.2 var strax under 2.5[l/100km]. Det var en tokig finne på en tävling i ECO-driving som lyckades med det.

Då handlar det om extremt fanatisk ECO-driving. Alltså att han hade letat upp de däcken som hade lägst rullmotstånd, det fanns inte ett enda dammkorn för mycket i bilen som tyngde ner den och ingen stereo som drog extra ström eller plussade på vikten eller liknande. Inte som när man pendlar till jobbet med halva bohaget i bagaget och sitter i bilköer en stor del av tiden.

3-4[l/100km] med en Audi A2 1.2 eller VW Lupo 3L är ganska normal förbrukning för en Svensson. Med en nyare 1.9TDi eller en 2.0TDi från V.A.G. borde förbrukningen ligga kring 4-6[l/100km] lite beroende på vilken bil det gäller och vilken typ av körning det gäller.

Men jag skulle aldrig välja en A2 eller en A-klasse. Höga, smala, bilar med stor känsla av traktor vad det gäller köregenskaperna. Titta heller på en Polo, eller en Lupo, eller en Ibiza eller liknande. Det är iaf liiite mer bilkänsla i de bilarna.

Eller varför inte en Caddy eller liknande?

Och tänk på att om man vill ha låg bränsleförbrukning så ska man gärna ha smala däck. Det är därför däcken på en A2 är smalare än på många moderna motorcyklar...

Edit: Skatten på en liten diesel är inte särskilt blodig. Detta för att de är lätta och släpper ut lite koldioxid.

4000 kr i årsskatt ÄR rätt mycket. Så jag måste iaf köra 300 mil mer än med en bensinare för att det ska "jämnt ut"....

Men som sagt, jag söker inget fartmonster eller en bil som kan ta en kurva skitfort. Det är en bil för tjejen o lite billig pendling då och då. Rakt fram. Svänga kan jag, kränga kan jag... skitsamma om bilen svajjar lite. Det förnöjer.

Swedie skrev:
2678396 4000 kr i årsskatt ÄR rätt mycket. Så jag måste iaf köra 300 mil mer än med en bensinare för att det ska "jämnt ut"....

Men som sagt, jag söker inget fartmonster eller en bil som kan ta en kurva skitfort. Det är en bil för tjejen o lite billig pendling då och då. Rakt fram. Svänga kan jag, kränga kan jag... skitsamma om bilen svajjar lite. Det förnöjer.
http://www.blocket.se/vi/9874407.htm?ca=11_s

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...