Någon av er motardsnubbar som är sugen på sporthoj ?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Fan....bytte hoj med polaren en sväng i torsdags till en CBR929RR 01:a. :cool:
Fan vad gött det vara att köra sporthoj : )
Sånt jävla gött drag, jag är mycket sugen på att skaffa en sporthoj/väghoj nu. :p
Får se om det går över.... :rolleyes:

Är det igen av er som kör motard som är sugen på sporthoj eller någon väghoj ibland ?
Det är ju det med den JÄV..A dyra försäkringen bara :finger

Visst är det roligt med sporthoj, men gasar man en helkväll så är man nöjd någon vecka.

Åker man istan, eller kurviga vägar så är det motarden som gäller ivf.......

Både och skulle råKKa men när ekonomin säger stopp så säger förnuftet att man har mest skoj med en frutt!!

Tom Byron skrev:
Visst är det roligt med sporthoj, men gasar man en helkväll så är man nöjd någon vecka.

Åker man istan, eller kurviga vägar så är det motarden som gäller ivf.......

Både och skulle råKKa men när ekonomin säger stopp så säger förnuftet att man har mest skoj med en frutt!!

Så sant, så sant.. :bow :bow :bow

Och åka året runt råKKar phet oxå, det är väl bara i glappet mellan det blir snö tills isarna lägger sig som man får lite abstinens, men förut var glappet från sista oktober till Maj ungefär....... nu är det typ mitten på Nov till slutet av Dec. Annars fruttas det mest hela tiden.......... :rock :rock :rock

SuperKnutte skrev:
Så sant, så sant.. :bow :bow :bow

haha har både motard och en dieseltraktor dvs en cbr 929 -01
motardern råkkar hårdas helt enkelt så ÄR det :fakta

jo visst.
är man en riktig karl (eller tjej!) så äger man minst 3 motorcyklar.

facit kan se ut så här:

JamahamaR1, KTM-motard och till sist en Suka-enduro.

Har du dessutom en stor burk VALFETT,
kan du köra året runt, dygnet runt.

edit: jag saknar den dära STORA hojen...

funderar många gånger när man är ute på motorvägen om man skulle vilja tillbaka till en sporthoj, men så fort man kommer in i stan eller på små krokiga vägar så försvinner tankarna snabbt,
motard äger på längre sikt. :bow

Motorväg är ju GAY, det svänger ju inte!

De längsta turerna motorväg jag gjort är ett par vändor mellan Gävle -Tierp, typ 5mil men det är typ............3ggr per säsong, så det överlever man.

DwD skrev:
funderar många gånger när man är ute på motorvägen om man skulle vilja tillbaka till en sporthoj, men så fort man kommer in i stan eller på små krokiga vägar så försvinner tankarna snabbt,
motard äger på längre sikt. :bow

Tom Byron skrev:
Motorväg är ju GAY, det svänger ju inte!

De längsta turerna motorväg jag gjort är ett par vändor mellan Gävle -Tierp, typ 5mil men det är typ............3ggr per säsong, så det överlever man.

ja fan .. jag kör till å från jobbet varje dag och det är 2.5 mil, varav 1.5 mil motorväg och det fungerar sketa bra.. :tummenupp

blir bara lite orolig om det kommer att bli motorväg typ hela vägen till jobbet pga ringleden, men då får man väl fixa en pendlar hoj,typ cbr :D

Jo, ska du pendla så är det bara att åka ju :tummenupp Jag tänkte mest för nöjets skull :slicka

DwD skrev:
ja fan .. jag kör till å från jobbet varje dag och det är 2.5 mil, varav 1.5 mil motorväg och det fungerar sketa bra.. :tummenupp

blir bara lite orolig om det kommer att bli motorväg typ hela vägen till jobbet pga ringleden, men då får man väl fixa en pendlar hoj,typ cbr :D

Jag gick från offroad (fast åkte mest gata) 7säsonger, sedan kåphoj i 2säsonger, sedan motard de 3sista nu.....

ENstånka råKKar

Smile skrev:
Gick från sporthoj till Motard och det funkar bra.

Jo jag håller ju med om att det är fan så ball att köra i stan och mindre vägar :tummenupp
Men så fort man åker på lite större vägar och så......när det kommer en prestanda bil när man ligger i 100 och vill gasa lite då har man inte så mycket att säga till om med ''moppen'' :D
Fan jag är klyven, jag vill åka båda typer av hoj men har inte råd med 2 hojar samtidigt...... :rodnar

Föresten....hur ligger en Z1000 eller Hornet 900 typ i försäkring ?

Busgrabb skrev:
Jo jag håller ju med om att det är fan så ball att köra i stan och mindre vägar :tummenupp
Men så fort man åker på lite större vägar och så......när det kommer en prestanda bil när man ligger i 100 och vill gasa lite då har man inte så mycket att säga till om med ''moppen'' :D
Fan jag är klyven, jag vill åka båda typer av hoj men har inte råd med 2 hojar samtidigt...... :rodnar

Föresten....hur ligger en Z1000 eller Hornet 900 typ i försäkring ?
dom är dyra dom oxå.. personligen så kommer jag sadla om till motard nu.. en husa blir det :rock

?? Det var väl lite oväntat(!) men roligt på samma gång Go Blom, GO !!!

Jag har bara träffat dig 1gång å då verkade du vara "hardcorekåphojsmupp" ut i fingerspetsarna :D

blom skrev:
dom är dyra dom oxå.. personligen så kommer jag sadla om till motard nu.. en husa blir det :rock

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back