Nätporren kan samlas på ".xxx"

Ska nätporren samlas på .xxx?

• Antal röstningar
    0

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=633194

kan förstå att porrindustrin är rädda för att det kan bli mer myndighetsreglerat iochmed förslaget... men varför finns det vanliga människor osv. som är emot förslaget?... eller vanliga människor, nu står det visserligen religösa grupper och familjeorganisationer - såna som anser sig representera alla och därmed placerar sig själva (i sina huvuden) över alla andra.

fatta hur simpelt det skulle vara för föräldrar att bara blockera .xxx... (och lätt för vuxna/människor att hitta önskat material)

vad säger, tror och tycker ni?

Spelar ingen roll för mig men jag röstade ja i alla fall :)

Tyvärr finns det ju en hel den annan skit på många porrsidor (virus, trojaner o.s.v.) som ställer till det för vanliga användare.
D.v.s. de som googlar på "britney spears" och inte tänker på att det säkert finns en hel del porrsidor som reagerar på det sökordet. Skulle ju vara enkelt att se till att spärra de sidorna och "skydda" sig själv och sina barn.

Det går alltid att få tag på porr bara man förösker! Tvivlar på att man kan göra någon som helst begränsning när det gäller att sätta stopp för porr att spridas.

Undrar om tråden kommer balla ur? Dom har ju en tendesn att göra det när det handlar om sånt här. :näsblod

172 besökande, 33 röstningar... bara tre som vågar kommentera...

vad är sporthoj.com-medlemmar för jävla mesar? :tungan

Det som ska göras är la bara att dom öppnar möjligheten att köpa adresser som slutar på ".xxx" ???
Dom kan ju knappast tvinga alla som har porr på sin sajt att använda .xxx låter ju löjligt och knappast troligt. skulle om inte annat vara ett jäkla jobb att hålla efter, anställa folk som hela dagarna porrsurfar för att hitta nya sidor som använder tex .com och sen säga till dom att använda .xxx istället..

skulle itne tro det...

dom släpper helt enkelt .xxx nu också.. bara bra... ös på! mer porr till folket och mer domännamn att sälja! Mixar mitt nuvarande och mitt nya jobb perfekt!

jobbar nu i en porrbutik men börjar sälja domännamn på måndag! woho!!! :tummenupp

Det kan ju vara en bra ide, men förmodligen väldigt svårgenomförbart, om jag vill slänga upp lite egna smaskiga bilder tagna hemma framför spegeln måste jag alltså rega en sida under xxx?
Hur ska vi få stringemil.de att flytta?
Hur lättklädda bilder är godkända under .se och vilka måste flyttas till .xxx?
(jag kan ta jobbet att bedöma det IOFS, skicka genast alla bilder på era flickvänner till mig så ska jag bedöma dom, någon av sporthojstjejerna får bedöma bilderna på killar)

Nej

Varför då? Var går gränsen för porr egentligen? Lite naken hud?
aftonbladet.xxx? slitz.xxx ? automotorsport.xxx

Jag tycker pörren ska bort helt och hållet.
Den är upprörande och väcker anstöt.

Nej

För att ha sådana tankar är du ca 40 år för sent ute och några mil för långt väster ut.

Ett tips är att åka till Kina, där kan du trivas i ditt sökande efter förbud och censur.

Det är först när man behandlar porren rumsrent och erkänner den som den branchen kan nå självsanering genom arbetsgivaravtal och liknande. De som faktiskt vill ha den kommer då att leva anständigt utan rädsel för att sådana som du ska tala om för dem att de lever fel. Puss! :arsele

Fan grabben. Har du ingen humor?

Synd bara på de kvinnor som exploateras och utnyttjas. Några tvingas till prostitution och vissa dämpar sin ångest med droger (eller tvärtom)

Porren blir rumsren först när ingen längre utnyttjas i den ganska sjabbiga sexindustrin. Det är LÅNGT kvar dit dude.

För att ha sådana tankar är du ca 40 år för sent ute och några mil för långt väster ut.

Ett tips är att åka till Kina, där kan du trivas i ditt sökande efter förbud och censur.

Det är först när man behandlar porren rumsrent och erkänner den som den branchen kan nå självsanering genom arbetsgivaravtal och liknande. De som faktiskt vill ha den kommer då att leva anständigt utan rädsel för att sådana som du ska tala om för dem att de lever fel. Puss! :arsele

Fan grabben. Har du ingen humor?

Synd bara på de kvinnor som exploateras och utnyttjas. Några tvingas till prostitution och vissa dämpar sin ångest med droger (eller tvärtom)

Porren blir rumsren först när ingen längre utnyttjas i den ganska sjabbiga sexindustrin. Det är LÅNGT kvar dit dude.

Okay! du var ironisk! jag fattar!! ;)

Nja, först måste den erkännas så att den KAN bli rumsren, dvs kyrkoförbund och andra lobbyorganisationer måste bort från agendan så att den kan legaliseras helt och hållet.

Förbjuda den har ju liksom aldrig funkat så tvärtom då?

Bra att du itne vill förbjuda allt, sorry att jag uppfattat dig som onödigt negativ till saker och ting! :tummenupp

Dessutom angående porren idag, nya undersökningar har visat att det är unga kvinnor i porren som är aggressiva, agerar och blir framgångsrika och männen är passiva objektivifierade(pust svårt ord) "tjurar". När snackade FI om det senast? :D :tuttar

Bra att du itne vill förbjuda allt, sorry att jag uppfattat dig som onödigt negativ till saker och ting! :tummenupp

Min gissning är att jag har en liberalare hållning än de flesta här.
Sen att vissa behöver ruskas om lite emellanåt för att de skall vakna till är en annan sak..........

Någon måste ju hålla liv i det här forumet.
Its a dirty job, but someone's gotta do it :gnissla

Jag röstade Nej.

Tkr ni man ska .sport på sporthemsidor?
Eller kanske .sprit på sprithemsidor?

Ideen är verkligen genomförbar:rolleyes: Ne rör inte mina sidor som jag har lärt mig i huvet, blir för mycket att lära sig på nytt:confused:

Nej

.xxx kommer väl vara ett alternativ för de som är stor och tar betalt osv., alltså business.

gör det:va ingen kommer till världen ifall folk inte umgängar:tungan

172 besökande, 33 röstningar... bara tre som vågar kommentera...

vad är sporthoj.com-medlemmar för jävla mesar? :tungan

får nog lägga till några fel alternativ ifall man ska rösta....

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...