Nätdejting

Finns ingen mening med att brgränsa sig, eller avgränsa sig, till eller från specifika platser. Chansen att träffa rätt är vare sig mindre eller större på vare sig ICA, Konsum, Privatfesten, Blind daten med kompisens kompis, skolan, jobbet eller internet. Chansen är helt enkelt föga stor på samtliga platser. Därför gäller det att ta till vara på de möjligheter som finns. Men utan att bli desperat eller "sökande". Det handlar mer om att hålla ögon och dörrar öppna. Oavsett var man "hittar" sina dejter så kommer de åtminstone lära en något om sig själv och vad man uppskattar och inte uppskattar hos en potentiell partner.
En sak är dock säker. Man ökar inte möjligheterna genom att sitta hemma och vänta eller genom att avstå från den ena möjligheten för att vänta på att det ska dyka upp något på en av de andra möjligheterna.
Bara för att man dejtar via nätet behöver man inte avstå från att spana/flirta/hålla ögonen öppna på privatfester etc.
Men det känns hyfsat dumt att avstå från nätdejting bara pga gamla principer och fördomar. Hon/han kan dyka upp på nätet lika väl som någon annanstans. Ju fler dörrar man håller öppna ju bättre blir såklart oddsen.

Väldigt många använder sig av nätet som mötesplats nuförtiden. Personligen tror jag det handlar om att det är så smidigt. Man kan hyfsat enkelt och smidigt avgöra om det på ett rent ytligt plan är en person som väcker intresse, plus få en sammanfattning om personen på bara några minuter.
Dessutom kan man spana in och bekanta sig med flera intressanta män/kvinnor samtidigt och under en och samma dag. Det är också en möjlighet som är smidig att "klämma in" i en annars tidsknapp vardag. Det är betydligt mindre tids- och energikrävande att logga in på en dejtingsida efter jobbet, på lunchrasten etc än att gå ut på stan och hoppas på det bästa i närmsta matvaruaffär o dyl. Självklart kan/bör/får man hålla ögonen öppna när man är på affären också. Men känns ju lite väl krävande att behöva springa dit för att eventuellt få kontakt med en intressant person av det motsatta könet, eller samma kön med för den delen.

När Jag började surfa på nätet, och tillika ragga/flirta, för sisådär 13 år sedan, var det i princip bara superdatanördar, pedofiler och jag som chattade. Men nu är det ju 2009 och det finns en dator i nästan varje svenskt hushåll. Så de flesta som finns ute på gatorna torde således vara möjliga att stöta på någonstans på nätet också.
Vem vet. Man kan ju bli mycket positivt överraskad någon gång. Men huvudfokusen bör man lägga på att vara nöjd och belåten med sig själv och sitt egna liv, när man bara har sig själv. Annars kommer man gå från ensam olycklig till tvåsamhet och lycka och då basera denna lycka på sin partner och förhållandet. Vilket är en stor nackdel om det inte funkar. Sedan kan det göra att ens partner känner sig kvävd. man kan riskera att kräva för mycket plats och uppmärksamhet.
Sedan vill man ju ha en partner som mår bra med sig själv och sitt egna liv, någon som man inte måste "fixa" eller agera stödhjul åt redan från dag ett.

Och hur många procent har du fått scora med då?

Hon är tjej. Då handlar det inte om att "få" scora, vet du väl? Ge skåra, snarare.

För övrigt läste jag ett finurligt citat här nånstans angående nätdejting: The odds are good, but the goods are odd.

Hon är tjej. Då handlar det inte om att "få" scora, vet du väl? Ge skåra, snarare.

För övrigt läste jag ett finurligt citat här nånstans angående nätdejting: The odds are good, but the goods are odd.

:D

Försökte bara vara jämlik som den moderne man man är. :D

SH-rekordet ligger förnärvarande på 67%. (3/5 :va)

Då e man ute på mullig.se. Där nappar det till tusen och dom är heller inte lika blåsta som på många andra ställen..... Har jag hört av en vän som känner en som...... :)

Typisk social programmering som bara begränsar möjligheterna att träffa kvinnor.

Faktum är att kvinnor har ett minst lika stort sexbehov och njuter av sex minst lika mycket som oss män. Anledningen till att kvinnor inte öppet uttryckligen vill ha sex lika mycket som oss män är helt enkelt en social programmering där hon lärt sig att hon måste hålla igen med sina behov, hålla upp en sköld, för att bli sedd som en "fin flicka".

Ni skulle bara veta hur kraftfullt det är att kommunicera till en kvinna att ni vill ha sex med henne, men att det inte är en big deal för er. Att oavsett om ni har sex med henne eller inte, så skulle ni ändå respektera henne lika mycket som kvinna på morgonen efter. En kvinna som står framför en man som kommunicerar det till henne har ingen anledning till att hålla uppe skölden framför honom längre. :)

Bra skrivet MissHelly

Typisk social programmering som bara begränsar möjligheterna att träffa kvinnor.

Faktum är att kvinnor har ett minst lika stort sexbehov och njuter av sex minst lika mycket som oss män. Anledningen till att kvinnor inte öppet uttryckligen vill ha sex lika mycket som oss män är helt enkelt en social programmering där hon lärt sig att hon måste hålla igen med sina behov, hålla upp en sköld, för att bli sedd som en "fin flicka".

Ni skulle bara veta hur kraftfullt det är att kommunicera till en kvinna att ni vill ha sex med henne, men att det inte är en big deal för er. Att oavsett om ni har sex med henne eller inte, så skulle ni ändå respektera henne lika mycket som kvinna på morgonen efter. En kvinna som står framför en man som kommunicerar det till henne har ingen anledning till att hålla uppe skölden framför honom längre. :)

Bra skrivet MissHelly

Det känns tryggt att få tips från en sån uppenbar casanova dom du. Nu kan ju inte jag tala för Mattias men själv är jag oskuld men ska testa dina tips. Du verkar ha sjukt mycket erfarenhet och även en stor portion charm och människokunnande som jag kan dra nytta av för att lyckas jag med.

Tack! Verkligen. :)

No worries mate. Kan mina ord/reflektioner hjälpa någon så har jag ju hjälpt en hojbroders liv att bli lite bättre och för mig är det en inre tillfredställelse på samma sätt som att många kanske själva blir tillfredsställda med att hjälpa någon rusta upp huset, serva hojen eller rädda en herrelös hund :)

Life is awesome :yoparty

Last edited:
Jag har aldrig fattat det där med nätdejtning.. Man har ju redan fullt sjå att värja sig irl...

Med nätdejting kan man välja vad man vill ha.
Jag skulle säga att jag numera kan pöka mer än jag orkar eller rättare sagt vad greken klarar :D

Kvinnor tröttnar dessvärre fortare på oseriösa relationer, jag undrar va fan är seriöst då allar pökar med alla nu för tiden.

Här är en helylle casanova

Mvh Valentino Vaselino

Last edited:
Har för mig att du är gift, så ert förhållande med er fru måste rätt märkligt utan ligga. Något sådant nöje hade jag dock själv aldrig försakat.:)

Det kan eventuellt legat en sarkastiskt underton i inlägget.

Om inte har jag gapskrattat i onödan. :hihi

Det känns tryggt att få tips från en sån uppenbar casanova dom du. Nu kan ju inte jag tala för Mattias men själv är jag oskuld men ska testa dina tips. Du verkar ha sjukt mycket erfarenhet och även en stor portion charm och människokunnande som jag kan dra nytta av för att lyckas jag med.

jag trodde du var gift eller ngt!

Och hur många procent har du fått scora med då?

Av vilka? Om du menar nätdejterna så har det varit de som varit intressanta även på andra plan. Så vi kan väl nöja oss med att procenten varken är 0 eller 100. Men de är de inte när det gäller dejter man hittat på andra ställen heller.

Ibland krävs det några dejter, några veckor, några månader innan man upptäcker att det inte var rätt matchning med någon. Ibland märker man det direkt och då ser iaf inte jag någon mening med att provköra bilen.
Men om allt verkar bra, man har roligt och trevligt och tycker om att umgås vill jag absolut provåka innan jag investerar ytterligare känslor, tid och engagemang. Och det står jag för, trots att jag är tjej. Ska man någon gång träffa någon det funkar med kan man inte slösa tid på dem det inte funkar med.

Märks att du inte är en kille på 197 cm med 67 kg massa. Som dessutom pluggar matte och fysik och har glasögon och ser ut som en nörd:näsblod

För att svara på din fråga, jo jag har allvarliga problem med att ragga irl och på nätet :pangihuve Så visst tycker jag att "ni" är komplicerade eller är det tvärtom:tungan

Hej! Kanske är vi "båda" lite komplicerade och vi får leva med det, tyvärr, det var intressant att se alla svar utifrån killars perspektiv. Angående isbjörnarna så tror jag du ska ringa 118 100 eller ngt....lycka till med girlsen.:)

(Förlåt Liquid S.)
Ingen fara, om du är sarkastisk eller inte kvittar för mig.

Antingen är du mottaglig för att du vill utveckla dig som människa och då kommer du att lyssna på vad jag har att säga, eller så är du inte mottaglig eftersom du antingen är nöjd som du har det just nu, eller helt enkelt inte är redo.

Typ som först när Neo är redo och mottaglig så får han det röda pillret av Morpheus. Fram till dess får han bara fragment av sanningen och fortsätta leva lyckligt ovetande ;)

Så som jag ser det finns det absolut ingen anledning till att sluta utvecklas som människa. Om du sedan är oskuld, singel, i förhållande eller gift kvittar. Jäkligt många förhållanden skulle må bra av en nytändning.

Passa dej för vildawebben.se, bäst det är så sitter du i en villa, med kombi, fru och barn och med hojar du knappt hinner vare sig köra eller mecka med.

De andra sajterna kan jag rekommendera varmt! :tummenupp

Tyvärr samlas ofta knepiga människor som gärna gömmer sig bakom en datorskärm på dejtingsajter och de motsvarar inte förväntningarna i verkliga livet. Men har man ork att dejta en jävla hoper så kan man hitta nåt guldkorn, själv har jag hittat både guldkorn och rena bottenskrapet...
Sista exet hittades bakom en datorskärm (eller var det i dammhögen under? ) och det var det värsta fynd jag har gjort i mitt liv!

Näää verkliga livet är nog att föredra, på jobbet eller nånstans där man har gemensamma intressen?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman