Nätdejting

jag sålde en hoj på blocket för en massa år sedan, minns inte exakta formuleringen men avslutade annonsen med typ: "ev byte båt, flipperspel, söt och snäll flickvän eller annan rolig leksak"

Kan bara säga att det vart bra respons på annonsen, tyvärr vart hojen sålt fort så hann inte utnyttja hela potentialen av den.... Senare samma år försökte jag det på mej igen men då vart blocket tjuriga och maila tbx om att de inte kunde ta in annonser som kunde leda till sexköp, prostitution eller trafficing.

Ur min aspekt fanns det aldrig någon risk för trafficing för jag ville att tjejen skulle kunna svenska...

Inte kunde jag tro att det fanns så kloka herrar på SH:yoparty Tack för alla tips och trix:tummenupp

(Jag letar inte efter one night stand utan ett seriöst förhållande)

Tänkte jag skulle ge några tips från ett kvinnligt perspektiv, men sen läste jag Liquid_shadows post och insåg att det inte behövdes. :tummenupp

Ska man lära känna folk på nätet (för vänskap, kärlek eller ligga) så är regel no 1: bjud på dig själv! Både i din ev presentation och när du sen pratar med nån. Sitt inte bara och ställ frågor och ge korta svar, utan skriv utförligt så din personlighet kommer fram. Många killar verkar vilja ha all info om tjejen men berättar inget om sig själva.

Lycka till :)

Var rätt säker på att Liquid skulle skriva här!:D men däremot så är han nog den som kan ge de bästa och mest pedagogiska tips.. och det tror jag är sjukt viktigt när man vill lära sig.

Men jag tycker hela nätdejting-grejen känns löjlig (det är en annan sak att träffa folk på intressebaserade sidor som SH)... bättre att träffa tjejer IRL i så fall.

Gu va kul att läsa denna tråd, så komplicerade är vi väl inte?!

Gu va kul att läsa denna tråd, så komplicerade är vi väl inte?!

Märks att du inte är en kille på 197 cm med 67 kg massa. Som dessutom pluggar matte och fysik och har glasögon och ser ut som en nörd:näsblod

För att svara på din fråga, jo jag har allvarliga problem med att ragga irl och på nätet :pangihuve Så visst tycker jag att "ni" är komplicerade eller är det tvärtom:tungan

Jag har aldrig fattat det där med nätdejtning.. Man har ju redan fullt sjå att värja sig irl...

Jaa?`Nakna kurviga blondiner brukar ha det, go figure!

Märks att du inte är en kille på 197 cm med 67 kg massa. Som dessutom pluggar matte och fysik och har glasögon och ser ut som en nörd:näsblod

Hmm.. Tufft fall.

Enkla sättet: Ragga på nördiga tjejer som oxä pluggar matte o fysik.

Svåra sättet: Odla dina udda sidor och visa upp dem. Det gör att du sticker ut i mängden och får uppmärksamhet.

En polare till mig sa: Du måste kolla in den här killen som läser i min universitets kurs. Han är en jävel på brudar men ser ut som skit!

Det var ju märkligt tänkte jag. så jag hängde med dem ut på krogen. På förfesten får jag se honom. WTF!?
killen hade lång hästsvans och hade rakat allt hår från öronen o framåt. detta hade han toppat med ett par riktiga weirdo brillor!

Ha!, detta kan aldrig funka tänkte jag och skrattade för mig själv.

Väl ute på krogen satt knäppisen o höll hov för 4-5 små söta geekbrudar som var 100% koncentrerade på vad han sa o skrattade åt minsta tendens till ett skämt, mig var de helt ointresserade av.

99% av alla brudar gillar inte muskelberg! -muskelbergen har monopol på 1%
99,999% av alla brudar gillar inte massmördare -Massmördare får massor av friarbrev
Etc

Sikta in dig på den procenten som gillar mattenördar, Betydligt enklare än att konkurrera med alla Dressman kittade brad pitt wannabee's

Jag tycker det jobbiga med nätdejting är att alla kvinnorna bara vill ligga med en, gärna på första dejten.
Sen ringer de bara en när de är pilska. Lite rödtjut med vännerna och sen kommer de förbi bara för att få något för kvällen.
Inget trevlig middag och mys i soffan, det är bara pang på direkt när de kliver genom dörren.
Sen efteråt så är det alltid samma sak "Vi kan väl bara vara kk, så får vi ser hur det går sen..."
Har tappat räkningen på hur många kk man har.
Vissa av dem kommer till och med förbi tillsammans och vill leka lite.
Det börjar bli jobbigt nu..

Skitsvårt att hitta något seriöst ju.
:fyllisar

Var inte så seriös,ut och ha skoj.

Var öppen och glad så kommer du få en massa tjejer,lev du är ung.

Stå för den du är,och skit i dom som inte gillar det.

Det räcker med att ha en bra avatar-bild (på sig själv), så droppar det in möjligheter... :tummenupp (har jag hört)

Om man nu bara vill ha ett ligg så är det hur enkelt som helst att fixa via nätet. Mycket enklare än krogen. Personligen är jag inte så intresserad av en massa engångsligg förvisso.

Om man vill ha mer däremot så är det nästan svårare på nätet att träffa någon man klickar med pga den enkla anledningen att man aldrig får den där första ögonkontakten när ingen vet något om den andra och nyfikenheten tar över.

Nu har ju jag personligen lyckats hitta två tjejer via nätet som jag haft längre förhållanden med. Uppenbarligen så var det ju inte helt rätt eftersom jag är solo just nu, men poängen är att man faktiskt kan ha tur. Bara det att oddsen inte är de bästa :gnissla

Om ni raggar i mataffären så kolla för guds skull vad hon har i korgen! Tofubiffar, alger och annat krafs så är det ju bara att gå vidare. Vegeterianer/veganer fiser värre än en själv dagen efter en riktig ölrunda toppat med några ägg :(

Om man nu bara vill ha ett ligg så är det hur enkelt som helst att fixa via nätet. Mycket enklare än krogen. Personligen är jag inte så intresserad av en massa engångsligg förvisso.

Om man vill ha mer däremot så är det nästan svårare på nätet att träffa någon man klickar med pga den enkla anledningen att man aldrig får den där första ögonkontakten när ingen vet något om den andra och nyfikenheten tar över.

Nu har ju jag personligen lyckats hitta två tjejer via nätet som jag haft längre förhållanden med. Uppenbarligen så var det ju inte helt rätt eftersom jag är solo just nu, men poängen är att man faktiskt kan ha tur. Bara det att oddsen inte är de bästa :gnissla

Om ni raggar i mataffären så kolla för guds skull vad hon har i korgen! Tofubiffar, alger och annat krafs så är det ju bara att gå vidare. Vegeterianer/veganer fiser värre än en själv dagen efter en riktig ölrunda toppat med några ägg :(

Jag brukar ragga så här: Jag lurpassar på den bildsköne i matbutiken och passar på att smygstoppa med lite bisarra prylar i dennes matkorg.

Sedan följer jag efter den attraktive adonisen till matkassan på splittersäkert avstånd (Gammal flottist). När föremålet för min åtrå börjar lassa upp sin vardagliga dynga på rullbandet så iaktar jag lojt. Men när objektet plötslig finner sig lassa upp en Lindex strumpbyxa innehållandes en plastkorv med pölsa så iakttar jag spänt! :rullandeu

Säger han nu till kassören: "Nämen vaffan är det här"
Då kvistar jag. :hojraket

Men säger däremot puddingen: "Nämen fan vad kul! Vad är det här?"
Ja då är det helt klart en misstänkt kvalitetskille och ingen döskalle som är gift med sin 3G-telefon :kär

Last edited:
(Jag letar inte efter one night stand utan ett seriöst förhållande)
+1 på Långa farbrorns 3 meningar

Jag tycker att du går in med fel synsätt. Försök att träffa nya tjejer med en avslappnad approach där du går ut för att ha kul och njuta av att umgås med en annan människa, istället för att söka ett seriöst förhållande.
Det synsättet gäller både kvinnor och män där många går in med synen "nu ska jag bestämma mig om han/hon är the one" direkt, vilket sätter en undermedveten press på hela situationen och ofta därigenom förstör chanserna.

Kan du slappna av och bara njuta av att umgås med en kvinna minst de fem första dejterna så kommer saker falla på plats naturligt. Att ha en första dejt är ingen comittment! Om det nu sedan skulle visa sig att ni har sex första gången ni träffas, sexet är bra och ni båda trivs med varandra så är det ju faktiskt en riktigt bra start för en relation. Vad relationen sedan mynnar ut i, kk eller exklusivt, kommer också falla naturligt även om du i viss mån också kan styra det själv.

PS. sorry att jag inte ringde igår Shadow, men hade fullt upp så en donna drog för typ 15 min sen :)

Last edited:
+1 på Långa farbrorns 3 meningar

Jag tycker att du går in med fel synsätt. Försök att träffa nya tjejer med en avslappnad approach där du går ut för att ha kul och njuta av att umgås med en annan människa, istället för att söka ett seriöst förhållande.
Det synsättet gäller både kvinnor och män där många går in med synen "nu ska jag bestämma mig om han/hon är the one" direkt, vilket sätter en undermedveten press på hela situationen och ofta därigenom förstör chanserna.

Kan du slappna av och bara njuta av att umgås med en kvinna minst de fem första dejterna så kommer saker falla på plats naturligt. Att ha en första dejt är ingen comittment! Om det nu sedan skulle visa sig att ni har sex första gången ni träffas, sexet är bra och ni båda trivs med varandra så är det ju faktiskt en riktigt bra start för en relation. Vad relationen sedan mynnar ut i, kk eller exklusivt, kommer också falla naturligt även om du i viss mån också kan styra det själv.

PS. sorry att jag inte ringde igår Shadow, men hade fullt upp så en donna drog för typ 15 min sen :)

hahahah......Vi har en Casanova på SH! :tummenupp :D :rofl :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...