imaster
Bah
Parkerade hojen hos morsan och farsan runt sju igårkväll. Vi drack lite öl, nån drink och så och då var det ju inte direkt tal om att köra hem. Jag bor två, tre hundra meter bort så det är ju inga problem. Runt halv elva gick jag hem och vid två skriver farsan på MSN att fyra grabbar i 17-, 18-årsåldern just försökt sno hojen. Han gapade på dem och de sprang.
Jag var precis påväg i säng (har fortfarande inte lagt mig
) och slängde på mig kläder och sprang allt vad jag pallade hem till dem. Styrlåset uppbrutet. Milimetrar ifrån att skivbromslåset satt sig i oket. Allmän jävla helvetes kaos i huvudet. Jag sparkade till en pelare till taket i cykelstället hårt så in i helvete, det kände jag dock inte då. Upp till mor o far på tredje våningen, fram med luren och ställde mig i kö till polisen. Ungefär en halvtimme stod jag och kokade på balkongen med tre ögon på hojen och ett halvt öra i telefonkön innan jag kunde rapportera det hela till lagens väktare.
Sen får jag den hårda vägen lära mig att har man knäckt styrlåset så kan man inte vrida om tändningen för köra hojen till säkerheten i garaget. Hämta ankarkättingen istället och låsa fast henne i cykelstället. Nu är det gjort och jag känner att jag nog har brutit nåt i foten. Helvetes jävla fan. På måndag får jag ringa försäkringsbolaget och de ska bedöma skadan sen tar det väl hela jävla säsongen innan jag har en fungerande hoj igen. Mitt i semestern.
Kunde de inte väntat en vecka i alla fall...

Jag var precis påväg i säng (har fortfarande inte lagt mig

Sen får jag den hårda vägen lära mig att har man knäckt styrlåset så kan man inte vrida om tändningen för köra hojen till säkerheten i garaget. Hämta ankarkättingen istället och låsa fast henne i cykelstället. Nu är det gjort och jag känner att jag nog har brutit nåt i foten. Helvetes jävla fan. På måndag får jag ringa försäkringsbolaget och de ska bedöma skadan sen tar det väl hela jävla säsongen innan jag har en fungerande hoj igen. Mitt i semestern.

Kunde de inte väntat en vecka i alla fall...