Nästan min tur...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Parkerade hojen hos morsan och farsan runt sju igårkväll. Vi drack lite öl, nån drink och så och då var det ju inte direkt tal om att köra hem. Jag bor två, tre hundra meter bort så det är ju inga problem. Runt halv elva gick jag hem och vid två skriver farsan på MSN att fyra grabbar i 17-, 18-årsåldern just försökt sno hojen. Han gapade på dem och de sprang.
Jag var precis påväg i säng (har fortfarande inte lagt mig :mad:) och slängde på mig kläder och sprang allt vad jag pallade hem till dem. Styrlåset uppbrutet. Milimetrar ifrån att skivbromslåset satt sig i oket. Allmän jävla helvetes kaos i huvudet. Jag sparkade till en pelare till taket i cykelstället hårt så in i helvete, det kände jag dock inte då. Upp till mor o far på tredje våningen, fram med luren och ställde mig i kö till polisen. Ungefär en halvtimme stod jag och kokade på balkongen med tre ögon på hojen och ett halvt öra i telefonkön innan jag kunde rapportera det hela till lagens väktare.

Sen får jag den hårda vägen lära mig att har man knäckt styrlåset så kan man inte vrida om tändningen för köra hojen till säkerheten i garaget. Hämta ankarkättingen istället och låsa fast henne i cykelstället. Nu är det gjort och jag känner att jag nog har brutit nåt i foten. Helvetes jävla fan. På måndag får jag ringa försäkringsbolaget och de ska bedöma skadan sen tar det väl hela jävla säsongen innan jag har en fungerande hoj igen. Mitt i semestern. :(

:machinegu :kulspruta :6surkart :4skrika

Kunde de inte väntat en vecka i alla fall... :( :död :gråta

Vilka j-vla svin. Landskrona i ett nötskal, antar det inte blir fler TT för dig iår då =/. Hoppas det löser sig snabbt med f-bolaget.

Fan va surt.
Råkade själv ut för ett stöldförsök på hojjen förra sommaren. Så jag vet ungefär hur det känns.

Ett tips: Montera en dold brytare till tändningen någonstans på hojjen så kan de inte få igång den om de lyckas bryta låset.

Ring till Italia bike center i Arboga o kolla om dom inte har något beg lås på reservd,hyllan ,, snacka med krisse o hälsa från jocke i köping.
telenummer 0589-13830

mvh jocke

imaster skrev:
2352169 Parkerade hojen hos morsan och farsan runt sju igårkväll. Vi drack lite öl, nån drink och så och då var det ju inte direkt tal om att köra hem. Jag bor två, tre hundra meter bort så det är ju inga problem. Runt halv elva gick jag hem och vid två skriver farsan på MSN att fyra grabbar i 17-, 18-årsåldern just försökt sno hojen. Han gapade på dem och de sprang.
Jag var precis påväg i säng (har fortfarande inte lagt mig :mad:) och slängde på mig kläder och sprang allt vad jag pallade hem till dem. Styrlåset uppbrutet. Milimetrar ifrån att skivbromslåset satt sig i oket. Allmän jävla helvetes kaos i huvudet. Jag sparkade till en pelare till taket i cykelstället hårt så in i helvete, det kände jag dock inte då. Upp till mor o far på tredje våningen, fram med luren och ställde mig i kö till polisen. Ungefär en halvtimme stod jag och kokade på balkongen med tre ögon på hojen och ett halvt öra i telefonkön innan jag kunde rapportera det hela till lagens väktare.

Sen får jag den hårda vägen lära mig att har man knäckt styrlåset så kan man inte vrida om tändningen för köra hojen till säkerheten i garaget. Hämta ankarkättingen istället och låsa fast henne i cykelstället. Nu är det gjort och jag känner att jag nog har brutit nåt i foten. Helvetes jävla fan. På måndag får jag ringa försäkringsbolaget och de ska bedöma skadan sen tar det väl hela jävla säsongen innan jag har en fungerande hoj igen. Mitt i semestern. :(

imaster skrev:
2352169 Mitt i semestern. :(

jag hade min dust för ca 1 månad sen! sönderborrat tändningslås. 3000 i självrisk... jävla amatörer!:argpådato

Bara att beklaga , folk har ju ingen respekt alls.
Var har du lämnat den? Hörde på motorsport i Landskrona att Aprillia håller på och lägga om sitt datasystem jädrans väntetid på reservdelar.

[- sNaIjK -] skrev:
2354231 Vilka j-vla svin. Landskrona i ett nötskal, antar det inte blir fler TT för dig iår då =/. Hoppas det löser sig snabbt med f-bolaget.

Folksam var inga problem med. Bara ringde och sa som det var. "Vi vill ha en kopia på polisrapporten och sen får verkstaden skicka in en offert så betalar vi".
Problem med delarna dock :( Hoppas väl hinna med nåt TT till men det hänger på en tunn tråd...

jocke i köping skrev:
Ring till Italia bike center i Arboga o kolla om dom inte har något beg lås på reservd,hyllan ,, snacka med krisse o hälsa från jocke i köping.
telenummer 0589-13830

mvh jocke

Jag låter verkstaden fixa med det. Höll på förra hösten och jagade delar som en jävla idiot och det blev till slut krisse som hjälpte mig då. Nu orkar jag inte. De har betalt för att sköta det. Tack ändå. :)

Fetsko skrev:
jag hade min dust för ca 1 månad sen! sönderborrat tändningslås. 3000 i självrisk... jävla amatörer!

3000 kr för ingenting. Jävla vandaler. Hade nästan känts bättre om de lyckats stjäla hojen. 3000 kr är ju ändå prutmån på hojar men när man ska slanta upp det själv är det inte skoj...

röris skrev:
Bara att beklaga , folk har ju ingen respekt alls.
Var har du lämnat den? Hörde på motorsport i Landskrona att Aprillia håller på och lägga om sitt datasystem jädrans väntetid på reservdelar.

Har lämnat den på Motorsport. Aprilia håller på med en massa jävla skit just nu och det blir inte bättre av att TMP Scandinavia (officiell importör) är ett stolpskott som inte har nån som helst känsla för kunder. Synd att det är verkstaden som det här drabbar i slutändan. Har dock haft lite annat som gör att jag inte riktigt vågar lämna hojen till Motorsport annars men ett tändningslås och en framskärm är ju inte direkt nåt som kommer ta livet av mig om det är lite felmonterat...
Två århundraden och sju nödår tror jag det tar ungefär innan jag får hem min kära Mille igen. :(

Aj fan, det här var en riktigt tråkig historia jag fick läsa.

Bara kände på mig när jag var nere hos dig att du inte skulle få ha din hoj ifred. De där snorungarna förtjänar verkligen :kulspruta :mad:

Förstår verkligen att du fick total hjärnblödning när de kladdade med sina tjuvfingrar på din fina hoj.

Hoppas man trots allt får se dig på fler TT i år.

Vill du berätta ofentligt om vad du råkat ut för på motorsport? Annars får du gärna pm det. Skall lämna in våra banditer där på service.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman