Nästa vecka

YappE skrev:
Jag har sett dig o din :katt köra fortare änn så. Den kan om den vill, och när den fått lite :whip så går tassarna fort. :tungan

:katt en skickar en hälsning tillbaka. :tungan Hon säger att den mojängen du har högerhanden på när du kör är den man ställer in farten på (får tolkas hur man vill) . Vill man köra fortare vrider man lite försiktigt åt ena hållet. :whip :rofl :rofl

Glenning skrev:
Jag tog inte dina ord särskilt allvarligt. Det är heller inte pengarna eller vem som betalar som är mitt problem utan respekten till dom som gjorde det möjligt att ha råd att vara sjuk. Det har inte alltid varit så, tyvärr.

En orsak till att jag svarade på detta sätt är att jag själv har mycket att göra och har vissa funderingar på att kanske anställa. En anställd som skulle stannat hemma i två veckor för att han tex. tycker att jag är dum skulle kunna sänka mig och företaget. Vem vinner på det? Naturligtvis har den anställde rätt att vara sjuk i två veckor eller mer och få sin sjuklön trots att företaget kanske inte överlever. Det är en risk man får ta som arbetsgivare.

Ibland passar jag på att kasta ut heta potatisar för att se hur folk reagerar utan att egentligen mena något. Denna gången passade ditt inlägg in i mina funderingar och inget är riktat mot dig. Jag bara tog över ditt ämne. Jag tycker också det är en intressant fråga att diskutera. Ibland fastnar man i sina egna tankar och värderingar och då är det bra att höra andra resonemang. Kanske detta var lite fel tråd dock. Var snäll mot mig Henke. :Bugar

Fan vad seriös jag blev helt plötsligt. Måste hitta någon att tyka mig mot istället. :rofl :rofl

Det var ett riktigt långt o seriöst inlägg :)
Förstår helt o hållet vad du menar. Och jag håller fullständigt med. Sen vad det beträffar små företag så e dom ju alltid känsligare. Och måste se sig för vad man anställer. Men större företag är ju inte så känsliga. Om inte företaget själva klantat till det så att det finns folk som är oumbärjliga. (eller hur det nu stavas)

IAF nu e det middag. ska äta mina 2 torra mackor. :huvet

Ses ikväll .... TT på sv :squid

YappE skrev:
Förstår helt o hållet vad du menar. Och jag håller fullständigt med. Sen vad det beträffar små företag så e dom ju alltid känsligare. Och måste se sig för vad man anställer. Men större företag är ju inte så känsliga. Om inte företaget själva klantat till det så att det finns folk som är oumbärjliga. (eller hur det nu stavas)

:tummenupp lite :squid körning skall jag nog klara av. :D

Varför torra mackor? Du har väl en :tuttar som har fått ansvaret att se till att du får äta gott. :lol :lol

Det som stör mig mest är att generationerna före oss har lyckats bygga upp samhället,betalat för varje tegelsten,det enda vi behöver göra är att driva det,och inte ens det klarar min generation av...varför? Jag har mina ideer men tycker inte detta är rätt forum...

thundrace skrev:
Det som stör mig mest är att generationerna före oss har lyckats bygga upp samhället,betalat för varje tegelsten,det enda vi behöver göra är att driva det,och inte ens det klarar min generation av...varför? Jag har mina ideer men tycker inte detta är rätt forum...

En bra start för vår generation är att bygga vildcatt. Klarar vi detta så får vi ta hand om samhället sen. :tummenupp

edit. Glömde ju :krama

Last edited:
Glenning skrev:
:tummenupp lite :squid körning skall jag nog klara av. :D

Varför torra mackor? Du har väl en :tuttar som har fått ansvaret att se till att du får äta gott. :lol :lol

Dom var ju iof inte så torra där var ägg + räksallad på dom. Så det blev en liten överraskning. :yoparty

:krama

YappE skrev:

Stora företag är också känsliga idag. Alla är utsatta för mycket hård konkurrans. Företagen måste lägga den kostnaden på produktpriset och varan blir dyrare, vilket leder till att man har svårare att hävda sig gentemot sina konkurenter.

Gå in och läs Scaniacs VD Leif Östlings uttalande om sjuklöner på di.se. Detta var en av dom sakerna jag menade med att vi skall vara rädda om vår sjuklön och att vi inte kan ta den för givet.

Jag tror tyvärr att det kommer att bli stora försämringar i vårt sjukförsäkringssystem. Vill inte vara negativ, men tyvärr går trenderna åt detta håll. Tyvärr är det de människor som är lågavlönade och sjuka som blir hårdast drabbade. Igen.

Det kommer förmodligen att komma fler uttalanden och det kommer säkert att sättas press på våra politiker att genomföra förändringar.

Last edited:
Otee skrev:
Boys, fy fan vad gött nu har jag två veckors semester framför mig. Så hela nästa vecka skall jag ut och titta på de skånska vägarna :)

Någon som är sugen på att hänga med någon gång så skrik till i tråden bara.
Kan redan spika Måndag, Tisdag är det TT, Torsdag och förmodligen också Fredag.

jag kan hela nästa vecka då jag OXÅ har semester!hehehehe

BalkanBoy skrev:
jag kan hela nästa vecka då jag OXÅ har semester!hehehehe

Din gris!!!!! :yoparty

O vem tror du får gå in o göra ditt jobb nu då? :D
Får se om de vill ha dig tillbaka efter jag varit o "stjälpt" till en vecka :crash

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back