Jag tog inte dina ord särskilt allvarligt. Det är heller inte pengarna eller vem som betalar som är mitt problem utan respekten till dom som gjorde det möjligt att ha råd att vara sjuk. Det har inte alltid varit så, tyvärr.
En orsak till att jag svarade på detta sätt är att jag själv har mycket att göra och har vissa funderingar på att kanske anställa. En anställd som skulle stannat hemma i två veckor för att han tex. tycker att jag är dum skulle kunna sänka mig och företaget. Vem vinner på det? Naturligtvis har den anställde rätt att vara sjuk i två veckor eller mer och få sin sjuklön trots att företaget kanske inte överlever. Det är en risk man får ta som arbetsgivare.
Ibland passar jag på att kasta ut heta potatisar för att se hur folk reagerar utan att egentligen mena något. Denna gången passade ditt inlägg in i mina funderingar och inget är riktat mot dig. Jag bara tog över ditt ämne. Jag tycker också det är en intressant fråga att diskutera. Ibland fastnar man i sina egna tankar och värderingar och då är det bra att höra andra resonemang. Kanske detta var lite fel tråd dock. Var snäll mot mig Henke.
Fan vad seriös jag blev helt plötsligt. Måste hitta någon att tyka mig mot istället.