Nästa vecka

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Boys, fy fan vad gött nu har jag två veckors semester framför mig. Så hela nästa vecka skall jag ut och titta på de skånska vägarna :)

Någon som är sugen på att hänga med någon gång så skrik till i tråden bara.
Kan redan spika Måndag, Tisdag är det TT, Torsdag och förmodligen också Fredag.

Otee skrev:
Boys, fy fan vad gött nu har jag två veckors semester framför mig. Så hela nästa vecka skall jag ut och titta på de skånska vägarna :)

typiskt............ e så dags nu då ? idag hade jag min första arbetsdag...
sommarvikariat tills 20:e augusti ... hur många dagars semester tror du jag får under den tiden..... NADA :huvet

wonderwizard skrev:
typiskt............ e så dags nu då ? idag hade jag min första arbetsdag...
sommarvikariat tills 20:e augusti ... hur många dagars semester tror du jag får under den tiden..... NADA :huvet

Sjuka-kassan har så man kan ta 1 vecka semester. Eller kanske 2 eller rent av 3 :D Men då prylar kanske din chef dig :fatta!

YappE skrev:
Sjuka-kassan har så man kan ta 1 vecka semester. Eller kanske 2 eller rent av 3 :D Men då prylar kanske din chef dig :fatta!

Sjuka-kassan kanske inte var tänkt att användas på det sättet.

Mitt tips: Var rädd om den. Det finns människor som verkligen behöver den.

Jag tror inte att det värsta är att han får prygel av chefen utan att det är jag som sätter dit honom. :fatta!

Otee skrev:

Någon tur skall jag nog kunna trycka in. Behöver komma ifrån ibland.

Glenning skrev:

Jag tror inte att det värsta är att han får prygel av chefen utan att det är jag som sätter dit honom. :fatta!

Och jag såg Glenning köra i 80 på 70 väg förra veckan :kocko :rofl

Last edited:
HusabergForce skrev:
Och jag såg Glenning köra i 80 på 70 väg förra veckan :kocko :rofl

Fy fan Glenning tÄnK oM dU hAdE fÅtT sNuThÄnG. FaN aLtTsÅ mÅsTe VaRa En FeTtA KäNsLa KöRa FeTt FrÅn GrIsEn.

Ge mig mer sprit förhelvete, nu är det semester.

HusabergForce skrev:
Jag såg Glenning köra i 80 på 70 väg förra veckan :kocko :rofl
Host:m o r a l k ä r r i n g:host :7peta

Ja, i vissa fall är jag en moralkärring. Tycker att det är för få idag som vågar stå för sin åsikt. :hördu :mattias

Jag har kört fortare än så. :D Tro det eller ej. :katt :en kan ibland bli lite vild. :tungan

Tycker dock det är en skillnad mellan de båda ilandsproblemen.

Glenning skrev:
Ja, i vissa fall är jag en moralkärring. Tycker att det är för få idag som vågar stå för sin åsikt. :hördu :mattias

Jag har kört fortare än så. :D Tro det eller ej. :katt :en kan ibland bli lite vild. :tungan

Tycker dock det är en skillnad mellan de båda ilandsproblemen.
flåt ville bara skoja på dig lite :krama

HusabergForce skrev:
flåt ville bara skoja på dig lite :krama

Du behöver inte säga flåt förstår du väl. Dock behöver jag en massa :krama . Synd att du inte är :tuttar då kunde vi mysa på riktigt. :rofl :arsele

:tummenupp för att du läste och kanske tänkte till lite. Det spelar ingen roll för mig hur man reagerar på ett sådant inlägg utan huvudsaken är att man reagerar över huvudtaget. Att du skulle retas lite hade jag kunnat räkna ut med :arsele . Är ganska bra på att retas själv liksom. :tungan

Tror du någon annan vågar svara nu? Om någon vågar skall han få smaka :whip . :rofl

Otee skrev:
Fy fan Glenning tÄnK oM dU hAdE fÅtT sNuThÄnG. FaN aLtTsÅ mÅsTe VaRa En FeTtA KäNsLa KöRa FeTt FrÅn GrIsEn.

Ge mig mer sprit förhelvete, nu är det semester.

Det regnar. :tungan Dålig timing lr? :7peta Jag skall väl inte säga så mycket eftersom jag inte får någon semester alls. :( . Men någon måste ju offra sig.

Tyvärr har grisen alltid hunnit ifatt mig. Iallafall dom gångerna han visat tillräckligt intresse för mig. När jag väl skrämt upp :katt en i 80 har jag ju passerat 90 skylten för länge sen. :rofl :rofl

Kan hänga på nästa måndag efter ca 14.00. Ledig hela tisdag..weee:) Onsdag också...resten av veckan går väl iofs också bra men jag jobbar natt så jag kommer inte kunna köra förän ca 14.00 fredag,lördag,söndag.
Som sagt..hänger på om tillfälle och väder ges:) :yoparty

Glenning skrev:

Håller faktiskt med kära lilla Glenning till hundra i detta fallet.... :krama

Glenning skrev:

Jag menade ju inte att du skulle ta mig på orden. Sen e det väl arbetsgivaren som betalar dom första 2 veckorna eller hur många dom nu får stå för.....

Glenning skrev:
Det regnar. :tungan Dålig timing lr? :7peta Jag skall väl inte säga så mycket eftersom jag inte får någon semester alls. :( . Men någon måste ju offra sig.

Tyvärr har grisen alltid hunnit ifatt mig. Iallafall dom gångerna han visat tillräckligt intresse för mig. När jag väl skrämt upp :katt en i 80 har jag ju passerat 90 skylten för länge sen. :rofl :rofl

Jag har sett dig o din :katt köra fortare änn så. Den kan om den vill, och när den fått lite :whip så går tassarna fort. :tungan

YappE skrev:
Jag menade ju inte att du skulle ta mig på orden. Sen e det väl arbetsgivaren som betalar dom första 2 veckorna eller hur många dom nu får stå för.....

Jag tog inte dina ord särskilt allvarligt. Det är heller inte pengarna eller vem som betalar som är mitt problem utan respekten till dom som gjorde det möjligt att ha råd att vara sjuk. Det har inte alltid varit så, tyvärr.

En orsak till att jag svarade på detta sätt är att jag själv har mycket att göra och har vissa funderingar på att kanske anställa. En anställd som skulle stannat hemma i två veckor för att han tex. tycker att jag är dum skulle kunna sänka mig och företaget. Vem vinner på det? Naturligtvis har den anställde rätt att vara sjuk i två veckor eller mer och få sin sjuklön trots att företaget kanske inte överlever. Det är en risk man får ta som arbetsgivare.

Ibland passar jag på att kasta ut heta potatisar för att se hur folk reagerar utan att egentligen mena något. Denna gången passade ditt inlägg in i mina funderingar och inget är riktat mot dig. Jag bara tog över ditt ämne. Jag tycker också det är en intressant fråga att diskutera. Ibland fastnar man i sina egna tankar och värderingar och då är det bra att höra andra resonemang. Kanske detta var lite fel tråd dock. Var snäll mot mig Henke. :Bugar

Fan vad seriös jag blev helt plötsligt. Måste hitta någon att tyka mig mot istället. :rofl :rofl

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back