TDM är förvisso ingen V-twin men den har 270 graders vev och därigenom samma tändföljd och motorkarakteristik som en V-twin.
850 kubik tom 2001 och 900 kubik from 2002.
Drygt drygt 80 hk och drygt 80 nm.
Den går inte värst av alla hojar på gatan men bra vrid redan från hyfsat låga varv. Jag är toppennöjd med min. Det enda skulle vara att jag har lite problem med att kåpan skapar turbulens just kring hjälmen så det bullrar lite men det tänkte jag nog lösa med annat kåpglas.
Relativt lättsvängd. Bekväm körställning (Ganska upprätt). Hänger med dom flesta sportisar upp till 100 men ganska chanslös däröver. Relativt bränslesnål (lite drygt 0,5 vid inspirerad körning, neråt 0,4 vid lugnt landsvägsglidande, går att pina upp till 0,6 men inte mer. Med 20 liter tank kan man åka ganska långt innan man måste tanka). Billig i försäkring.
Men det beror ju lite på dina preferenser. Det kan ju hända att den är lite för touringaktig för din smak. (Och den är ju ingen 1000 kubikare heller som några av dom andra alternativen du nämnde.)
850 kubik tom 2001 och 900 kubik from 2002.
Drygt drygt 80 hk och drygt 80 nm.
Den går inte värst av alla hojar på gatan men bra vrid redan från hyfsat låga varv. Jag är toppennöjd med min. Det enda skulle vara att jag har lite problem med att kåpan skapar turbulens just kring hjälmen så det bullrar lite men det tänkte jag nog lösa med annat kåpglas.
Relativt lättsvängd. Bekväm körställning (Ganska upprätt). Hänger med dom flesta sportisar upp till 100 men ganska chanslös däröver. Relativt bränslesnål (lite drygt 0,5 vid inspirerad körning, neråt 0,4 vid lugnt landsvägsglidande, går att pina upp till 0,6 men inte mer. Med 20 liter tank kan man åka ganska långt innan man måste tanka). Billig i försäkring.
Men det beror ju lite på dina preferenser. Det kan ju hända att den är lite för touringaktig för din smak. (Och den är ju ingen 1000 kubikare heller som några av dom andra alternativen du nämnde.)