Då sitter man igen framför datorn och funderar på nästa sommar och vilken motorcykel man ska köpa o.s.v. Jag är lite inne på att skaffa en motard(skulle bli en exc 380 med motard hjul) men vet att jag älskar sporthojjar. Har haft rgv 250 vilken jag älskade men sålde och en gixxer 750 -93.
Det jag gillade med rgv 250 var dens smidighet och effekt kurvan(är 2takt fanatiker och dom är alltid bäst som ni vet
). Hade alldrig i prinsip kört 4t innan gixxern, jaa vad ska jag säga? Tung, klumpig, hmmm... jo den var vridstark och effekt fanns tillräckligt men saknade lite knäppen som 2t ger ifrån sig.
I mitt jämnförande körde jag först med 139kg och sen med närmare 230kg och då funderar jag hur fan kan man vara så snabb med sporthojar som väger ca. 200kg.
Nu tänker inte jag på sprillans nya 1000 som knappt väger nått utan jag kollade upp Ducce 916 som vägde 205 kg och hade 114 hk enligt bikez.com.
Är detta ett alternativ för mig tror ni? Om ni som är äldre och har kört flera motorcyklar jämnför t.e.x. en 99 r6 mot en 748/916 vilken är sportigare och vilken är smidigare? Saknar också det rå sportinga från rgv:n.
Motarden då: den är ju lätt och smidig men man har ju inte det där sportiga i den som jag så älskar, känns mera som en leksak.
Tack för alla svar, mvh Axl
Det jag gillade med rgv 250 var dens smidighet och effekt kurvan(är 2takt fanatiker och dom är alltid bäst som ni vet
). Hade alldrig i prinsip kört 4t innan gixxern, jaa vad ska jag säga? Tung, klumpig, hmmm... jo den var vridstark och effekt fanns tillräckligt men saknade lite knäppen som 2t ger ifrån sig.I mitt jämnförande körde jag först med 139kg och sen med närmare 230kg och då funderar jag hur fan kan man vara så snabb med sporthojar som väger ca. 200kg.
Nu tänker inte jag på sprillans nya 1000 som knappt väger nått utan jag kollade upp Ducce 916 som vägde 205 kg och hade 114 hk enligt bikez.com.
Är detta ett alternativ för mig tror ni? Om ni som är äldre och har kört flera motorcyklar jämnför t.e.x. en 99 r6 mot en 748/916 vilken är sportigare och vilken är smidigare? Saknar också det rå sportinga från rgv:n.
Motarden då: den är ju lätt och smidig men man har ju inte det där sportiga i den som jag så älskar, känns mera som en leksak.
Tack för alla svar, mvh Axl
men vad säger ni, honda 954 mot en ducce 748/916/996 i smidighet, i axx är dom väll rätt lika men det är inte kraften jag är ute efter utan smidigheten mest.