Nästa rättegång i Helsinborg

Är inte det fint och symptomatiskt ? Nu får man inte använda ordet APA för att någon kan känna sig kränkt.

Vilka andra ord ur den Svenska ordboken får inte vi använda alt. använda efter godkännande från samtliga minoritetsgrupper ?

Alternativt kan vi använda ordet APA och låta alla göra sina egna associationer. Själv är jag invandrare...som fan (inte ens född här) och känner mig inte träffad. Inte ens nu när jag kollat i spegeln. Antar alltså att det är upp till var och en vilken innebörd vi lägger i vissa ord och hur vi förhåller oss till de.

Finns det inga rättegångar i Sthlm ???

Last edited:
En europe som är tjuv och div får man kalla whitetrash hur mycke man vill...samma sak med en utomeurope/mörkhyad som inte sköter sig FÅR man kalla apa om man känner för det utan och få moralpnik tycker jag. Både vita och svarta människor som är ödmjuka och godhjärtade tycker jag man inte ska sätta någon sådan stämpel på.
Men en mörkhyad tjuv är en APA! En vit är en WHITETRASH!

så visa upp ett inlägg som är äldre än 6 månader där order apa används som synonym för tjuv om det skulle vara så vanligt då?

Vad bra men då kommer vi överens om att det är ett opassande ord pga av vår kära poliskår och bör därför inte bruka detta på ett öppet forum.

Apa, pack, slödder, kackerlacka, svin, idiot, slem, as, rövhål....... Kalla de vad du vill alla ord är ett passande namn för en som stjäl andras hojar...

Men en mörkhyad tjuv är en APA! En vit är en WHITETRASH!

Så benämningen APA används enbart för mörkhyade? Det gav ju hela diskussionen en intressant vändning då det tidigare påstods betyda tjuv...och var en gammal skånsk benämning trots att ingen hade hört det förut...

Undras hur länge denna tråden lever...

Kära snabbe-mange o alla andra som känner sig manade att använda uttrycket "apa" när ni refererar till invandrare, så utmanar jag er att göra det direkt till den åtalade, första bästa ni hittar på stan eller rent av mig om vi träffas.

Att sitta hemma bakom skärmen ger inga coolhetspoäng.

men nu är det så att denna killen är svensk så apa har inte med det och göra

Vi som inte är överns får väl komma överens om att vi inte är överens...;) Bara och aceptera att inte alla tänker likadant och leva med det.

Ont
Jag tror på karma...förövaren (apan) kommer ödet och straffa...för inte gör rättvisan i Sverige det iallafall..:gnissla

Själv blir jag bara trött när det ska diskuteras om hudfärg och etnicitet som om vi hade årsmöte av brunskjortornas mc-klubb. Lägg ner den delen och inrikta er på att hata alla som snor hojar, oavsett om de är svenskar eller har invandrarbakgrund.

Förresten är ju moralen inte särskilt hög när man får en bra deal på hett stöldgods överlag. Det är ju då märkligt vad blinda och döva vissa kan bli. Nån köper ju grejerna när hojarna har slaktats.

I det hela finns det en ljuspunkt. Det är nämligen så att om man ska tro på gubbs som Sarnecki och han sömntutan...Leif GW så finns det en mycket stor chans att killen :

Dör en sjaskig, meningslös, liten och stinkande död av sin egen hand (nerpundad, vurpad etc) alt av liknande skitsäckar och inte når fullvuxen ålder.

Tillbringar stor del av sitt sketna, värdelösa och onödiga existens bakom galler och sedan dör en sjaskig, smutsig död utslagen. Först alltså ett pissigt liv, sedan en pissig död och där emellan ingen som har något som helst behov av en.

Att leva ett smutsigt, sjaskigt och litet liv som ingen behöver till något och sedan dö en sjaskig död är fan straff som heter duga. Jag såg sådana snubbar på Älta Träffen och Karlavagnen i Fruängens Centrum (för att nämna några sunkhak de luxe) när jag och några polare bestämde sig för en utflykt i sociala vildmarker på studiebesök. På något sätt kände jag mig lättad och lyckligt lottad när jag gick därifrån.

Last edited:
enkel filosofi en apa är en apa en tjuv en tjuv.

men om vi ska bolla iväg lite på det så varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök.

back to topic! hoppas han brinner i helvetet! mitt är mitt å ditt är ditt!

Tänk vad tråkigt SH skulle bli om det skulle vara så jäkla PK som vissa här försöker provocera med... tänk att man bara inte kan låta det vara utan att behöva tjafsa om småsaker hela tiden.

Anyway, hoppas APA 1, 2 och nästföljande nummer åker in och att ni får det lite lättare att behålla hojarna där nere.

Nu är ju faktisk apor vår närmaste släkting, orangutangen delar vi 96% gener med
och enligt en genetiker som jag satt jämte på en nobelmiddag
så är den genetiska variationen inom homsapiens större än så
vilket han kryptiskt sa inte skulle glädja en del med starka åsikter i den frågan
i detta fallet oaktat olika geners viktighet utan bara till antal
sen har vi andra genetiska släktingar grisen och råttan

så jag vet inte vad man skall dra för slutsatser av det

Hoppas inte den låses för jag vill veta hur det gick med apan...;)

Man brukar ju, i allafall i Skåne, generellt säga att folk som inte kan skilja på mitt & ditt har "långa fingrar" och så vitt jag erfar har en apa långa "armar", vilka nog kan komma bra till "hands" när man ska stjäla en hel motorcykel.

Ska verkligen bli intressant att se utgången på denna rättegång, men det klassas väl som ringa brott precis som allt annat som inte har med skattebrottslig verksamhet att göra.

Det är ju överfullt på våra fängelser, antar att man hellre friar än fäller då. Minns ni det där pistoldramat i landskrona? Där tingsrätten frikänner skytten helt, men hovrätten fäller skytten och dömer honom till 4år (om jag minns rätt) Vi har ju ett rättsystem som är under all kritik.

Man brukar ju, i allafall i Skåne, generellt säga att folk som inte kan skilja på mitt & ditt har "långa fingrar" och så vitt jag erfar har en apa långa "armar", vilka nog kan komma bra till "hands" när man ska stjäla en hel motorcykel.

Ska verkligen bli intressant att se utgången på denna rättegång, men det klassas väl som ringa brott precis som allt annat som inte har med skattebrottslig verksamhet att göra.

Det är ju överfullt på våra fängelser, antar att man hellre friar än fäller då. Minns ni det där pistoldramat i landskrona? Där tingsrätten frikänner skytten helt, men hovrätten fäller skytten och dömer honom till 4år (om jag minns rätt) Vi har ju ett rättsystem som är under all kritik.

lovar att återkomma med info ang hur det gick, om inte denna tråd flippar ut som dom brukar, isåfall skiter jag i det, trött på alla sjuka inlägg, fan detta är en seriös tråd ang våra hojar som försvinner, men nu verkar det som det är vi som hängs ut angående apa hit o apa dit,hoppas ni fattat vad tråden handlar om, ha det gott alla mc folk lås hojarna ordentligt, skaffa larm för det har jag gjort

Hoppas inte den låses för jag vill veta hur det gick med apan...;)

Ja för citatet kunde du ju inte kommentera så...men det är ju mer on-topic att diskutera resultatet såklart så det är väl alltid nåt.

Känns bara drygt att alla trådar ska spåra ur till nån slags svensson-smyg-rasism (även om just ditt inlägg knappast var så smygande).

Känns även drygt att ingen kan moderera. I förra tråden gick Swedie in och då fanns det inte vad jag minns ett enda borttaget meddelande innan tråden till slut stängdes.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back