Nästa rättegång i Helsinborg

Kära snabbe-mange o alla andra som känner sig manade att använda uttrycket "apa" när ni refererar till invandrare, så utmanar jag er att göra det direkt till den åtalade, första bästa ni hittar på stan eller rent av mig om vi träffas.

Att sitta hemma bakom skärmen ger inga coolhetspoäng.

Apa refererar inte till invandrare, utan till tjuvar. Nationalitet, hudfärg, ras osv har inte något med det alls att göra.

Apa refererar inte till invandrare, utan till tjuvar. Nationalitet, hudfärg, ras osv har inte något med det alls att göra.

Fast oftast är det ju...well lets not go there...again !

Vad hände med tråden från igår angående den rättegången? Hittar inte, länk tack.

Spelar ingen roll vem som gör flest brott. Apa är fortfarande bara ett annat ord för tjuv.

Jaså ? Det måstre vara en sådan där Skaune grej då...

Uttrycket som det har använts av polisen är ju redan bedömt som rasistiskt, så vi kan ju säkert undvika det här med lite ödmjukhet. Vi behöver ju inte göra oss dummare än vad vi är.

Brunskjortor är sååå ute....
I år är det inne med nyanserade debatter och öppenhet mot andra kulturer.:tummenupp

Möjligt.
Men det är så jag fått lära mig det. Och jag hörde/använde det uttryckte långt innan vår kära poliskår gjorde det till ett rasistiskt uttryck.

spännande, beror väll på vilka kretsar man umgås med o vilka värderingar man har. Bott i skåne i 23år och aldrig hört det innan.

Kära snabbe-mange o alla andra som känner sig manade att använda uttrycket "apa" när ni refererar till invandrare, så utmanar jag er att göra det direkt till den åtalade, första bästa ni hittar på stan eller rent av mig om vi träffas.

Att sitta hemma bakom skärmen ger inga coolhetspoäng.

Så som du har uppfattat det så håller jag med dig men jag läste detta först
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211658

och har i det här sammanhanget endast kopplat APA=Tjuv.
Det kan jag tåla!:)

Jag har bott här lika länge och har hört/använt det i säkert 10 år ;)

Vad bra men då kommer vi överens om att det är ett opassande ord pga av vår kära poliskår och bör därför inte bruka detta på ett öppet forum.

Hade tittat förbi om jag hade haft möjligheten..

Angående Apa, så har också kopplingen till tjuv, inte minst tack vare WW's alla insatser och trådar.

:felämne
Vad bra men då kommer vi överens om att det är ett opassande ord pga av vår kära poliskår och bör därför inte bruka detta på ett öppet forum.

vad spelar det för roll ? apa har använts som benämning för idioterna som förpestar vårt liv genom att sno våran egendom.

ja förresten. jag är hyffsat mörkhyad men tar inte illa upp av ordet apa.

:backontop
kommer om inget krockar med skola å liknande

:felämne

vad spelar det för roll ? apa har använts som benämning för idioterna som förpestar vårt liv genom att sno våran egendom.

ja förresten. jag är hyffsat mörkhyad men tar inte illa upp av ordet apa.

:backontop
kommer om inget krockar med skola å liknande

Ditt argument funkar väll lika bra som "jag har en kompis som är utlänning så jag är inte rasist"

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back