Nässjö (Höglandet)-Nytt

Alles is Gut igen med hojen... Var en lös slang på en T koppling vid insuget som strulade... med facit i hand så var de en skit sak men tillräckligt irriterande igår.. :D

Får hem nytt drivpaket nästa vecka plus att taket ska vara färdigt då :huvet ( satans skitväder ) har fått skjuta på det 2 gånger nu men på onsdag åker pannorna ner.

Sen kan det kanske bli lite åka för min del.

Nån som är Game on på måndag dag?? Vädret ser ut och bli bra iaf så Wicknertz är på en rund iaf!! starttid runt säg..11-12??!!

Jag tänkte ta en repa nu i eftermiddag upp mot tranås lekeryd Jönköping. Någon som är sugen?

Blir det någon sväng idag eller vad tror ni? Vädret verkar ju minst sagt lovande.

Intresset verkar ha svalnat något. Men jag har hela eftermiddagen ledig så jag kan vänta.

Idag onsdag eller imorgon Torsdag ska det bli kanonväder hela dagarna. Jag jobbar men tänker åtminstone ge mig ut en gång för lite eftermiddag/kvälls-åkning i solen.

Ni som är intresserade kan väl hojta till här så står vi upp något! :tummenupp

Kanske lite OT i en träff/samåkningstråd men är det någon som kan tipsa om vinterförvaring av MC i höglandsområdet?

Ni som inte har garage själva, hur löser ni pusslet med att bädda in hojen för vintern?

Detta undrar jag också, finns det intresse så kanske jag kan hjälpa till att fixa något.

Säg till i sådant fall så ska jag kolla

Ska till Mascot och serva hojen, så jag tänkte kolla med er om det finns några roliga vägar runt vetlanda, nässjö?
Tacksam för tips /Danne
(kan ta det via PM)

Vad gäller vinterförvara mcn.... Det gör man i vardagsrummet! Danne 08 vilket håll kommer du "åker du" ifrån?

Vad gäller vinterförvara mcn.... Det gör man i vardagsrummet! Danne 08 vilket håll kommer du "åker du" ifrån?

Från Oskarshamns hållet åker jag. Tittat på Eniro kartor men det är svårt att veta vilka vägar som är bra/roliga (utan grus).
Så från Nässjö mot kusten typ. Är inte rädd för några extra mil bakom styret :tummenupp

Från Oskarshamns hållet åker jag. Tittat på Eniro kartor men det är svårt att veta vilka vägar som är bra/roliga (utan grus).
Så från Nässjö mot kusten typ. Är inte rädd för några extra mil bakom styret :tummenupp

Hallå!

Ja skulle ta iaf på tillbaka vägen först eksjö, sen mot österbymo/kisa..uppe i kisa tar du mot vimmerby ner till avfart mot Horn och sen är det i stort sett bara och följa mot kusten.. ganska underhållande vägar! =)

Kanske lite OT i en träff/samåkningstråd men är det någon som kan tipsa om vinterförvaring av MC i höglandsområdet?

Ni som inte har garage själva, hur löser ni pusslet med att bädda in hojen för vintern?

Är man sugen på vinterförvara hojen...

Stort dubbelgarage, uppvärmt under vintertid, securitaslarm...

Bara att dra ett PM om ni är sugna!:tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back