Närmare till banorna

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Kanske lite fel forum,men jag tror det är här de rätta folket läser :):tummenupp

Nu är det så här att jag råkades hitta ett fruntimmer i södra sverige och har fastnat i Karlskoga på heltid, Renoverar en villa för fullt å Stort Garage är redan fixat :) Så istället för 55mil har man nu 1 mil till närmaste banan :D

Så nu undrar jag om det hänger nå racefolk å bankörare från dom trakterna här på forumet?

Känner nästan ingen här i stan och det Skulle vara trevligt att lära känna lite folk med samma intresse som man själv har å kunna surra skit,dricka kaffe å kanske hjälpas åt att meka ibland.

Har kört Rookie 1000 ifjol och har klassat upp mig å ska köra Superbike i år. // Henry Sundkvist #11

Fan , det här ser nästan ut som en kontaktannons.hahaha:D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Inte för att jag bor i Karlskoga, eller ens nära en bana, tom singel är jag. Å just därför är jag inte just nå förbannat avis alls :D

Man får gratulera dig dock :) Fick du tag i jobb där nere också?
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Grattis, vilken dröm att ha så nära till en bana.. En sak som jag alltid funderar på när folk bestämmer sig för att flytta till någon mindre stad i landet, vad jobbar man med? Jag menar, det måste ju vara svårt att flytta till en liten stad och få ett jobb direkt!? Eller?

EDIT: Såg att frågan svarats redan.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Visst är det härligt, vi bor 4 km från Mantorp Park. Underbart :)

/Nitrous

Grattis, vilken dröm att ha så nära till en bana.. En sak som jag alltid funderar på när folk bestämmer sig för att flytta till någon mindre stad i landet, vad jobbar man med? Jag menar, det måste ju vara svårt att flytta till en liten stad och få ett jobb direkt!? Eller?

EDIT: Såg att frågan svarats redan.

Vi flyttade från Sthlm och har väl aldrig ångrat oss egentligen, visst finns det nackdelar men fördelarna överväger då vi har småbarn + intresse av motorsport som då förenklas en aning genom vår boendesituation.
Arbete, egen företagare och heltids anställd som systemingenjör hos en ISP/Telekom operatör.
85% av allt mitt arbete består av är dokumentation och programmering via skärm så jag arbetar mycket hemma och på distans när jag kånkar runt på motorbanor. Har tågkort genom arbetsgivaren och åker X2000 två dgr i veckan till sthlm för att vara med på möten, träffa arbetskamrater etc.

Livsglädje :)

/Nitrous
 
Last edited:

#7 WALLENBORG

Nu #4 i superbike
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Furulund
Hoj
08 HONDA CBR1000RR
Henry, du har ju Andre´ springandes i Karlskoga för jämnan.
Han är snickare, så du får nog ta och bjuda hem honom..

Det var snabbt jobbat!
Redan sambo med hus o garage nära gelleråsen, snacka om att satsa på racingen..
Nu vet man vem som ska våldgästas på bikeweek!
Hur ser planerna ut för säsongen?

/Andreas
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En liten notis - Karlskoga är inte södra sverige.
Men grattis till flytten! Blir mycket åka cykel i sommar då :)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Helt rätt! Måste ha vart sjukt jobbigt att tävla med de avstånden. Hälsade på Freddy häromdagen i Norrtälje, bara dit kändes det ju som en halv evighet.

Man är bra bortskämd med avstånd till banorna när man bor i Göteborgstrakten. Linköping är längst bort, ca 30 mil..
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Henry, du har ju Andre´ springandes i Karlskoga för jämnan.
Han är snickare, så du får nog ta och bjuda hem honom..

Det var snabbt jobbat!
Redan sambo med hus o garage nära gelleråsen, snacka om att satsa på racingen..
Nu vet man vem som ska våldgästas på bikeweek!
Hur ser planerna ut för säsongen?

/Andreas

Nja sambo låter ju seriöst! vi kallar det inneboende istället :)
Jo jag har tänkt på Andre men inte hittat nåt nr till han. Du kan ju säga att han kan höra av sig när han är å springer här i krokarna.

En liten notis - Karlskoga är inte södra sverige.
Men grattis till flytten! Blir mycket åka cykel i sommar då :)

Ja du, Där jag kommer från är karlskoga södra sverige. Jag tycker ju umeå är i södern :D

Jamen dåså, då har du väl tom närmare till jobbet nu också? :tummenupp

Nä jag jobbar i norra norge så det är längre nu,men det går snabbare när jag bara flyger från oslo direkt.
 
Last edited:

_rills_

Guest
Ska komma upp och ta en kaffe nån gång :p vi norrlänningar måste hålla ihop
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ja du, Där jag kommer från är karlskoga södra sverige. Jag tycker ju umeå är i södern :D

Ja det kan jag förstå. När jag skickade däck till dig 2009 eller om det var 2008 så ringde DHL upp mig och frågade om jag verkligen måste skicka "ända" dit. Deras bil åkte dit du bodde en gång per vecka, men helst slapp dom :)

/ Marcus
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Henry jag hoppas slippa kalla dig för sörlänning...
Blir ju bra med garage då kan jag ha hojen där emellanåt!
Tänk om man bara för en tävlingshelg kunde vända på steken och banorna fanns i den bättre norra delen av Sverige. Det skulle vara kul att se reaktionen hos alla jävla gnällspikar när det istället för att sitta i bilen 2-3 timmar fick åka en hel dag.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag förstår inte hur du kan blanda tåg och livsglädje i ett och samma inlägg..:va ;)

Visst är det härligt, vi bor 4 km från Mantorp Park. Underbart :)

/Nitrous



Vi flyttade från Sthlm och har väl aldrig ångrat oss egentligen, visst finns det nackdelar men fördelarna överväger då vi har småbarn + intresse av motorsport som då förenklas en aning genom vår boendesituation.
Arbete, egen företagare och heltids anställd som systemingenjör hos en ISP/Telekom operatör.
85% av allt mitt arbete består av är dokumentation och programmering via skärm så jag arbetar mycket hemma och på distans när jag kånkar runt på motorbanor. Har tågkort genom arbetsgivaren och åker X2000 två dgr i veckan till sthlm för att vara med på möten, träffa arbetskamrater etc.

Livsglädje :)

/Nitrous
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Henry jag hoppas slippa kalla dig för sörlänning...
Blir ju bra med garage då kan jag ha hojen där emellanåt!
Tänk om man bara för en tävlingshelg kunde vända på steken och banorna fanns i den bättre norra delen av Sverige. Det skulle vara kul att se reaktionen hos alla jävla gnällspikar när det istället för att sitta i bilen 2-3 timmar fick åka en hel dag.

vi har samma problem,verenda ggr vi vill köra scooter får vi åka flera mil,ni öppnar ju bara dörren,visslar på hundarna och åker upp till tjuvjägarkojan och väljer emellan en enorm suv och scooter.
efter en heldag har ni sett björn och kört på varg.tänk hur synd det är om oss då:brinnerup

obs:ironi,tyvärr klaffar inte boende och hobby varandra bara..
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag förstår inte hur du kan blanda tåg och livsglädje i ett och samma inlägg..:va ;)

Det låter lite ironiskt va? Men faktum är att i mitt fall så funkar tågen till 99%, X2000 mellan Linköping och Stockholm lyckas SJ förhållandevis bra med, oftast på minuten med punktligheten och det ska dom ha cred för :)

/Nitrous
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
vi har samma problem,verenda ggr vi vill köra scooter får vi åka flera mil,ni öppnar ju bara dörren,visslar på hundarna och åker upp till tjuvjägarkojan och väljer emellan en enorm suv och scooter.
efter en heldag har ni sett björn och kört på varg.tänk hur synd det är om oss då:brinnerup
Du glömde att de kan göra det när de vill, de har ju inte tid att jobba norr om Uppsala...

Att Göteborgarna har nära till alla banor tycker jag är okej, de bor ju trots allt på Sveriges baksida...

:tungan
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top