Nära rådjur..

amazonsport

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
Honda Hornet 900 + Yamaha xj 900
Körde hem i mörkret för en stunds sen, fick en tanke i skallen på alla vilda djur o saktade som tur var ner lite sista milen.. höll cirka hundra på en 90-väg, när ett rådjur skuttar ut 20 meter framför mig.. Fan så snabbt det går, men jag lyckades bromsa o väja undan...pust...

Efteråt höll jag nog 60 i säkert 1 minut innan jag sakta ökade igen..varför lär man sig aldrig...?? kan nån förklara..

Därja! Tur det gick bra! :näsblod
Tänkte samma själv när jag va ute vid 11 förut, ser inte speciellt bra med mina lysen heller. :gnissla

Issue

Har varit med om det där med vilda djur ett antal gånger... körde 150 på motorväg med bil, från ingenstans hoppas 2 rådjur framför mig och jag lyckas väja så jag kör emellan dom... saktade ner till 130 i nån minut och sen blev det 150 igen... du har rätt man lär sig aldrig!

jag å en kompis låg å körde på motorvägen från floda ner till gbg .
när vi märker plötsligt att det ligger nånting på den vänstra filen .
ingen av oss lägger så stor energi på det .- utan vi forsätter i samma tempo .
då märker vi lite längre fram att en lastbil har stannat intill vägen å jag ser hur kompisen börjar väja undan första delen å andra delen men den tredje lyckas han köra på ser att han hoppar till lite med hojen men den jävla delen flyger på mig . klara mig från nåra skador .men kåpan gick sönder å en blinkirs fick den med :mad: ska säga att kl :va vid 23 tiden å vi hade kört från stockholm i tre timmar

Ja lyset är ju inte nåt att hurra för.. men det är väl inte så snyggt med 2 stora bosch big knick framför kåpan heller..:rolleyes:

amazonsport skrev:
2329980 Ja lyset är ju inte nåt att hurra för.. men det är väl inte så snyggt med 2 stora bosch big knick framför kåpan heller..:rolleyes:

haha nej menade inte extralysen utan att ha det som lampor istället för de vanliga, men det finns väl inte antar jag!:confused:

Ja köp konverteringssats på realcar.se eller biltema det funkar kanon, jag har två h4 lampor i min hoj. Den ska konverteras i höst! :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back