Nära döden upplevelse...

Idioterna ska få indraget körkort automatiskt om dom inte klarar en uppkörning vid 65 tycker jag. Tur att det gick bra i alla fall!

akta er för gubbar som har frun på passagerarsidan, de är farligast då kärringen säger att de precis har missat en avtagsväg/att det är fritt fram

Det är alltså det man ska ha knäpuckarna till i trafiken. Med lite vassa förmål stickande ut från dom kan man ju på plats och i farten bestraffa dom som t.ex. försöker byta fil rakt på en. Hände mig igår nämligen. :gnissla

KillerB skrev:
Jag kör på huvudled. Påfartsväg från höger med stopplikt. Han kör ut framför mig alltså. Måste väja på insidan av honom pga att det kommer en lastbil i motsatt riktning, kör alltså på insidan av honom mellan han och vägräcket... kanske var lite otydlig innan.. har väl fortfarande lite puls.....
Jävla Idiot! :fatta! tycker det är bra att läsa alla "nära" trådar för att man gör sin egna körning mer uppmärksam vid liknande tillfälle. Men Hello Grandpaw!? :kocko köra mot stopp skylt? var fan fick du ditt körkort....

KillerB skrev:
Jag kör på huvudled. Påfartsväg från höger med stopplikt. Han kör ut framför mig alltså. Måste väja på insidan av honom pga att det kommer en lastbil i motsatt riktning, kör alltså på insidan av honom mellan han och vägräcket... kanske var lite otydlig innan.. har väl fortfarande lite puls.....
Köra ut (utan att stanna först) vid stopp-plikt = vårdslöshet i trafik = indraget körkort :fakta. Oavsett ålder (på föraren).
/F.

CeltaniC skrev:
Jävla Idiot! :fatta! tycker det är bra att läsa alla "nära" trådar för att man gör sin egna körning mer uppmärksam vid liknande tillfälle. !?
Håller med. Jag tänker och tittar både 1 och 2 ggr extra nu....

Är det någon annan här på detta härliga forum som kan dela andra "nära" upplevelser? Kan kanske vara något som man själv kan råka ut för i framtiden, bra att veta innan menar jag.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda