Nära döden upplevelse...

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Måste skriva av mig lite... Var ute och hojade i makligt tempo 95 knyck på 90 väg. Från höger kommer en gammal gubbe rakt ut och gör en päronsväng, två av hans hjul var över mittlinjen... var tvungen att väja åt höger på insidan av honom för på andra sidan kommer en långtradeare.Kör ca 20-30 meter på insidan av honom samtidigt som jag skrapar knät i räcket hela vägen.... puh. Gubbar över 70 skall fan inte ha körkort... Var bara tvungen att skriva av mig lite........

KillerB skrev:
Måste skriva av mig lite... Var ute och hojade i makligt tempo 95 knyck på 90 väg. Från höger kommer en gammal gubbe rakt ut och gör en päronsväng, två av hans hjul var över mittlinjen... var tvungen att väja åt höger på insidan av honom för på andra sidan kommer en långtradeare.Kör ca 20-30 meter på insidan av honom samtidigt som jag skrapar knät i räcket hela vägen.... puh. Gubbar över 70 skall fan inte ha körkort... Var bara tvungen att skriva av mig lite........

Borde finnas en kontroll på privat förare lika som det finns för yrkeschafförer som också skulle innefatta test av reaktionsförmåga.

Fy fan.

Gubbar i bil :fatta!

Ge fan i hojen idag och köp istället en Trisslott!

KillerB skrev:

Fy satan.....hjärtat måste ha slagit trippelslag eller?

Och farfar då? Hur reagerade han??? Eller såg han dig ens?

Förstår inte riktigt hur menar att det gick till, men tur att det gick bra! :tummenupp

Dreas skrev:
Fy satan.....hjärtat måste ha slagit trippelslag eller?

Och farfar då? Hur reagerade han??? Eller såg han dig ens?
Stannade ett par meter längre fram och skakade på huvet och gav han fingret.... gubben hälsar förstås och masar iväg i 40 km/h mitt i vägen. verkade ju inte ha koll på läget den. :fatta!

KillerB skrev:

Jävla tur att det inte var vajerräcke för jag förutsätter att räcket var av den gamla sorten. Skönt att allt gick bra ändå.

KillerB skrev:
Stannade ett par meter längre fram och skakade på huvet och gav han fingret.... gubben hälsar förstås och masar iväg i 40 km/h mitt i vägen. verkade ju inte ha koll på läget den. :fatta!

Hehe...sicken en.......han kanske trodde att det var gocart han körde? Då sitter man ju i mitten och kör. Lite synd att du inte skrapade vänster knä i hans bil istället istället för i räcket.

Gustav1 skrev:
Förstår inte riktigt hur menar att det gick till, men tur att det gick bra! :tummenupp
Jag kör på huvudled. Påfartsväg från höger med stopplikt. Han kör ut framför mig alltså. Måste väja på insidan av honom pga att det kommer en lastbil i motsatt riktning, kör alltså på insidan av honom mellan han och vägräcket... kanske var lite otydlig innan.. har väl fortfarande lite puls.....

Haha - päronsväng...

"Stora Volvo-svängen" är också kul. Det innebär att personen t.ex. blinkar höger och istället för att hålla högerkant och sen svänga plötsligt svänger vänster för att ta sats och sen svänger höger. Mycket skumt beteende. Kanske ok på rallybana för att ställa upp men farligt i trafiken om bakomvarande börjat ta sig förbi på vänster sida.

Nicke skrev:
Haha - päronsväng...

"Stora Volvo-svängen" är också kul. Det innebär att personen t.ex. blinkar höger och istället för att hålla högerkant och sen svänga plötsligt svänger vänster för att ta sats och sen svänger höger. Mycket skumt beteende. Kanske ok på rallybana för att ställa upp men farligt i trafiken om bakomvarande börjat ta sig förbi på vänster sida.
Ja den är skön med... och oftast sitter det en teskedsgumma bakom ratten så det enda man ser är luggen på kärringen. :fatta!

Hade jag råkat ut för det så hade jag åkt upp sidan om han o sparkat in dörren eller fönstret....

Gamlingar kan hålla sig till rullatorn.....

Man blir ju tokig på alla dessa gamlingar som inte ser någonting och inte har något trafikvett. nä fritt fram att få förnya sitt körkort vart 10:e år med i allafall ett teoriprov. Tror det skulle sålla bort många virrpannor som fått sitt körkort nästan till skänks för sådär en 70 år sen :fatta!

Nu har jag hämtat mig... skall köra idag. Upp på hästen igen liksom. Blir nog lite försiktigare i dag. AKTA ER FÖR GAMLA GUBBAR FRÅN HÖGER!!!!!

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda