Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Jag satt å läste igenom en artikel angående vridmoment och effekt, det är fortfarande lite oklart för mig det där men hursomhelst så förstod jag det som att jag växlar lite tokigt kanske
Det här går ut till de som tävlar rakt fram dårå:
Vilket varvtal ligger er maxeffekt på?
Vilket varvtal ligger erat maxvrid på?
Vilket varvtal på vilken växel växlar ni på?
På motarden växlar jag där det känns som att accelerationen avtar, vilket borde vara just efter maxvridmoment om jag förstått det rätt, men på R6an växlar jag vid maxvarv (effekten dippar av vid 13 och toppar igen vid 15). På motarden kommer man ju aldrig upp i fart, å då e frågan om jag behöver de 10 hästarna man har att hämta på topp? Hur bör man göra på R6an, bör man dra den en bit över vridmomentmax på ettan och sen till effektmax på övriga växlarna?

Det här går ut till de som tävlar rakt fram dårå:
Vilket varvtal ligger er maxeffekt på?
Vilket varvtal ligger erat maxvrid på?
Vilket varvtal på vilken växel växlar ni på?
På motarden växlar jag där det känns som att accelerationen avtar, vilket borde vara just efter maxvridmoment om jag förstått det rätt, men på R6an växlar jag vid maxvarv (effekten dippar av vid 13 och toppar igen vid 15). På motarden kommer man ju aldrig upp i fart, å då e frågan om jag behöver de 10 hästarna man har att hämta på topp? Hur bör man göra på R6an, bör man dra den en bit över vridmomentmax på ettan och sen till effektmax på övriga växlarna?