När släpps 2011 års tv-modeller?

• Thread starter Thread starter SSB
  • Start date Start date

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Har just bestämt mig för att det är dags att byta tv men konstaterar att det visades ett par häftiga modeller på CES 2011.

Däremot har jag inte lyckats hitta någon information om när dom kommer ut i handeln här hemma. T.ex. Samsungs nya 7 & 8 serie som för 2011 äntligen har inbyggt trådlöst så man slipper en wifi-sticka.

Smarthub verkar också intressant.

Är det någon annan som hittat några intressanta nyheter i kommande lineups får ni gärna dela med er.

Edit: Intressant ny fjärrkontroll också: http://www.engadget.com/2011/01/08/samsung-smart-touch-remote-and-smart-tv-hands-on/#

Edit: Här säger han april, kanske är senare för sverige.
http://www.youtube.com/watch?v=HeZwzV74sUg

Last edited:
En del har stöd för diverse hemsidor, såsom youtube, facebook, väderkanaler och liknande.

Det du ska tänka på som är väldigt viktigt, är att ha det senaste.
(att det inte är det dagen efter är en annan historia...)

Tycker det känns lite som utveckling hamnat i ett mellanläge. 3d i all ära men 8 par glasögon om man ska bjuda hem grabbarna?
Allt Internet/medspelare lösningar dom stoppar in är bra tänk men det jag provat är inget mot vad man kan köpa till en 8000krs tv i form av htpc lr liknande.

Många leverantörer lovar guld o gröna skogar med 3d sändningar men tycker dom sackar efter med HD som skulle vara klart för flera år sen.

Guuuuu va pessimistisk jag låter, men jag inväntar en 3x-tv utan glasögon:)

Köpa slashing tv nu är :borrfaktor:)

170410_600.jpeg

http://feber.se/pryl/art/200638/transparent_tv_frn_loewe/

:yoparty

Tycker det känns lite som utveckling hamnat i ett mellanläge. 3d i all ära men 8 par glasögon om man ska bjuda hem grabbarna?
Allt Internet/medspelare lösningar dom stoppar in är bra tänk men det jag provat är inget mot vad man kan köpa till en 8000krs tv i form av htpc lr liknande.

Många leverantörer lovar guld o gröna skogar med 3d sändningar men tycker dom sackar efter med HD som skulle vara klart för flera år sen.

Guuuuu va pessimistisk jag låter, men jag inväntar en 3x-tv utan glasögon:)

Köpa slashing tv nu är :borrfaktor:)

Håller med, glasögonfri 3d skulle vi ju behöva vänta till 2017 innan det kom sade dom ifjol. Nu har LG redan släppt ett par... Det går snabbt bara dom vill.

Det du ska tänka på som är väldigt viktigt, är att ha det senaste.
(att det inte är det dagen efter är en annan historia...)

Njae, eftersom nuvarande tv är från förra årtusendet är det inte så viktigt för mig att alltid ha det senaste. Däremot känns det dumt att köpa en tv idag om det kommer nya modeller i mars.

3D är jag inte helt såld på heller men vill absolut ha möjlighet till internet. Skönt med t.ex. svt-play, youtube, browser och annat direkt i tvn. Jag hoppas också kunna streama filmer från nätverket eller komma åt SF Anytime m.m.

@Fugge: Jag är inte alls hemma på htpc men har byggt ihop datorer själv sedan tonåren. Du får gärna skriva några rader om vad htpc:n tillför. Eftersom jag är en sån där som fortfarande hyr filmer istället för att tanka ner dom så kanske hela poängen försvinner? Jag vet helt enkelt inte :)

@Werzion: Nice. Undrar om det är mycket fondvägg bleeding på en sån? :D

Är inte heller så hemma på htpc, kör det mesta genom ps3.

Innan nätaggregatet blixtrade till i min gamla stationära körde jag allt genom den med dinovo edge tangentbord/fjärrstyrning från bärbara.
Det täckte upp alla mina behov :)

Är bara lite anti alla nya funktioner i nya modeller för man får samma grejer om man köper till en begagnad dator på blocket och är händig nog att koppla in 5 kablar och starta en mediaspelare(xbmc gillar jag)

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd