När ska djurrätts aktivisterna ge sig på folk i skinnställ?

gladh skrev:
Varför är det ruggigt med stamcellsforskning?
Det har aldrig gått riktigt bra förr när människan försökt leka gud. Så jag står lite skeptisk än så länge....

Tala inte om döda djur eller snarare slaktrester från numera döda djur... Vi har proveldat skiten på jobbet, luktar knappast hallon... :zpy

Det är faktist så jäkla illa att jag överväger att bli vegetarian.. Fast kött är ju gott förståss..

/B

berggren_martin skrev:
Det har aldrig gått riktigt bra förr när människan försökt leka gud. Så jag står lite skeptisk än så länge....

Bra att du är sansat skeptisk och inte fanatiskt emot iaf. Visst finns det risker med sådant men i längden tror jag fördelarna överväger.

Jag gillar t.ex inte onödiga djurförsök men om vi måste offra en hög råttor och andra djur för att få fram nya läkemedel så tycker jag nog trots allt att det måste göras även om det inte är trevligt.

Det är många som gastar om att djuren har samma värde som människor och att man är inne på förbjudna områden inom forskningen. De flesta skulle nog ändra åsikt om de själva eller någon närstående fick cancer eller parkinsons.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back