När ska djurrätts aktivisterna ge sig på folk i skinnställ?

gladh skrev:
Varför är det ruggigt med stamcellsforskning?
Det har aldrig gått riktigt bra förr när människan försökt leka gud. Så jag står lite skeptisk än så länge....

Tala inte om döda djur eller snarare slaktrester från numera döda djur... Vi har proveldat skiten på jobbet, luktar knappast hallon... :zpy

Det är faktist så jäkla illa att jag överväger att bli vegetarian.. Fast kött är ju gott förståss..

/B

berggren_martin skrev:
Det har aldrig gått riktigt bra förr när människan försökt leka gud. Så jag står lite skeptisk än så länge....

Bra att du är sansat skeptisk och inte fanatiskt emot iaf. Visst finns det risker med sådant men i längden tror jag fördelarna överväger.

Jag gillar t.ex inte onödiga djurförsök men om vi måste offra en hög råttor och andra djur för att få fram nya läkemedel så tycker jag nog trots allt att det måste göras även om det inte är trevligt.

Det är många som gastar om att djuren har samma värde som människor och att man är inne på förbjudna områden inom forskningen. De flesta skulle nog ändra åsikt om de själva eller någon närstående fick cancer eller parkinsons.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back