Jag tänkte att det skulle vara coolt med en apelsinbazooka, för er som inte vet vad det är kan söka på antingen spudgun eller potato shooter på bilder på ex.google.
Jag hade gjort en i avgasrör som svetsats ihop och jag testade den med bara acetylen först och ingen ammunition, small rätt bra.
Sen skulle jag efter lite ombyggnad testa den igen, så jag tog en handske som jag pulade ner papper i för att fylla upp den, knölade in den i röret som i sin tur satt i ett skruvstäd på verkstan.
Fyllde med acetylen och provade att tända, men inget hände, hmm troligen för lite syre tänkte jag.
Jag skruvade på lite syre och fyllde på.
Jag tänkte inte på att ta på hörselskydd, dum som jag var..
Fyy tusan vilken smäll!!!!
Jag hade tur som klarade trumhinnorna,
Ni som ska prova det, kör med ex. hårspray eller nåt mindre ofarligt.
Jag hade gjort en i avgasrör som svetsats ihop och jag testade den med bara acetylen först och ingen ammunition, small rätt bra.
Sen skulle jag efter lite ombyggnad testa den igen, så jag tog en handske som jag pulade ner papper i för att fylla upp den, knölade in den i röret som i sin tur satt i ett skruvstäd på verkstan.
Fyllde med acetylen och provade att tända, men inget hände, hmm troligen för lite syre tänkte jag.
Jag skruvade på lite syre och fyllde på.
Jag tänkte inte på att ta på hörselskydd, dum som jag var..
Fyy tusan vilken smäll!!!!
Jag hade tur som klarade trumhinnorna,
Ni som ska prova det, kör med ex. hårspray eller nåt mindre ofarligt.