Har uppgraderat ett par datorer jag har som är inköpta efter juli. 22 oktober skulle ju Windows 7 släppas. Så när kommer mina Windows 7 installationer på posten?!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Farsan köpte sin dator 2 veckor för tidigt och får ingen gratis uppgradering.
Brorsan beställde sin laptop med förinstallerat 7, men den har inte kommit än.
Ni som får uppgraderingar, får ni då en skarp version så att ni kan blåsa datorn tom och göra en ren install, eller får ni en uppgraderingsskiva som kräver vista?
För vad jag har läst så blir det ingen bra installation om man uppgraderar på Vistan, dessutom tar det en jävla tid.
Jag har haft mitt någon vecka nuLäste någon nyhet att folk redan börjat installera, tänkte va fasen.... Vill ha mitt Windows 7 nu juh!
Jag har haft mitt någon vecka nu![]()
Win7 proffessional, "riktig" edition, gött att vara student..
Farsan köpte sin dator 2 veckor för tidigt och får ingen gratis uppgradering.
Brorsan beställde sin laptop med förinstallerat 7, men den har inte kommit än.
Ni som får uppgraderingar, får ni då en skarp version så att ni kan blåsa datorn tom och göra en ren install, eller får ni en uppgraderingsskiva som kräver vista?
För vad jag har läst så blir det ingen bra installation om man uppgraderar på Vistan, dessutom tar det en jävla tid.

Slängde in 7:an igårkväll på laptopen, tog ca:1timme
Dock så finns det inga drivrutiner till ljudkortet, så jag får väl slänga in XP igen
Gillar dock 7:an starkt![]()
Dock så finns det inga drivrutiner till ljudkortet, så jag får väl slänga in XP igen
Gillar dock 7:an starkt![]()
Dock så finns det inga drivrutiner till ljudkortet
Köpte igår en sån här till morsan: http://www.webhallen.com/prod.php?id=104493
Funnits på marknaden en hel vecka, och har 7an förinstallerad.
Någonting jag inte reflekterat över är att, även om det nu äntligen är 7an på OEM-burkar, så fortsätter tillverkarna att kluttra sina datorer sönder och samman med så mycket bloatware att man blir skelögd. Segar ner allting nåt fruktansvärt mer än nödvändigt. Blows my mind, som de säger, att tillverkarna på allvar är så dumma i sina marknadsföringsdekade huvuden.
Efter en rensning av oräknerliga skitapplikationer och avbockning av det mesta i autostarten använder datorn fortfarande 40-nånting procent minne i idle där min likvärdiga dator med clean installation använder 20.
Jävla skit. Vad gör de så för? Vad är det för dumheter?
Men ändå. Äntligen är Vista ur världen.![]()
Vild gissning, de får betalt av programföretagen?
10-40% köper väl fullversion tids nog av bloatwaren
Köpte igår en sån här till morsan: http://www.webhallen.com/prod.php?id=104493
Funnits på marknaden en hel vecka, och har 7an förinstallerad.
Någonting jag inte reflekterat över är att, även om det nu äntligen är 7an på OEM-burkar, så fortsätter tillverkarna att kluttra sina datorer sönder och samman med så mycket bloatware att man blir skelögd. Segar ner allting nåt fruktansvärt mer än nödvändigt. Blows my mind, som de säger, att tillverkarna på allvar är så dumma i sina marknadsföringsdekade huvuden.
Efter en rensning av oräknerliga skitapplikationer och avbockning av det mesta i autostarten använder datorn fortfarande 40-nånting procent minne i idle där min likvärdiga dator med clean installation använder 20.
Jävla skit. Vad gör de så för? Vad är det för dumheter?
Men ändå. Äntligen är Vista ur världen.![]()

Pja, jag kan bara utgå från mina egna jämförelser.
Två datorer, båda 2 gig samt dual core av samma tillverkare.
Den ena har clean install, den andra har en install med i största mån raderad bloatware.
20% vs 40% minnesanvändning idle.
Blixtsnabb(och då menar jag blixtsnabb) vs märkbart sirap-syndrom.
Och på den vägen är det.
Dagen då tillverkare levererar sina datorer med rena installationer, då håller jag klaffen.![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |