När kommer våren?

Idag så är stora vägen iaf snöfri till mångt och mycket men tittar man ut nu så snöar det som fan igen.

Som många tidigare sagt så är det skönt att det börjat smälta nu:)

Men det är mycket grus på asfalten. När börjar ni köra när all snön väl töat bort?

Jag har väntat på att få köra sedan jag köpte min 6 dec:mad:

Jag kunde inte hålla mig utan drog ut hojen idag! Det såg bra ut på morgonen med ca 5 plus och torrt på vägarna. Men precis när jag dragit på mig allt så började det dugga lite. Men det gick bra ändå. Inte ett dugg kallt med underställ. =) Mötte fanimej en snubbe som körde i jeans och luvtröja. En grön ninja av årsmodell ca 95. Tanken slog mig sen att den kanske var stulen för vem fan kör omkring i den klädseln.....Ingen som saknar en ninja i Malmö?

Äntligen har våren kommit hit ner!! Idag var det sol och 7 grader, all snö är borta och till veckan blir det vår service och första turen blir nog nästa helg.. Fan vad gött!!

Jag drog ut retarden idag! :banana Efter att kickat i 25 minuter så var man varm och go i kläderna. Så var de bara att gaaasa :D Fan va skönt de var!

Last edited:
Skönt att höra att det är fler dårar som drar ut hojen nu. Tjejen tyckte jag var tokig som skulle ut och köra...men va fan, är man sugen så är man!!!

Hoppas verkligen att snön e borta till 1:a maj för då går ji förhoppningsviss kortegen i norrköping.
Förra året då va det jättevamt o skönt när tåget gick, men inte hade man hoj då inte:huvet
Den som väntar på nåt gött!!! :) :tuttar ska :Bugar till vädergubben

Man vet aldrig. Förra året körde jag hoj i mars med 15+ på termometern och is låg på åkrarna brevid vägen.

Det är inte långt kvar. Man får akta allt jäkla rullgrus bara.

Man vet aldrig. Förra året körde jag hoj i mars med 15+ på termometern och is låg på åkrarna brevid vägen.

Det är inte långt kvar. Man får akta allt jäkla rullgrus bara.

Jo det var lite halt och grusigt på sina ställen idag :gnissla Men de var man ju beredd på :)

Den hojen såg jag också :D den stannade till vid rödlyset utanför lägenheten, var tvungen att slänga upp fönstret och hänga mig ut för att lyssna lite haha

Här i Malmö har det ju vart plusgrader i flera dagar nu och ska inte bli kallt förens i slutet av veckan igen :)

Mötte fanimej en snubbe som körde i jeans och luvtröja. En grön ninja av årsmodell ca 95. Tanken slog mig sen att den kanske var stulen för vem fan kör omkring i den klädseln.....Ingen som saknar en ninja i Malmö?

Så fort det bara blir lite torrt på vägarna kommer motarden att plockas fram. Rettan får vänta tills det är riktig vår vilket just nu känns som juni/juli.

idag ska jag o sambon o hennes pappa ta en lite övningskörnings sväng =)

Jag har aldrig trott att jag skulle bli så glad över slask.
Men nu börjar faktiskt hoppet tändas om att en ny varmare period efter "Istiden" är på väg.

Jag har aldrig trott att jag skulle bli så glad över slask.
Men nu börjar faktiskt hoppet tändas om att en ny varmare period efter "Istiden" är på väg.

Håller med dig Jippi för slask :tuttar

Sen gick jag in på http://www.klart.se/ och såg denna varning:

Risk Klass 1
Fenomen snö/is
Tid feb 28, 03:00 → mar 1, 03:00
Område Stockholm
Under måndagsdygnet snöfall som kan ge ca 1 dm nysnö.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!