När kommer ni att börja köra igen??

Planerat i början på april, tidigare om det blir en bra vår. Jag är ju grrrrrrymt sugen på att testa min nyinköpta hoj litet mer än torrgas på garageplanen , så det kanske blir ännu tidigare :)

Jag hade tänkt börja köra i helgen då jag hämtar min nya hoj på lördag. Men idag har det börjat snöa :mad: Förhoppningsvis smälter det bort imorgon... Det skulle vara typiskt att snön ligger kvar långt in i april nu när jag vill ut och bränna. :huvet

Så fort snön och isen har försvunnit kommer ni att se mig på vägarna!

så fort det blir lite solsken och torra vägar för nu är hojen påställd och oljan bytt och allt de där..!! är så fruktansvärt sugen så det finns inte..!!

Kör nog i helgen om det är + och inte regnar ute. sist körde jag på julafton. Så känns inte som man börjar snarare som andra inte slutat.

I april/maj nångång...men har tänkt sälja den direkt och köpa en nyare hoj eller eventuellt en motard om jag har jobb när jag går ut gymnasiet:)

När det är torrt på vägarna och över 10 grader. Början av mars skulle jag tro med det här sjuka vädret. (Ujujuj, tacka vet jag förr om åren.) Då var vinter, vinter och sommar, sommar. Minns speciellt vintern 86-87, minus 30 och jobbade på plåtslageri och skottade tak i Sthlms innerstad.
Ursäkta, men nu skall jag gå å dra någe gammalt över mig.

jag kommer nog att flytta hojen från vardagsrummet till garaget någon gång i slutet på Mars / början på April

OM det inte ligger en himla massa snö då :huvet

När det slutar regna eller så får man kränga på ett set regndäck. Regnar sex av sju dagar:huvet

Första turen för iår blir väll efter en månad i thailand:tungan
Dvs början av mars:tummenupp
Hoppas att det har torkat upp tills dess

Var ute o körde en vända igår, finfint! Nästan torrt, men vääääldigt grusigt:näsblod

Var härligt iaf!:tungan

I helgen va de senast man körde kändes som en tidig vår dag. 9 grader varm och blå himmel och helt torrt. Mötte också flera hojjar på vägen, Trevligt :D

Börja :va Jag har inte slutat än för säsongen...
Lär väl fortsätta till vintern 2007/08, blir den lika fin som i år så blir det en lååång säsong denna gång :)

Hej

När kommer ni att börja köra igen??
Abstinensen börjar bli förjävlig nu när man har fixat upp till den med ny lack och lite annat godis. :tuttar
Man är lite skraj för alla stenskott och grus på vägarna. När tror ni att dom kommer att sopa gatorna? :va

//Stefan

så fort snön försvinner och det blir +1c eller mer :D

I söndags var det -9 ett tunt lager snö ovanpå blankisen och jag var ute och körde bil med dåliga vinterdäck då jag kom fram till ett rödljus hamnade jag brevid en BMW motorcykel. (dålig på BMW's modellbeteckningar)

När man tänker efter, det körs ju snöskoter i -20, det är ju inte kallare på en MC, med samma kläder och bra dubbdäck borde man ju kunna åka i princip året om på en snäll motorcykel...

När man tänker efter, det körs ju snöskoter i -20, det är ju inte kallare på en MC, med samma kläder och bra dubbdäck borde man ju kunna åka i princip året om på en snäll motorcykel...
Här i stan brukar det vara ett par stycken som pendlar på hoj året runt. (Eller har gjort iaf, den ene på en KTM 640 Adventure och den andre på någon gammal Honda XR600 eller liknande.)

Dessutom så är det en del som brukar vara ute och helgåka lite på skoterleder och liknande.

Min säsong kommer väl att starta någon gång i mars eller april lite beroende på vädret. Oavsett när påsken är så brukar det gå att köra motorcykel då tycker jag.

:pannkyss

Har 2 K7'or på ingång men funderar starkt på en 1098S i stället!!:huvet

Den är klart marknadens snyggaste moppe samt har allt det som behövs för snabba varv runt "Ringen"!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Själv har jag en extremt ful zx6r 01a med skeva frambromsar...
Endel har de lite bättre än andra bara helt enkelt...så e de...

Men den blir perfekt när du ska lära mig wheela o knäskrapa i sommar, behöver inte va så rädd om den :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!