När kom TPS på KTM 640 LC4 SM ?

TPS = Tröttsam Partikel-Samlare ?

Är det någon nytt påfund ? (kör själv bara gamla hojar utan en massa mojs :) )
 
Trottel position sensor :tungan

Bör stå i instrutionsboken om du kikar där. Annars får du titta på sidan på förgasaren (vänster på Mikuni TMR) om där sitter en liten mannik med sladdar & troligtvis en kontakt, som vidare ska vara kopplat till tändsystemet på ngtvis (som jag inte har koll på)
 
tps kom til 03

"Är det den som gör att det inte blir full gas på ettan å tvåans växel?"

nei det er eps
 
CR500AF skrev:
tps kom til 03

"Är det den som gör att det inte blir full gas på ettan å tvåans växel?"

nei det er eps

vill veta mer om det, är nu ....imorgon, ägare till en 640 ´00. VILL INTE HA NÅN EPSTPS bla bla.....sån där glädjedödare
 
Den går att avaktivera... :)

Inget du ska dra dig för att köpa hojen på grund av således...
 
Jag märkte själv ingenting men jag tog bort mitt innan avstrypningen så det kanske var därför. Eftersom magnetventilen slår till vid fullgas så ser jag ingen anledning till att den ska finnas där överhuvudtaget...
 
Jag kopplade ur min EPS efter 100 mil, men då hade inte motorn släppt ordentligt så jag märkte inte heller så stor skillnad.
Det är inte vidare bökigt att koppla ur den så det är bara att testa själv.
 
junior skrev:
Jag kopplade ur min EPS efter 100 mil, men då hade inte motorn släppt ordentligt så jag märkte inte heller så stor skillnad.
Det är inte vidare bökigt att koppla ur den så det är bara att testa själv.

kul att det finns fler i sthlm med 640 :tummenupp
 
Hurdå "släppt" ? Ändrar sig motorn markant när den blivit tillräckligt inkörd?

Mitt nya objekt har nämligen nytt,nytt,nytt i motorn efter litet ras. Hur rekommenderas det att den körs i början, och hur länge?
 
johanrehn80 skrev:
Hurdå "släppt" ? Ändrar sig motorn markant när den blivit tillräckligt inkörd?

Mitt nya objekt har nämligen nytt,nytt,nytt i motorn efter litet ras. Hur rekommenderas det att den körs i början, och hur länge?


En ny hoj skall ju köras in under de första 100 milen. Tydligen skall man börja känna en ganska ordentlig skillnad på hojen efter kanske 200 mil.. då börjar saker och ting (låter proffsigt va...) slitas in. Hade min inne på 100:a mila service på Lelles idag. Bestyckade förgasare och monterade ett Sebring Titan AUSPUFF. Supernöjd, kunde aldrig tänka mig att det skulle göra en sådan skillnad. Super!
 
junior skrev:
Är det den som gör att det inte blir full gas på ettan å tvåans växel?
det där lilla problemet har jag märkt på min duke II, men det gäller bara tvåans växel, inte ettan. Är det EPS:en som spelat mig ett spratt då eller?
 
hejdaniel skrev:
En ny hoj skall ju köras in under de första 100 milen. Tydligen skall man börja känna en ganska ordentlig skillnad på hojen efter kanske 200 mil.. då börjar saker och ting (låter proffsigt va...) slitas in. Hade min inne på 100:a mila service på Lelles idag. Bestyckade förgasare och monterade ett Sebring Titan AUSPUFF. Supernöjd, kunde aldrig tänka mig att det skulle göra en sådan skillnad. Super!

hur lugnt skall den köras med ny vev och ny kolv? Den är ombestyckad av Ragnar och har EXC-dämpare + öppnad luftburk
 
johanrehn80 skrev:
hur lugnt skall den köras med ny vev och ny kolv? Den är ombestyckad av Ragnar och har EXC-dämpare + öppnad luftburk

Finns hur mkt snack om det, verkar bara vara spekulationer.. Kör med hjärtat bara
 
Säger bara: Kör in hojen HÅRT... Mycket gas och undvik extremt lågt och högt varv bara... Kolvringarna behöver mycket tryck för att slitas in innan "mönstret" i cylindern blir för blankt... Har nu kört 100 hårda mil med min 660. Och när man kollar stiftet så ser det nytt ut inga beläggningar som helst på det... Motorn blir dessutom mycket tätare vilket man kan tjäna nå´n hkr på i slutändan. Tittade även in i utblåsen efter ca 30 mil (när avgasreningen togs bort) och det såg ut som om man inte ens hade startat hojen!!!

Kör in hojen hårt!!!

/Göran
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top