Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CR500AF skrev:tps kom til 03
"Är det den som gör att det inte blir full gas på ettan å tvåans växel?"
nei det er eps
junior skrev:Jag kopplade ur min EPS efter 100 mil, men då hade inte motorn släppt ordentligt så jag märkte inte heller så stor skillnad.
Det är inte vidare bökigt att koppla ur den så det är bara att testa själv.
johanrehn80 skrev:Hurdå "släppt" ? Ändrar sig motorn markant när den blivit tillräckligt inkörd?
Mitt nya objekt har nämligen nytt,nytt,nytt i motorn efter litet ras. Hur rekommenderas det att den körs i början, och hur länge?
det där lilla problemet har jag märkt på min duke II, men det gäller bara tvåans växel, inte ettan. Är det EPS:en som spelat mig ett spratt då eller?junior skrev:Är det den som gör att det inte blir full gas på ettan å tvåans växel?
hejdaniel skrev:En ny hoj skall ju köras in under de första 100 milen. Tydligen skall man börja känna en ganska ordentlig skillnad på hojen efter kanske 200 mil.. då börjar saker och ting (låter proffsigt va...) slitas in. Hade min inne på 100:a mila service på Lelles idag. Bestyckade förgasare och monterade ett Sebring Titan AUSPUFF. Supernöjd, kunde aldrig tänka mig att det skulle göra en sådan skillnad. Super!
johanrehn80 skrev:hur lugnt skall den köras med ny vev och ny kolv? Den är ombestyckad av Ragnar och har EXC-dämpare + öppnad luftburk
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |