När kan man räkna med att bli avhängd?

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Tjo!
Har en polare som har trimmat sin gamla ford i vintras, så nu för några veckorsen provade vi rejsa mot varandra.
Jag hade en Sukka Gsxr 750 -98 och han hade en sierra, sisådär 400++hk.
Började från noll... han stod still, jag var uppe i hundra innan han han släppa kopplingen, så vi provade rullande start i 70. Han hängde väll på någorlunda tills vi passerade 220, sen började han knappa in, 250 - 260 paserade han mig. Räknas de som att bli avhängd? :näsblod
Jag vet att 250+ hastigheter har oftast ingen hoj något att säga till om. Vill få slut på diskusionen. :fatta! :tungan :tummenupp

Mvh

Last edited:
Haha men snälla du har en sur 750 :pannkyss
snacka med oss som kör lite högre kubik :)
vid 240 drar då min hoj bäst tycker jag
:fatta!

hade en r1:a förra sommaren, en 00:a
skillnaden var följande
R1 = bättre bottenvrid och mellan register
kawa = mkt rappare i höga hastigheter ( tror inte en r1:a har en chans om vi drar fullt från 200 och uppåt, men det är bara som jag upplevt det, förövrigt är kawan 100 ggr skönare att köra, dels för komforten och mkt mjukare i gången!
:tungan

Avhängd och avhängd, knappt frånåkt låter ju bättre :)
Cossie's går ju ruskigt bra också, polaren hade en med 400++ i och drog rätt många likvärdiga bilar på pappret. Hade jag ens försökt med hojen så hade jag nog gråtit innan 100 knyck...

du vart avhängd i toppfart men inte i draget..
kort gott o enkelt..

apropå detta..
va ute o gled motard för ett tag sen..
ska väl ha en hyffsad 0-100 tid iaf..
ja..träffa på en sådan där hottrod balja..ska va nån smallblockare o en kompressor..
jag han bara lägga i 1an o tänka nu jävlar, sen var han borta..
va tvungen o garva åt det.

Dee_cati skrev:
2193848 Avhängd och avhängd, knappt frånåkt låter ju bättre :)
Cossie's går ju ruskigt bra också, polaren hade en med 400++ i och drog rätt många likvärdiga bilar på pappret. Hade jag ens försökt med hojen så hade jag nog gråtit innan 100 knyck...
Hehe, nja, grejen e den att han drog mig när hojjen börja kämpa mot luftmotståndet i 260, ganska segt där efter menar jag...
Tycker knappt att man kan se de som frånkörd enligt min mening...
Hade varit en annan sak om han paserade mig nånstans mellan 100 - 200...

ozeo skrev:
2193859 du vart avhängd i toppfart men inte i draget..
kort gott o enkelt..

apropå detta..
va ute o gled motard för ett tag sen..
ska väl ha en hyffsad 0-100 tid iaf..
ja..träffa på en sådan där hottrod balja..ska va nån smallblockare o en kompressor..
jag han bara lägga i 1an o tänka nu jävlar, sen var han borta..
va tvungen o garva åt det.
Jepp, frånkörd i toppfart, inte draget :tummenupp :tummenupp

Det är ju bara att trimma upp hojjen i motsvarande procentuella grad... Sedan går det ju att jämföra...

Kan ju inte ta en orginal mot en "hyfsat" trimmad å jämföra...

:D

Kazim73 skrev:
2193893 Det är ju bara att trimma upp hojjen i motsvarande procentuella grad... Sedan går det ju att jämföra...

Kan ju inte ta en orginal mot en "hyfsat" trimmad å jämföra...

:D
Min hoj var orginal den gjorde 285 mätarfart innan han började sega...

min r1:a var skit seg 250 och uppåt, något jag absolut inte upplever med kawan, den vill bara mer vid 250, min enkla slutsats är, kawan drar mkt bättre i höga hastigheter

Jag tycker ni skall runka bulle eller nåt sånt så ni kan jämföra under lite mer ordnade former.

Är det roligt att åka jumbojet bara för at det går i 1000km/h???

nackdelen med zx9r är att den har mellanregister som en 750....

Dicken32 skrev:
2193901 min r1:a var skit seg 250 och uppåt, något jag absolut inte upplever med kawan, den vill bara mer vid 250, min enkla slutsats är, kawan drar mkt bättre i höga hastigheter

Dicken32 skrev:
2193852 men du åker motard? knappast gämförbart

Kanske skulle ha sagt att jag hade min Ducce då... Husan toppar nog inte mycket mer än 150km/h men den är bra snabb upp dit. Om man lyckas hålla den nere vill säga.

Nemal skrev:
2193821 Tjo!
Har en polare som har trimmat sin gamla ford i vintras, så nu för några veckorsen provade vi rejsa mot varandra.
Började från noll... han stod still, jag var uppe i hundra innan han han släppa kopplingen, så vi provade rullande start i 70. Han hängde väll på någorlunda tills vi passerade 220, sen började han knappa in, 250 - 260 paserade han mig. Räknas de som att bli avhängd? :näsblod
Jag vet att 250+ hastigheter har oftast ingen hoj något att säga till om. Vill få slut på diskusionen. :fatta! :tungan :tummenupp

Mvh

Trimma din hoj och sätt en turbo på den så är det nog han som blir avhängd. :tummenupp

Dicken32 skrev:
2193842 hade en r1:a förra sommaren, en 00:a
skillnaden var följande
R1 = bättre bottenvrid och mellan register
kawa = mkt rappare i höga hastigheter ( tror inte en r1:a har en chans om vi drar fullt från 200 och uppåt, men det är bara som jag upplevt det, förövrigt är kawan 100 ggr skönare att köra, dels för komforten och mkt mjukare i gången!
:tungan
Du verkar ha en grym zx-9r som krossar rettor o allt :) och din hoj accar ju väldigt snabbt upp till 300, är det en special edition?tänkte att jag skulle hålla till höger så du kan blåsa om mig när jag åker på min sura R1:a :)

Avhängd å avhängd...

Nemal skrev:
2193821 Tjo!

Mvh

Du blev helt enkelt frånåkt;-) Jag har en kompis som har en Ferrari Testarossa 85:a, och han vill gärna testa min Honda, men jag vill inte låna ut den till honom, trots att jag får då låna hans Ferrari, skulle nån här göra ett sånt byte bara för en stund :confused: jag bara inte vill :banana

Dicken32 skrev:
2193901 min r1:a var skit seg 250 och uppåt, något jag absolut inte upplever med kawan, den vill bara mer vid 250, min enkla slutsats är, kawan drar mkt bättre i höga hastigheter

Din hastighetsmätare visar kanske mer fel än den gjorde på R1? Jag har iofs bara kört en zx9-98 men den var rätt seg.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back