Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Från körkortsportalen:
Tung motorcykel med obegränsad effekt får du köra om du har körkort med behörighet A med begränsad effekt och
Uppfyller du inte ovanstående krav får du endast köra motorcykel med begränsad effekt .
- har haft behörigheten under minst två år eller
- har fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Jag tolkar det som att det är på dagen två år efter du tog begränsad behörighet. Prövotid fungerar ju likadant.
Blir en tung vantan tills kortet hoppar upp en behorighet i slutet av aug.... tung, tung vantan..![]()
Blir en tung vantan tills kortet hoppar upp en behorighet i slutet av aug.... tung, tung vantan..![]()
Tung hoj, tung väntan...
haha.. bra resonemang, ar val formodligen sa![]()
Och ja, det kanns lite som ett I-landsproblem, tror det ar ett relativt vanligt forekommande problem pa SH![]()
Tror inte det är särskilt farligt att köra "ostrypt" sålänge du håller dig inom regeltavlan
lånar tråden lite jag oxå så jag kan föräkra mig innan ev köp..Visst kan jag strypa en 1000cc hoj till 25kw och ha som mellanhoj? finns väl ingen gräns på hur många cc jag får ha bara den är strypt till 25kw och inte överstige ..kw/kg vilket en större hoj knappast gör..??
Hoppar in lite här.
Om kostapeln bevisar att du kör tung med mellankort å du har prövotid? vad händer?
Ryker kortet för att man har prövotid?
Eller bara böter för olovlig körning?
(Detta om man inte gjort något regelbrott utan hållt sig till trafikens lagar)
Hoppar in lite här.
Om kostapeln bevisar att du kör tung med mellankort å du har prövotid? vad händer?
Ryker kortet för att man har prövotid?
Eller bara böter för olovlig körning?
(Detta om man inte gjort något regelbrott utan hållt sig till trafikens lagar)
lånar tråden lite jag oxå så jag kan föräkra mig innan ev köp..Visst kan jag strypa en 1000cc hoj till 25kw och ha som mellanhoj? finns väl ingen gräns på hur många cc jag får ha bara den är strypt till 25kw och inte överstige ..kw/kg vilket en större hoj knappast gör..??
Bli inte forvanad nar saxen kommer fram ur jackfickan pa konstapeln..
Det ar precis samma regler som for provotiden for bil, gor du fel ryker ditt kort, minsta lilla...
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |