Jonathan
Guest
lorkan skrev:2052756Så du menar att en Aprilia RS 125 inte är en sporthoj, eftersom den inte har extrem körställning och bara kostar ca 2500 och försäkra hel/år ?
Jepp, Aprilia RS tillsammans med alla andra 125
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lorkan skrev:2052756Så du menar att en Aprilia RS 125 inte är en sporthoj, eftersom den inte har extrem körställning och bara kostar ca 2500 och försäkra hel/år ?
Word.Znoken skrev:2053501En hoj blir inte sporthoj förrän man kör den som en sån![]()

Och vad tusan ar en " motoRcross " for nat??? SLUTA GENAST!danjel skrev:2050881ja precis, det de flesta (även jag) ser som sporthoj är ju racehojar egentligen.. ju bättre den presterar på bana desto sportigare är den!
men tänker man efter så är motorcross och supermotard också sporter, så varför kallas inte en cross eller motard för sporthoj?
vad är det vi försöker definera?
"när blir det en sporthoj?"
jag svarar: "när modellen används i en sport!" tex R1, R6 osv
visst, det finns flera "sporthojar" som är sportiga men inte används i RR! (tex MV Augusta för att de är lite dyra) dem definerar jag som sportig gatuhoj..! (sen att jag kallar dem sporthoj är en annan sak)
h01hmt skrev:2054396j-vla cp´n!
hade hayabusan varit en tourer så hade den inte hetat gsxr1300 utan gsxf1300
zzr 1400 kommer aldrig att vara bättre. den ser man ju inte ens ramen på.(ser ut som en riktig touringhoj om något)
en busa är i grunden en uppborrad gsxr 750 med superb aerodynamik.
Wagge skrev:2049895En hoj utan: bränslemätare, gummibeklädda fotstöd, centralstöd m.m![]()
Give 'em hellh01hmt skrev:2054396j-vla cp´n!
zzr 1400 kommer aldrig att vara bättre. den ser man ju inte ens ramen på.(ser ut som en riktig touringhoj om något)
Jonathan skrev:2053435Jepp, Aprilia RS tillsammans med alla andra 125r är förvuxna mopeder.
M:et skrev:2051011Som någon sa i tidigare tråd om samma ämne.
Funderar du på om du har en sporthoj så är det troligtvis inte en sån, har du en sporthoj så vet du att det är en sporthoj.
SV650, XJ1300 och allt vad de nu heter är inte sporthojar, det är dock väldigt fina hojar ändå så what's the problem?

h01hmt skrev:2054396j-vla cp´n!
diver6 skrev:2049586Satt här och kollade bilder och funderade.... när blir det en sporthoj? Själv har jag 1300 cc och 106hk men det räknas inte har jag förstått. Måste det vara "liggestyre" och helkåpa? Var går gränserna?![]()
M:et skrev:2051011Som någon sa i tidigare tråd om samma ämne.
Funderar du på om du har en sporthoj så är det troligtvis inte en sån, har du en sporthoj så vet du att det är en sporthoj.
SV650, XJ1300 och allt vad de nu heter är inte sporthojar, det är dock väldigt fina hojar ändå så what's the problem?
Sorgligt nog inte.Ojje skrev:2094115Jag som har en CBX 1000-79 Supersport då?
Har jag då en supersporthoj?![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |