När brukar gatsopningen i Sthlm äga rum?

Typiskt Stockholmare, för mycket grus/snö/is på vägarna, hade ni varit lite smartare hade ni ju flyttat till Sveriges Guldkust (sydkusten) här har man kört hoj i en månad redan och idag ligger graderna på 10 i skuggan och upp mot 20-25 i solen ;)

Men alltså, det är väl bara inom stan det sandas och sopas? :va Jag har aldrig sett vare sig grus eller sopbil ute på 70/90-vägar ute i skogen! Dvs dom vägar det är kul att köra hoj på :tummenupp Varför ska man harva runt inne i stan för? :va

Typiskt Stockholmare, för mycket grus/snö/is på vägarna, hade ni varit lite smartare hade ni ju flyttat till Sveriges Guldkust (sydkusten) här har man kört hoj i en månad redan och idag ligger graderna på 10 i skuggan och upp mot 20-25 i solen ;)

Ja, men vem fan vill bo i Skåne?

Men alltså, det är väl bara inom stan det sandas och sopas? :va Jag har aldrig sett vare sig grus eller sopbil ute på 70/90-vägar ute i skogen! Dvs dom vägar det är kul att köra hoj på :tummenupp Varför ska man harva runt inne i stan för? :va

Nej precis!! Lite grus i rondeller och skarpa kurvor kan förekomma också har jag sett!! Men på 70/90 vägar saltar dom mest:)

Nej precis!! Lite grus i rondeller och skarpa kurvor kan förekomma också har jag sett!! Men på 70/90 vägar saltar dom mest:)
Dvs kör man nu precis som i sommar, lugnt inne i stan, men när man väl har kommit ut på skogen så kan man gasa hejvilt :fakta Antagligen är det mindre grus på 70/90-vägar nu än i sommar, nu är det ju fortfarande is och snö i vägrenen så folk genar inte lika mycket.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back