När brukar gatsopningen i Sthlm äga rum?

Typiskt Stockholmare, för mycket grus/snö/is på vägarna, hade ni varit lite smartare hade ni ju flyttat till Sveriges Guldkust (sydkusten) här har man kört hoj i en månad redan och idag ligger graderna på 10 i skuggan och upp mot 20-25 i solen ;)

Men alltså, det är väl bara inom stan det sandas och sopas? :va Jag har aldrig sett vare sig grus eller sopbil ute på 70/90-vägar ute i skogen! Dvs dom vägar det är kul att köra hoj på :tummenupp Varför ska man harva runt inne i stan för? :va

Typiskt Stockholmare, för mycket grus/snö/is på vägarna, hade ni varit lite smartare hade ni ju flyttat till Sveriges Guldkust (sydkusten) här har man kört hoj i en månad redan och idag ligger graderna på 10 i skuggan och upp mot 20-25 i solen ;)

Ja, men vem fan vill bo i Skåne?

Men alltså, det är väl bara inom stan det sandas och sopas? :va Jag har aldrig sett vare sig grus eller sopbil ute på 70/90-vägar ute i skogen! Dvs dom vägar det är kul att köra hoj på :tummenupp Varför ska man harva runt inne i stan för? :va

Nej precis!! Lite grus i rondeller och skarpa kurvor kan förekomma också har jag sett!! Men på 70/90 vägar saltar dom mest:)

Nej precis!! Lite grus i rondeller och skarpa kurvor kan förekomma också har jag sett!! Men på 70/90 vägar saltar dom mest:)
Dvs kör man nu precis som i sommar, lugnt inne i stan, men när man väl har kommit ut på skogen så kan man gasa hejvilt :fakta Antagligen är det mindre grus på 70/90-vägar nu än i sommar, nu är det ju fortfarande is och snö i vägrenen så folk genar inte lika mycket.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park