När brukar gatsopningen i Sthlm äga rum?

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Jag blir galllllllllllen!! Vill köra hoj..

När börjar dom sopa gatorna i Stockholmsområdet? Jag gissar att man vill vänta lite tills grus i rondellr etc är borta? .. Småvägar och gångbanor brukar väll inte sopas förens i slutet av april/maj?

Första året med hoj och har aldrig reflekterat över när dom brukar sopa gatorna förut!!

Brukar komma igång i början av april, med lokala avvikelser. Såg faktiskt en traktor med sopaggregat på Vaxholmsvägen idag. Undrar vart den var på väg???

Dom har redan börjat!

Okej vad bra att det är på gång.. För att jag hörde av en som hade läst i Täbys lokaltidning att täby kommun skulle börja sin sopning mellan v.15 och 18. Men det måste ju somsagt vara icke prioriterade vägar så som gångbanor etc.. Grushögar i rondeller osv måste ju vara ganska högprioriterat för det är ju inte bra för bilar heller!!

Såg f.ö också en sopis i Solna idag dock ej "In action"

jag sopade farsta trafikskolas övningsbanor igår...å det e ju ett litet vårtecken=)

Sen är det bra om det kommer ett rejält regn och sköljer bort det fina dammet.

Annars är ju Åkersberga ett föredöme på att inte ta bort gruset.:tummenupp Visst på de större vägar som kan tänkas grusas brukar det tas bort, men i de centrala delarna brukar gruset ligga kvar allt för länge :gnissla.

Annars är ju Åkersberga ett föredöme på att inte ta bort gruset.:tummenupp Visst på de större vägar som kan tänkas grusas brukar det tas bort, men i de centrala delarna brukar gruset ligga kvar allt för länge :gnissla.

Hahah...Ja det kan jag tänkta mig alltså!! Trött mössor hela bunten här:P

Svårt att säga Sthlm med tanke på att alla kommuner sköter sitt egna underhåll av vägnätet.
I Sollentuna har de inte börjat än men tror det drar igång vilken dag som helst nu. Inne i city har de väl redan börjat för några dagar sedan...

Okej vilket betyder att ni alla rullar ut vilken dag som helst om ni inte redan gjort det?? :)

Körde i helgen och det var GRYMT! Kommer inte ha tid att köra igen förrns på söndag men det ska visst bli kallt i helgen så passa på att kör idag. Var ett gäng som skulle köra från Skogis idag tror jag!

Körde själv både i lördags och söndags, mestadels småvägar. Alltså, nog fan låg det både grus, slask och stundtals isbeläggning på vägen, men det var bara ta det lugnt så gick det fint. Inte läge att lägga ner hojen i kurvorna, men att ut och snäll-köra går fin fint! :tummenupp

Sen kan jag tillägga att i söndags var totalt 4'e gången jag kört hoj efter uppkörningen i höstas, så 0 erfarenhet med andra ord...klarade jag det gör du det med, så ut och kör nu! :banana

Såg någon lirare idag som gick omkull i gruset. Nyblästrat skinnställ och något mer begagnad hoj blev resultatet. Väntar med leken tills det blir lite borstat.

Körde själv både i lördags och söndags, mestadels småvägar. Alltså, nog fan låg det både grus, slask och stundtals isbeläggning på vägen, men det var bara ta det lugnt så gick det fint. Inte läge att lägga ner hojen i kurvorna, men att ut och snäll-köra går fin fint! :tummenupp

Sen kan jag tillägga att i söndags var totalt 4'e gången jag kört hoj efter uppkörningen i höstas, så 0 erfarenhet med andra ord...klarade jag det gör du det med, så ut och kör nu! :banana

Hehe jo absolut.. Klart man kan göra.. Mitt problem är bara att min hoj står hos handlaren fortfarande och har inget garage på hemma plan! Därför vill jag inte ta ut den för tidigt.. Iof klarar den ju att stå ute f.r.o.m nu.. Tror att minusgraderna är borta även på nätterna nu men ändå!

Haha, roligt att se alla dessa trådar som dyker upp. Hela sporthoj.com bubblar. Lite som kor som står och väntar på att bli utsläppta på grönbete =) lol

By the way så väntar jag själv tills vägarna garanterat är isfria och sopade. Tycker inte det är roligt om man är halvrädd i varje kurva för att det ska ligga tokmycket grus eller risk för att det ska vara en isfläck bakom nästa krön. Blir inte så rolig körning då imo. Men det är ju jag.. ;)

Haha, roligt att se alla dessa trådar som dyker upp. Hela sporthoj.com bubblar. Lite som kor som står och väntar på att bli utsläppta på grönbete =) lol

By the way så väntar jag själv tills vägarna garanterat är isfria och sopade. Tycker inte det är roligt om man är halvrädd i varje kurva för att det ska ligga tokmycket grus eller risk för att det ska vara en isfläck bakom nästa krön. Blir inte så rolig körning då imo. Men det är ju jag.. ;)

Då är det långt kvar tills din säsong börjar då? Isen försvinner nog snart men ALLT grus brukar nog inte vara borta förens i mitten av maj?:P

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park