När behövs "rakskuren" primärdrivning på GSX 1100 ?

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Hur mycket kan man belasta orginal primärdrivning på en GSX 1100 innan sidokrafterna blir för stora? Byta till "rakskuret" är ju en betydande kostnad och hur är det när veven redan är svetsad? Går det att slipa bort och pressa isär igen eller är det ny vev som gäller?

/Ingvar
 
IngvarB skrev:
2189420 Hur mycket kan man belasta orginal primärdrivning på en GSX 1100 innan sidokrafterna blir för stora? Byta till "rakskuret" är ju en betydande kostnad och hur är det när veven redan är svetsad? Går det att slipa bort och pressa isär igen eller är det ny vev som gäller?

/Ingvar
Förståsigpåarna brukar säga 180hkr,det går att fixa rakskuret på en svetsad vev.
Passa även på att balansera vevstakar om detta ej redan är gjort.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top