När börjas det!!!!!!!

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Som sagt när ställer ni på mc:n och när planerar ni att börja åka?
Själv har jag åretrunt försäkring och eftersom hojen skall upp på rullande landsväg 1 april så tänkte jag nog ut (om vädret tillåter) på första turen i påskhelgen. (9-12 april)

För mig börjas det när rätt omständigheter inträffar = >10 grader C, solsken, inte våt vägbana. Detta borde ske snart... hoppas.

//P

Hojen påställd året runt så man kan ut å åka så fort det är torrt eller man inte kan vänta längre. :yoparty
aRWe skrev:
eftersom hojen skall upp på rullande landsväg 1 april
:confused: Nån egen fixide eller?

Ses på station dårå...

FredR1k skrev:
Hojen påställd året runt så man kan ut å åka så fort det är torrt eller man inte kan vänta längre. :yoparty

:confused: Nån egen fixide eller?

Ses på station dårå...
Byter man avgassystem, luftfilter så bör man sätta på en PowerCommander och har man gjort detta så bör man köra den på rullande landsväg för att ställa in hojen (mappa) optimalt. Har sett kurvor på en omappad och en mappad hoj och om den omappade hojens kurva ser ut som börsens :D så ser den mappade hojens ut som en liten böjd kurva =alltså så rak som möjligt.

aRWe skrev:
Byter man avgassystem, luftfilter så bör man sätta på en PowerCommander och har man gjort detta så bör man köra den på rullande landsväg för att ställa in hojen (mappa) optimalt. Har sett kurvor på en omappad och en mappad hoj och om den omappade hojens kurva ser ut som börsens :D så ser den mappade hojens ut som en liten böjd kurva =alltså så rak som möjligt.

Hehe, nu trilla poletten ner...rullande landsväg... :kocko hängde inte riktigt med där. Klart du ska tjuuna! :tummenupp

Det dröjer tyvär :död väntar delar från amerikat plus bromslangar som ska spunnas med stål :hihi (sitter inga slangar på hojen) mm men jag åker gärna bakpå er , det blir liksom lättare för er att slanga då eftersom det blir mer tyngd bak på hojen :tungan

Stälde på hojen förra veckan har varit ute 3 gånger å gasa lite lätt. :yoparty :tungan

Så snart hojen e lackad... sen blire ut och brumma.... :tummenupp

Somliga har det bra, en annan fick bara varm köra hojen på garage uppfarten.
Nu skall det jagas försäkring..... :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Blir troligen i början av nästa månad:) Då SKA det vara fint på vägarna annars ska SMHI få brevbomber :tungan :hihi

JAG HAR SETT EN SOPMASKIN IDAG!!!

broddwaycomp.jpg

RG skrev:
Det var absolut inte meningen att retas :D
Kan tillägga att det var ruskigt skoj att åka lite :banana

*/ ?>
Back