När börjar man åka MC på våren?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! Enda som gäller är att man har grepp, naturligtvis får man anpassa farten efter väglaget. Kalla däck på iskall vägbana är naturligtvis inte världens bästa kombination. Alltså kör man därefter! För övrigt är det väl mest en kostnadsfråga, när försäkringen kostar 2500:- / månaden ställer man ju inte gärna på hojen fööör tidigt!Ska ställa på min i mitten av mars igen, körde tills början av december i vintras. Då var det lite småkallt faktiskt.....

Lycka till med hojkortet och du...lär dig stava lite bättre kanske?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har hört att Aprilia fick sitt namn när man märkte att vägenskaperna var så dåliga och känsligheten för kyla så hög så att hojarna absolut inte kunde framföras förrän efter april, stämmer det? :tungan
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
bikerwoman skrev:
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! Enda som gäller är att man har grepp, naturligtvis får man anpassa farten efter väglaget. Kalla däck på iskall vägbana är naturligtvis inte världens bästa kombination. Alltså kör man därefter! För övrigt är det väl mest en kostnadsfråga, när försäkringen kostar 2500:- / månaden ställer man ju inte gärna på hojen fööör tidigt!Ska ställa på min i mitten av mars igen, körde tills början av december i vintras. Då var det lite småkallt faktiskt.....

Lycka till med hojkortet och du...lär dig stava lite bättre kanske?

Du med kanske?
 

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Ort
192 78 Sportholm
Hoj
TL1000S
Micke_Lindstrom skrev:
Jag var nyss ute på årets första hojtur""
""Dessutom har jag köpt ett nytt skinnställ som jag ville "provköra".

Micke, Hoppas både ditt nya ställ och du höll :lol

Känns en evighet till med torr asfalt och hojåka men när man läser så underbara inlägg som "15 mars" blir man ju överlycklig. Det är ju bara en dryg månad kvar

:tummenupp
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Var ute för första gången idag för i år! Efter mekande och jävulskap går den som en klocka :)
Körde 5 mil :yoparty
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
demo1 skrev:
Hej undrar när sessongen börjar i vanliga fall? Inga svar som "när snönn smällt" tack!

Hojsäsongen kring Tokholm brukar komma igång på allvar i slutet av april, men en del är ute så fort det är torrt och plusgrader, och andra hela vintern, men att kalla det "hojsäsong", nja... :va alla tycker nog olika, och beror på hur mycket "solskensåkare" man är... :D

2003 bjöd på en härlig helg redan i slutet av mars. Söndag 23 mars var det KANONväder, så vi blev ett helt gäng som startade säsongen med en runda upp i Roslagen, lite bilder mm här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2804&page=2 Hmmm, blir ju riktigt körsugen, hög tid få ihop hojen!

Men... sedan dröjde det, åtminstone för mig, ända fram till påsk (runt 20 april) innan det blev helgväder för något mer åka... :(

Så.. ha hojen klar till i mars, men räkna med att det dröjer till mitten/slutet av april innan det börjar dra igång på allvar.

/B
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
berggren_martin skrev:
Har hört att Aprilia fick sitt namn när man märkte att vägenskaperna var så dåliga och känsligheten för kyla så hög så att hojarna absolut inte kunde framföras förrän efter april, stämmer det? :tungan


:tummenupp Där fick du till det! Jag tar gärna en släng av sleven men det var inte din stavning jag klagade på!
 

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Ort
Sweden, Stockholm
Hoj
R1 03 Röd STULEN
bikerwoman skrev:
Vad stavade jag fel? Kan du vara snäll och visa mig?
Tycker att vi kan skapa en alldeles egen tråd, där bara sådana som stavar helt korrekt får diskutera i. Då kanske de kan vara alldeles glada i sin (lilla) utopi. Detta med tanke på att vi alla vet att det viktiga är hur man stavar, inte vad man menar. :va
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Wuushu skrev:
Tycker att vi kan skapa en alldeles egen tråd, där bara sådana som stavar helt korrekt får diskutera i. Då kanske de kan vara alldeles glada i sin (lilla) utopi. Detta med tanke på att vi alla vet att det viktiga är hur man stavar, inte vad man menar. :va

Språket är viktigt :mattias
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
bikerwoman skrev:
Vad stavade jag fel? Kan du vara snäll och visa mig?
Skulle inte ens ha svarat på ditt inlägg om det inte varit för ditt spyiska inlägg i slutet angående stavning. Men kör med samma stil som du och kan informera dig om att ditt inlägg innehåller för många vokaler efter varandra och sen verkar det som om din mellanslags tangent är trasig. ”fööör tidigt!Ska” Nu har du såklart skrivit flera ”ö” med flit och troligen bara missat mellanslag, man varför hacka ner på någon som skriver lite fel.

Och som så många gånger tidigare har samma diskussion varit på tavlan, varför inte bara ha lite överseende?

Dags för mer vin! :fyllisar
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Frågan är varför man slutar köra på hösten!!!
 

Bifogat

  • PICT0767.JPG
    PICT0767.JPG
    114.6 KB · Visningar: 61

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
rougie skrev:
Skulle inte ens ha svarat på ditt inlägg om det inte varit för ditt spyiska inlägg i slutet angående stavning. Men kör med samma stil som du och kan informera dig om att ditt inlägg innehåller för många vokaler efter varandra och sen verkar det som om din mellanslags tangent är trasig. ”fööör tidigt!Ska” Nu har du såklart skrivit flera ”ö” med flit och troligen bara missat mellanslag, man varför hacka ner på någon som skriver lite fel.

Och som så många gånger tidigare har samma diskussion varit på tavlan, varför inte bara ha lite överseende?

Dags för mer vin! :fyllisar

Jag håller fan med dig. När man skriver på datorn kanske man inte tänker på om man missat en tangent eller två sen finns det de som inte kan stava så korrekt alla gånger, men spela roll man förstår va människan vill säga. Tråkigt att höra negativa inlägg på ett så bra forum!
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Min säsong började idag ,slutade några dar innan jul . En del som jag kör med vill helst ha 20 grader och solsken. Snö får man väl rätta sig efter om man inte har dubbdäck. Gäller det temperaturen så är allt över 0 grader lyx, själv anser jag att den absoluta nollpunkten för Mc körning går vid -30grader, då domnar inte bara fingrarna utan hela armarna. :hihi
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top