när började ni köra rr?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
har funderat ett tag nu på att köra lite rr. inget seriöst då utan möjligtvis lite r600. Men man börjar ju komma till åren och undrar därför när började ni köra rr? vilka åldersgrupper kör r600 idag? För mig blir det inte aktuellt förrän tidigast 2006 möjligtvis 2007.

Tacksam för svar.

1990 som 20åring, körde 750B som det hette då tom -92.
sen comeback -99 -->

Last edited:
Jag började när jag var 22. Sen slutade jag när jag var 24. Sen började jag lite igen när jag var 29. Sen slutade jag vid 29 igen. Jag blir nog aldrig nåt.

Edit: Fast jag går nog en licenskurs i år igen. Det är aldrig försent att ge upp.

2002 som 40 åring, definitivt för sent för att bli snabbast :död

Första racet på hösten 1999, då var jag visst 35 år... hmmm.... oj... huuuu... :gråta För B-förarna i tiden! :tummenupp

RR Start

Tog B-licens 1990 var då 19 år, klassade upp mig efter två race men körde b-säsongen ut.
Körde 750std 1991 med blandade resultat.Körde sen samma klass 1992 och slutade total 8:a i sverige det året.....sen var det ebb i kassan och ingen mer racing för mig...på bana i allafall. :tummenupp

Mad Moose skrev:
Tog licensen våren 2002 och började också min rr-karriär senare på sommaren.

Är du riktigt säker? Jag har bildbevis på en Mad Moose på en gulgrön Kawa i regnet på Sviestad. De är från hösten 2002.

Bifogat

• Gulkawa.jpg
    Gulkawa.jpg
    99.8 KB · Visningar: 109
Suzuki Matte skrev:
Tog B-licens 1990 var då 19 år, klassade upp mig efter två race men körde b-säsongen ut.
Körde 750std 1991 med blandade resultat.Körde sen samma klass 1992 och slutade total 8:a i sverige det året.....sen var det ebb i kassan och ingen mer racing för mig...på bana i allafall. :tummenupp
hm,, lite samma år som mig där,,, vem e du?

prova köra en tävling 125std 1998 på en gammal nsr kom näst sist...(skyller på att orginal fram däcket satt på från 1989)
prova igen 2002, körde 2 tävlingar r600 klota bägge från en 6;e och en 7;e plats.....
resten kan ni..

Mattias skrev:
Jag började när jag var 22. Sen slutade jag när jag var 24. Sen började jag lite igen när jag var 29. Sen slutade jag vid 29 igen. Jag blir nog aldrig nåt.

Edit: Fast jag går nog en licenskurs i år igen. Det är aldrig försent att ge upp.

hörrödu! :fatta! nu tror jag att du har glömt bort varför du ska ta licens igen. du skulle ju lära mig hur man gör när man kör snabbt och vinner.

anja skrev:
hörrödu! :fatta! nu tror jag att du har glömt bort varför du ska ta licens igen. du skulle ju lära mig hur man gör när man kör snabbt och vinner.
tror det verkar som att man inte kan bli för gammal för att börja. Men vilka åldrar kör r600 idag? någon som vet?

brinckis skrev:
tror det verkar som att man inte kan bli för gammal för att börja. Men vilka åldrar kör r600 idag? någon som vet?

För nåt år sedan var snittåldern runt 28-29 har jag för mig..

Tog licens 1979, körde ett (eller två?) race på en ruskigt svårkörd 125cc racer som varvade upp till 16500 rpm...
Ett par race 1981 på Kawa 1000 och TZ350 (som faktiskt var i samma klass på den tiden "stor debutant").
Skulle sluta -82, sålde 350´n men ångrade mig o köpte en TZ250, var på pallen några ggr och klassade upp mig.
Bytte till Kawa 1000 R o körde Superbike (Stor standard), stog på öronen överallt, hojen mest lik ett russin. blev dyrt o jag tappade sugen.

Köpte en TZ 250 1986 körde ett race det året och ett året därpå, sist o näst sist om jag inte minns fel. Sålde den.

Blev förståndig, ägde ingen mc, skaffade familj, blev tråkigt, fyllde 40.

Köpte kraschad R1, lagade den och körde juli-02 till juni-03, blev ännu något förståndigare, insåg att med min attityd o körsätt skulle det snart gå åt hel-ete. Sålde.

Köpte en "bortglömd" TZ 250 -95, ny i kartong.
Motionerar den på Sviestad regelbundet, något race ibland, placerar mig, är glad.

Visserligen är jag äldre än de flesta, men känner mig yngre än jag är...

Så skit i åldern, den är mest en attityd. Kör o ha skoj när du kan.

/ Pelle

oFFkeFF skrev:
För nåt år sedan var snittåldern runt 28-29 har jag för mig..

Är 27år och skall ta licens 9:e aprill och sedan är min kariär igång :banana

Debuterade som 42-åring 2002.
Körde en full säsong 03 och blev A-förare.
Körde en ännu fullare säsong 2004 och blev nia (!) en gång i std 600.
Nu när jag är 45 så tänkte jag 2005 samköra STCC och att bli farsa till min tredje unge... om det går att få ihop... men det gör det säkert!! :banana

Medin skrev:
Är 27år och skall ta licens 9:e aprill och sedan är min kariär igång :banana
Är 28 år och skall ta licens 9:e april... blir väl mest träningar på vår och försommaren o sen får vi se om man fått upp nån fart. :död I så fall blir det nog nåt b-rejs + nåt erf

Började förra året (tog licens) och körde en tävling... kraschade hojen ganska ordentligt med...
Detta året kommer jag ha mer o ge..
Vi får väl se..

*/ ?>
Back