när började ni köra rr?

Åldern är det minsta problemet...

Själv körde jag några tävlingar med bla std rd 125 samt rd 350 på 80-talet (tog licens 83 vid 17 års ålder) och slutade helt med all mc åkning 1990 pga inga pengar (vanligaste orsaken fm jag!).

satt på kontor & jobbade & drömde om RR i 14 år tills jag 2004 tog licens igen och för 1:a gången körde en fyrtaktare.
hade inte suttit på en hoj på 14 år...
kvalade in som 5:a på 1:a racet/kvalet (r600) i a-torp (var nervös för att inte kvala in!) och körde av 3 ggr i racet.

drömmer fortfarande om den dagen jag korsar mållinjen på Isle of Man... den kommer... snart!!!

men man vänjer sig och det går bättre & bättre, fast man ska köra för att det är kul och för att man träffar en massa väldigt trevliga och roliga vänner ute på tävlingarna.

surfa gärna in på min egen site: www.realroadracing.se

ha de bra alla racingfreaks,

Joakim

Körde bana med hoj för första gången på min 30-årsdag. hann 2,5 varv innan jag klotade.... tog licens.... racedebut i år - om jag lyckas kvala in :)

Mattias skrev:
Är du riktigt säker? Jag har bildbevis på en Mad Moose på en gulgrön Kawa i regnet på Sviestad. De är från hösten 2002.

Nej jag skrev fel. Bilden är mycket riktigt från hösten 2002. Jag fick prova att köra ett licenspass på Sviestad, tror att det var det sista för säsongen. Då hade jag ännu ingen licens men hade köpt mig en färdig racehoj som jag senare skulle köra tre tävlingar med sommaren 2003. Det var alltså våren 2003 jag tog min licens. :)

På bana första gången 2003, Midlanda. Andra gången var också 2003 då jag tog licens, Midlanda. Sen började jag racerkarriären 2004.

Började som amatör -03, 21år gammal
r600 -04, fortsätter där -05

Mattias skrev:
...Edit: Fast jag går nog en licenskurs i år igen...
Äntligen! Jag blir nästan rörd till tårar (men bara nästan, jag gråter aldrig över en karl). Det känns som ett stort slöseri med ehh, ja liksom vad ska man säga, liv? Har man ett sånt genuint intresse för RR som du har är det ett slöseri om man inte hänger sig åt det på ett eller ett annat sätt. Detta får vi fira med en åktur på Skatungen i vår.

Augusti 04 tog jag licensen. Det blev 1,5 tävlingar 04. Det MÅSTE gå bättre i år än det gjorde förra året :D

Hagster skrev:
Augusti 04 tog jag licensen. Det blev 1,5 tävlingar 04. Det MÅSTE gå bättre i år än det gjorde förra året :D

Well... Det kan inte gärna gå sämre, va?

Teddy skrev:
Äntligen! Jag blir nästan rörd till tårar (men bara nästan, jag gråter aldrig över en karl). Det känns som ett stort slöseri med ehh, ja liksom vad ska man säga, liv? Har man ett sånt genuint intresse för RR som du har är det ett slöseri om man inte hänger sig åt det på ett eller ett annat sätt. Detta får vi fira med en åktur på Skatungen i vår.

Jo, jag känner väl likadant ungefär. Jag provar gärna Skatungen! Riktig räser vore skitkul att testa.

R2 skrev:
hm,, lite samma år som mig där,,, vem e du?

Jag är killen som körde i från dig...hmmmm skämt och sido. :D

Jag körde en Gsxr 750 som var Grön , gul och vit, jag ser en bild från den tiden och på den bilden har cykeln nr 8 så jag tror det är från 1990.
Jag heter Mattias Eriksson och körde för Enabygdens MCK från Enköping.

Tog licensen i April 2004, då var jag 17
Började i 125junior och är nu A-förare och kommer köra 125R 2005!!

Last edited:
Nu frågade han hur gamla ni var och inte vilket år ni började.
Jag körde mitt frösta race som ung 30 åring 2003 och körde några race i år som 31 åring.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa