När är man för gammal för sporthoj?

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Farsan är snart 54 och kör en R1 -09 (klart han ska vara värre än grabben...). Hänger med och kör bankörningar och drar sig inte för att bomba på en tisdagskörning. Skitkul att kunna dela ett intresse så! :)
Trevligt!
Själv är jag som din far 54. Även för mig är det 100% uteslutet med nåt annat än en modern sporthoj!
Och inte att fisköra med...:3freak
(Min farsa kör en VFR1000 :tummenupp )

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Jag åker 11/7-hem 2/8,vi kanske kan ta en kaffe på Devils Corner:tummenupp

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Då var du nog där tillsammans med ngra av våra deltagare varav en åker sjukt fort när han väl vill. Jon, en satans trevlig "gubbe" på ca. 62 bast om jag minns rätt. Skall man hänga på honom för o ge lite feedback (på våra kurser) får man satan i mig ligga i, den saken är klar.

Minns jag rätt gled han runt Gotland ring i fjol på 1:30,5 eller något liknande med sin S1000RR. Han åkte väl ner till Spanien för o tjyvträna gubbjäkeln!:D Han har ju inget mer för sig än att göra sådant som är kul då han är pensionär. :yoparty

// Niklas

Första gången jag var med så jag kände ingen och kommer aldrig ihåg namn.
Det var en "kille " runt 60 med en gul Ducati bakom mej i depån, körde visst Bott.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
finns det nån under 30 på det här forumet längre?

Jag är bara tjugåfem :)

Farsan skaffar nog hoj i sommar, och han är 62.
Han har haft körkort sen han fick det med bilkortet och kört regelbundet på lånade motorcyklar.
Men nu när hans kusin ska sälja sin Japs-glidare så tror jag allt det blir köp :tummenupp

Han tjatar hela tiden om att få prova Kawagustan med men jag har inte vågat låna ut den då den knappt svänger med styrdämparen ;P

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Så fort man börjar argumentera för att man enbart ska köra sporthojar på bana för att det är så farligt att köra i trafiken, då har man blivit för gammal för att inneha en sporthoj :ajjabajja

Det lite lustiga i detta påståendet är att det är exakt så många väldgt snabba tävlingsförare i roadracing resonerar! :rolleyes:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Första gången jag var med så jag kände ingen och kommer aldrig ihåg namn.
Det var en "kille " runt 60 med en gul Ducati bakom mej i depån, körde visst Bott.

Finns flera förare i BoTT som passerat gubbstadiet för länge sedan och idag är i så pass mogen ålder att de förstått vikten av att ha kul o njuta/leka medan man fortfarande kan. En av dem är vår käre klubbkamrat Börje Andreasson som blir 59 bast i år och är ungdomen själv personifierad! :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Där ser man!:)

Ja farsan kör iof också (68 barr) och va i italien med hojen föra sommarn, men han kör japs touring/custom och argumenterar fortfarande för att allt över 100hk är onödigt.. Ska försöka få honom att pröva gixxern så får vi se om han ändrar sig :D
Jag är bara tjugåfem :)

Farsan skaffar nog hoj i sommar, och han är 62.
Han har haft körkort sen han fick det med bilkortet och kört regelbundet på lånade motorcyklar.
Men nu när hans kusin ska sälja sin Japs-glidare så tror jag allt det blir köp :tummenupp

Han tjatar hela tiden om att få prova Kawagustan med men jag har inte vågat låna ut den då den knappt svänger med styrdämparen ;P

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Hoj
Jättegammal R6
Bland det dummaste jag sett, åldern är oväsentlig. Själv är jag snudd på 60 och har precis skaffat en gammal R6:a som väsentligen kommer att användas till bankörning. Det där med posörfaktor och dylikt struntar jag i, det viktiga är att ha roligt och det har man när det svänger och när man kan utvecklas.

Bland banåkarna finns många som är äldre än jag, t.ex. min "mentor" Bengt och som kör imponerande bra.

Låt oss strunta i åldern och ägna oss åt det vi gillar, oavsett vår ålder!

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Vid en bankörning på Knutstorp för några år sedan var det en dansk herre, något korpulent och dryga 60 bast, med och körde i gruppen för oregistrerade hojar. Själv körde han en 888 Corsa(köpracern) från början av 90-talet medan de andra, som var i "aktiv ålder", körde 916/996 eller 999 racers.

Trots något svagare material körde han ifatt de flesta och var bland de absolut snabbaste på banan :rock

Man är inte äldre än vad man känner sig :)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Gammal 50+,,, ska du ha stryk. :) Jag är 50+ och åker 1,02,50 på Sviestad, men åldern har gjort att de idiot körningarna på landsväg inträffar inte lika ofta nu.
Jag tycker ofta att det gamlingarna som åker fort på bankörningarna.:såjaponken

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Min farbror som är 67 köpte en zx10r -11 till förra säsongen, innan körde han R1 -02 som han ägt sen ny. I somras va vi bägge flera gånger på Fivers bankörningar i Anderstorp och jag blir hjälplöst efter vilket jag hoppas rätta till i år :) åldern styr enligt mig inte vad man ska köra, bara man själv trivs med de man har!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Min körskolelärare var väl 63 när jag började köra med han. Då körde han en ny R1:a med helsystem, PC och hela altet. Han kör fortfarande sporthoj, och måste närma sig 70.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
......Själv körde han en 888 Corsa(köpracern) från början av 90-talet medan de andra, som var i "aktiv ålder", körde 916/996 eller 999 racers.

Trots något svagare material körde han ifatt de flesta och var bland de absolut snabbaste på banan...
Har bevisats många ggr. Är det en bana som svänger en hel del och utan alltför långa rakor kör en motard med 60hk lika snabbt eller snabbare än de flesta som kör R1 med 180hk (eller vad det nu är i dem).

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Min farbror som är 67 köpte en zx10r -11 till förra säsongen, innan körde han R1 -02 som han ägt sen ny. I somras va vi bägge flera gånger på Fivers bankörningar i Anderstorp och jag blir hjälplöst efter vilket jag hoppas rätta till i år :) åldern styr enligt mig inte vad man ska köra, bara man själv trivs med de man har!
Vi lär synas på Torpet, det är där jag håller till när jag vill ha skoj;)
Hoppas på att sänka varvtiden från ca: 2 min till 1:55.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...