När är det dags?

Clemens

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
En snabb
Har bott med en tjej ett tag...
Var bra i början.
Jag tycker mkt om henne.
Men jag börjar undra...
Utifrån manlig å kvinnlig synpunkt; jag vill höra nåt.
Vi e sambos.
Jag jobbar då å då, hon studerar.
Hittills har jag aldrig haft nån form av mat på bordet när jag kommer hem.
Jag Försöker ha det åt henne minst 2 ggr / vecka.
Hon är alltid, ALLTID!!!! förbannad på mig om jag tar några öl med mina polare å blir lagom mojsig.
När hon blir full är allt ok...
Visst, jag har gjort (nästan) bort mig, men ändå.(Har aldrig varit otrogen el nå sånt, bara varit trött... å lovat henne min trohet...)
Men om hon e full så är jag lovligt byte; att säga onda saker verkar bra.
Hon får bestämma hur det ser ut, hon bestämmer hur vi ska träffa andra, men dock...

Lässte ni "men dock" ?

Jag är friare än jag vatt tidigare med andra tjejer, jag FÅR träffa mina polare.
Men fan...
Jag kan t.o.m. dansa polka i läder om hon bara vill ge mig en liten indikation av att hon också vill ... leka... Jag är verkligen van vid att leka, ska jag satsa på denna tjej????
Jag älskar henne jättemkt, men inte ens en liten grej vill hon bjuda på...

ja, prata med henne, förklara hur du känner och hur du tänker, det finns bara ett sätt att få ett lyckat förhållande, och det är att prata med varandra.
Hon kan slå ifrån sig och tycka du e dum, men då har hon bara bevisat att hon inte är mogen för att "slipas" samman med dig. Dessutom är hon väldigt egoistisk och har bristande självkritik om hon inte förstår vad du menar när du förklarar för henne hur du anser att det ligger till.
Alla människor har någon form av empati-kapabilitet, så hon förstår säkert om du bara pratar med henne, förklara på samma gång att du älskar henne och att du vill fortsätta vara tillsammans med henne, skriv en dikt innan och lägg på ett ställe där du vet att hon kommer att upptäcka den, komplettera gärna med en ros. :yoparty då är hon lagom uppmjukad inför samtalet.

Det är ingen idé att prata med henne om detta om hon är på dåligt humör eller om ni är osams.

Been there, done that! Exet blev sur såfort jag ville göra nånting utan henne, och det va verkligen ALLTID så. Jag försökte prata med henne men det gick inte och nu är jag singel. :D

Mitt råd är att försöka prata med henne, går inte det så är det bara att avveckla fortast möjligt.

EBS skrev:
Been there, done that! Exet blev sur såfort jag ville göra nånting utan henne, och det va verkligen ALLTID så. Jag försökte prata med henne men det gick inte och nu är jag singel. :D

Mitt råd är att försöka prata med henne, går inte det så är det bara att avveckla fortast möjligt.

Håller med! Varit i samma situation... Allt börjar bra, hon har vänner hon träffar, intressen hon pysslar med..... Men.... efter ett tag så har hon avvecklat alla vänner och intressen.... och kvar finns bara lilla fastkedjade jag som är hennes allt!! Utan mej har hon inget.... och vad kan man då göra utan sura miner, gråtande flickvän och förstörda kvällar??

Avsluta genast!

Jag instämmer med alla andra prata, prata, bla, bla.

Eftersom hon verkar bli sketa arg på dig när hon dricker så verkar det inte som om någon av är er är sådär jättenöjda med förhållandet som det ser ut just nu. Ni måste snacka och se vad det är som inte funkar ordentligt enligt er båda.

Hon kanske ser det som din uppgift att fixa maten medans hon tvättar/ städar / diskar / eller gör allt det där andra roliga.

Vad pluggar hon? Det finns många utbildningar som kräver mycket mer än ett vanligt arbete.

Eftersom det verkar som om du är villig att satsa på förhållandet så finns det bara en sak - Bit i det sura äpplet och prata känslor med henne.

Steg 1: Diskutera med henne hur du känner.
Steg 2: Vänta ett par veckor och se.
Steg 3: Be henne dra åt helvete.

Tips: Läs den här boken, låt sedan henne läsa den...
Blir det ingen förändring sen... Dumpa, hon är oförbätterlig...

Läs mer på:

http://www.fivelovelanguages.com/

Allvarligt... har man läst den boken är man betydligt bättre förberedd i alla förhållanden...
Man får sig många tankeställare och förstår hur partnern och även andra människor tänker känslomässigt!

Edit: stavar som en spann skit...

Bifogat

• 5love_orig.jpg
    5love_orig.jpg
    7.4 KB · Visningar: 21
Prata med henne om vad du känner. Precis det du tar upp här.
Det är värdelöst med en partner som inte tillåter en att leva sitt eget liv.

Clemens skrev:
Hon är alltid, ALLTID!!!! förbannad på mig om jag tar några öl med mina polare å blir lagom mojsig.

Känner igen dom där punkterna :huvet

Gör man inget åt saken så blir man en riktig jävla toffel som sen aldrig träffar sina polare när det är öl-dax. Jag fick ångest och var hellre hemma och sket i att dricka med polarna för att slippa tjat. Det kändes ändå inte som om man hade kunnat slappna av. Inte speciellt bra...

Låter som om ni borde ta ett allvarligt snack.

Prata, säg att hon får en chans, ge henne en till o dumpa henne sen

Clemens skrev:
Var bra i början.

Hon får bestämma hur det ser ut, hon bestämmer hur vi ska träffa andraQUOTE]

Tråkigt att läsa, delar ni några gemensama intressen?, åker motorcykel ihop?.
Klart att karln ska ha en öl efter en hård arbetsdag :gnissla

Ska inte ge några råd om rätt eller fel men kärlek är svårt. Är hon deprimerad över något, fråga hur hon egentligen mår, det kan vara något som hon inte har berättat (problem i skolan, ekonomi etc).

Håller :tummenupp för att det går bra.

/Lena lycklig med 2fast4some!.

Last edited:
Hade en diskussion idag med en vän till mig som lider av exakt samma problem. Jag har inte träffat honom på 5 månader för att han har dåligt samvete över att hans brud blir grinig/ledsen av "ensamhet".

Trodde det var ett fjortissyndrom, nått man växte ifrån.

1. Prata med henne
2. Blir hon förbannad och vägrar lyssna; sälj skiten!

Har varit i exakt samma sits och det är inget förhållande, det är något annat som jag inte lyckats namnge än... helvetet kanske?

eisbaer skrev:
Hade en diskussion idag med en vän till mig som lider av exakt samma problem. Jag har inte träffat honom på 5 månader för att han har dåligt samvete över att hans brud blir grinig/ledsen av "ensamhet".

Trodde det var ett fjortissyndrom, nått man växte ifrån.

OJ, jag har visst blivit likadan.. :huvet Vet inte vad jag har blivit grinig för egentligen förrän nu.. Men du slog huvudet på spiken, tänkte efter lite när jag läste det och det är minsann ensamheten som spökar. Man känner sig åsidosatt av någon anledning. :kocko
Vill självklart att min pojkvän ska träffa sina kompisar, jag träffar ju mina. Lika för båda...

Annars är mitt enda tips att prata, vet själv att det kan vara svårt att ta upp saker man stör sig på, men det blir bättre i längden. Förhoppningsvis.

Har varit i ett liknande förhållande förut... Om inte det hjälper att prata så är det nog bara en utväg kvar..

Bara du ger fan i min nuvarande gumma! Numer, inget gnäll, tjafs, eller barnsligheter. När jag pratar med henne så måste man ibland tänka efter om det verkligen är en tjej jag pratar med! Inget onödigt skrik eller konstiga påhopp/hot...

Lycka till!!!

Usch... Känner igen mig så väl i det där. Har levt i ett förhållande som var ett rent helvete... :(
Killen tillät inte att jag träffade några vänner. Bara honom. Och gjorde jag inte som han sa så fick jag ett helvete. Åkte jag inte till han så hotade han med att ta livet av sig. Dum som jag var så bodde jag ihop med han i över två år. Trots psykisk och fysisk misshandel. :gråta Vet än idag inte vart jag fick modet ifrån att bryta mig ur skiten...
Det va längesen det hände. Men jag har fortfarande djupa ärr i själ och hjärta som jag inte blir av med... :( Har jättesvårt att lita på killar...

Hoppas att det löser sig för er! Lycka till!!! :tummenupp

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Usch... Känner igen mig så väl i det där. Har levt i ett förhållande som var ett rent helvete... :(
Killen tillät inte att jag träffade några vänner. Bara honom. Och gjorde jag inte som han sa så fick jag ett helvete. Åkte jag inte till han så hotade han med att ta livet av sig. Dum som jag var så bodde jag ihop med han i över två år. Trots psykisk och fysisk misshandel. :gråta Vet än idag inte vart jag fick modet ifrån att bryta mig ur skiten...
Det va längesen det hände. Men jag har fortfarande djupa ärr i själ och hjärta som jag inte blir av med... :( Har jättesvårt att lita på killar...

Hoppas att det löser sig för er! Lycka till!!! :tummenupp

// Lena
kram,det finns bra killar oxå.Min dam tycker att jag e för ointresserad. :tungan men jag lurar henne,när hon minst anar det så kommer den goa attacken.Då får hon kramar tills hon inte orkar mer.

mia83 skrev:
OJ, jag har visst blivit likadan.. :huvet Vet inte vad jag har blivit grinig för egentligen förrän nu.. Men du slog huvudet på spiken, tänkte efter lite när jag läste det och det är minsann ensamheten som spökar. Man känner sig åsidosatt av någon anledning. :kocko
Vill självklart att min pojkvän ska träffa sina kompisar, jag träffar ju mina. Lika för båda...

Annars är mitt enda tips att prata, vet själv att det kan vara svårt att ta upp saker man stör sig på, men det blir bättre i längden. Förhoppningsvis.

Jag anar att svartsjuka har mycket med dåligt självförtroende att göra. Tror det är svårt att träna eller prata bort det.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back