Näääära nu GOTLAND RING :)

Men shit va alla åker tidigt.
Jag vill också åka nu! Men själv måste man jobba och vänta tills åtta färjan.

Hej hej så länge.

RocketQueen skrev:

Hej hej så länge.
Lugn... :pannkyss Vi är fler som åker med 20-färjan! Yasha och Bonjin, vågen och cl (?) tex! CU! :yoparty

RocketQueen skrev:

Hej hej så länge.

Peter "Fireblade" och jag åker också med 20 färjan //Ida :)

Det regnar ju fan småspik i stan nu, blir kul o sitta o tugga nynäsvägen i spöregn :mad:

*ber om uppehåll*

/N

Skall bli jäkligt skönt att komma iväg !
Vädret kommer bli kanon, SMHI får säga va f-n de vill !!!

Kyss tanken å be till gudarna, nu blir det åka av :yoparty

Vi stackare som var dumma nog att inte boka in den här bandagen vill se film. Mycket film! Gärna lite depåliv också :) Seså, fix it!

O lycka till med bankörningen, håll er på hjulen och ha trevligt!

/Biifer som ska med nästa gång!

Hoppas på fint väder! Se ok ut på smhi.

Annars då, hur många 2-taktare kommer???

Äntligen på plats. Det känns i skallen att man gick upp 04.30 :näsblod

Hagster är o rekar banan, lovade lägga några snabba o återkomma med rapport ang fjädringssetup o däckval. Själv tänkte jag ta några snabba...kalla...på altanen :)

Då sitter man i solen med datorn i knät och en kall fulöl på bordet. OM det är någon mot förmodan som bryr sig så har dagen varit kanon. Vädret har varit kanon och inget regn. Lite molnigt och blåsigt dock. Imorse muttrade man och svor över att banjävlen var så svår att hitta runt men efter ett par pass och iochmed att farten ökade så började man lära sig älska banan. Den är hur rolig som helst.

Tänkte bara berätta lite så ni kan gnälla över att ni inte hängde med...

Hagster skrev:
Då sitter man i solen med datorn i knät och en kall fulöl på bordet. OM det är någon mot förmodan som bryr sig så har dagen varit kanon. Vädret har varit kanon och inget regn. Lite molnigt och blåsigt dock. Imorse muttrade man och svor över att banjävlen var så svår att hitta runt men efter ett par pass och iochmed att farten ökade så började man lära sig älska banan. Den är hur rolig som helst.

Tänkte bara berätta lite så ni kan gnälla över att ni inte hängde med...

Been there, done that...

MEN JAG VILL IGEN!!! :huvet :4skrika

Fan va skoj det var!
Jag hade inte kört många mil i år så det här blev en avrostning som hette duga.
Lördag
Bilen lånade jag ut till bättre hälft och svärföräldrar så jag tourade upp till banan. Väl på plats snyltade jag till mig plats hos Pvcraketen.
Fan va kallt det var på morgonen.
Efter förarmötet stack Pvcraketen ut med licensgruppen. Jag fick mig ett gott garv åt honom när han kom tillbaka efter passet och muttrade: "Jävla bana" :hihi
Själv undrade jag vem som hade saboterat min hoj, den kunde fan inte svänga längre...
Efter ett tag insåg jag att problemet satt på sadeln. :huvet
Instruktören Mischa (stavas det så?) konstaterade att jag skulle nog skulle ta ett pass och köra med bara en hand på styret. Oh shit, tänkte jag, nu lär jag vurpa. Fast det gick riktigt bra och inte alls så jävla sakta som jag befarat.
Bäst av allt var att jag kunde reta Hagster lite med min cruisingstil :D
Hur som helst kom nästa problem fram i dagen, jag är inte redo in i svängarna utan bromsar för länge.
Söndag
Morgonen var skitfin, lite varmare än lördagen och bådade gott för dagen.
Fast senare började molnen hopa sig och när vi i mellangruppen körde vårt första pass började det regna.
In i depå och sura, va fan gör man nu?
Fika blev lösningen, sedan tittade jag på när mästermekarna Hagster och Pvcraketen bytte till regndäck på tigerhojen.
Pvcraketen dansade regndans med omvänd effekt, det klarnade upp och till slut kom solen fram. Det visade sig att på bortre hälften av banan hade det knappt regnat så där var det torrt. Ut för att köra i försäkrade gruppen, innan den flaggades av för att någon hade lowsidat.
Nu var det tillbaka till ordinarie grupper.
Fan, jag måste med 4-färjan! :huvet
Jaja, kör ett pass till, det hinner jag.
Pvcraketen och jag övar däcksbyte på tigern, någon som behöver meck? :7peta
Sista passet var kanon, då kom äntligen flytet. Beviset för det var att jag hängde på hojarna som gasade om mig på start och målrakan i kurvorna. Senare fick jag kämpa för att komma om en cbr1000r, jävlar vilket klipp han hade när han vred på rullen. :Bugar Jag får väl öva på att bromsa om då, och lyckades med det in i andra halvan av dubbelhögern.
Man ska sluta när man ligger på topp så jag styrde kosan mot Visby.
Tack Pvcraketen, T-Rex, Freppa, Hagster, Nysse, Jill, Campar, Dea, Tjoffe, Mischa och alla andra för en skitrolig helg! :banana

Last edited:
Weehoo!
Kom hem inatt vid halv ett tiden. Trött som fan nu ochlär inte bli piggare när jag kommer hem (är på jobbet nu) och ska kolla igenom alla 950 bilder, varav 800-850 är på hojar, som sedan ska förminskas och läggas ut här.

Kan bara säga kortfattat innan jag ska börja arbeta lite att hela helgen har varit så jävla rolig!! Jag fick prova mitt nya objektiv, fota massa, träffa massa nya människor osv osv. Och även om jag inte körde så var det underhållande att se banan och hur alla blev bättre och bättre under de här två dagarna. Jag återkommer med bilder senare ikväll.

TJO!

Tack!

Uj uj uj vilken superduperskojig helg :banana
Tack Liwa1 och alla ni andra som planerat och instruerat för att få till denna körning på Gotland Ring. Helt klart den roligaste och finaste bana jag har kört på!

När kan man boka in sig för nästa års körning på Gotland?? :tungan

Jag e rödbränd på skinnet....jälla sol !!

Banan var tok hal på lördag morgonen...men vart snabbt renkörd.
Sveriges roligaste bana i mitt tycke, lagomt klurig men ändå med lite fart.

Tack till arrangörerna och instruktörerna som fick allt att flyta !

Da capo :tummenupp

Verkligen trevlig helg! Mycket rolig bana som var väldigt varierad och vädret blev ju mycket bättre än prognoserna lovade. Tack till trevliga grannar i stugbyn och depån. :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park