MZ baghira = Första hoj?

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Hur är MZ baghira 660? Som jag förstått det så är det yamaha tenere motorn i, är det något att ha? Hur är service intervallerna på dom? Hur långt kan dom gå innan man kan säga att dom är helt "slut" ca: 10000mil?

Skulle den funka bra som första hoj? Då menar jag strypt 25kw och kommer köras så.

Går det att slänga på enduro hjul? i sådana fall vart finns det?

Släng ur er all sorts info, jag blir glad för allt!

Mvh Lerman

(Ursäktar eventuella stav fel)
 
Motorn är ju stensäker håller säker 10000mil vid relativ lung körning och bra service.. Den har fördelen av 5ventilad topp så den går stenbra redan standard med öppet filter och utblås. kanonbra motor! Service skulle jag köra oljebyte 500 mil ventilkoll 700mil no more no less:)

Och jag som är drabbad av trimmdjävulen gillar den motorn,,mycket potencial!!:tummenupp

Cyckeln i övrigt har jag ingen koll på förutom att den är råfulfrän
 
ooo tänkte fel! :tungan Aa låter som en bra idé har inte så mycket koll ännu och man vill ju inte att allt rasar när man kommer hem..
(Har inte så mycket koll ännu som du märker :))

Tack för alla dina svar!

Mvh Lerman
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top